הכתבות שאהבתם בשנת 2019 (צילום יחצ)

מערכת LEGIT מסכמת את שנת 2019 עם 10 הכתבות הנקראות

סיקורים בעולם, ריאיונות, תערוכות, פסטיבלים, סטודנטים, אופנה וגרפיטי - זה מה שאהבתם לקרוא השנה

1. השמות הגדולים בעולם

מאז ש LEGIT נולדה, היא נוסעת (במחלקת תיירים בינתיים) מסביב לעולם. חשוב לנו לשתף את הקוראים שלנו במה שמתרחש מעבר לים, בדיוק כמו במה שקורה כאן בארץ. התערוכה ושבוע העיצוב במילאנו, הם ללא שום ספק, היעדים השנתיים החשובים והמרכזיים של סצנת העיצוב בכלל ושל LEGIT בפרט. דאגנו לארגן לכם, מבעוד מועד, רשימת כתובות חובה, חדשות מתפרצות לפני, אחרי ותוך כדי האירועים וראיונות עם מעצבים שווים במיוחד. מי שלא נוסע לקרנבל – לא יודע מה הוא מפסיד. אבל הסיקור שלנו מאפשר לו בהחלט להישאר מעודכן. אנחנו הרגשנו את זה בהקלקות שלכם ובחרנו את אחד הריאיונות שהכי אהבתם – הכוהנת הגדולה של מילאנו, רוסנה אורלנדי. הנה היא שוב:

גם בגיל 75 הצליחה רוסנה אורלנדי לייצר את ההצגה הכי טובה בעיר >>>

הגלריה של רוזאנה אורלנדי (צילום יחצ)

עדיין לא מנויים לניוזלטר של LEGIT? זה בדיוק הזמן להקליק

2. תערוכה והנאות אחרות

עיר האורות, פריז, היא מהאהובות עלינו ביותר. סיבת הנסיעה הרשמית, היא, איך לא, תערוכת העיצוב הנחשבת maison&objet. אנחנו, שנוסעות לעבוד, הבאנו השנה סיכומי טרנדים ומגמות מהתערוכה וגם ראיונות עם המעצבים הישראלים ועם מעצבים בינלאומיים. אבל לצד העבודה, אנחנו לא פוסחות על כל הטוב שיש לעיר הזו להציע. מכיוון שאנחנו ממש, אבל ממש, אוהבות את הקוראים שלנו, דאגנו לארגן רשימת כתובות שאסור לכם בשום אפן לפספס אם אתם שם. גם כאן, הגבתם בהקלקות, כנסו שוב:

LEGIT בחרה את הכתובות השוות בפריז שאסור לכם לפספס >>>

התערוכה של הונדרטוואסר, מוזיאון האורות בפריז (צילום יחצ)

3. עם כל הלב והנשמה

מדור חדש יחסית ב LEGIT, שכבר הפך לקאלט ונחשב כאחד הפופולאריים והנקראים ביותר שלנו, הוא 'ריאיון בתמונות'. מסתבר, שקוראים אוהבים ושמחים ללמוד ולהכיר, לא רק על הצד המקצועי של הקולגות שלהם, אלא גם את מה שקורה בתוך הלב והנשמה שלהם. רבים וטובים כבר השתתפו במדור. רבים נוספים, כבר נמצאים בשלבי הכנה. הנה הריאיון עם אדריכל רז מלמד שלימד אותנו לא מעט על יכולת וצדק, בית קפה בבקר עם חברים, נהיגה בכביש פתוח וגם מה הכי בא לו לתכנן. עדיין מחכה לכם:

בתוך הראש של האדריכל רז מלמד: הראשון להיענות לאתגר ריאיון בתמונות >>>

בתוך מיצג Yamaha, שבוע העיצוב במילאנו (צילום: רז מלמד)

4. באמנות כמו באמנות

כחובבות אמנות, אנחנו דואגות להביא לכם הצצות לתערוכות החשובות המוצגות בארץ ובעולם. התערוכות מגוונות מאוד ועוסקות באדריכלות, עיצוב, אופנה, אמנות ומה לא בעצם. אחד האירועים הגדולים בתחום האמנות בארץ, אם לא הגדול שבהם, שאהבתם במיוחד לקרוא עליו – הוא יריד האמנות צבע טרי. הבאנו לכם רשימה של 15 דברים שממש לא כדאי לפספס בו ואתם – הצבעתם באצבעות הידיים וגם ברגליים. כנסו לראות מה אהבתם:

רשימת 15 הדברים שממש לא כדאי לכם לפספס ביריד צבע טרי 2019 >>>

אורי הולבן, מלון אוטופיה (צילום יחצ)

5. בני דור המייסדים

הערכה רבה וכבוד גדול אנחנו רוכשות לאדריכלים ישראלים בכלל ולאדריכלי דור המדינה בפרט. השנה, המשכנו בפרויקט ראיונות של אותם אדריכלים וותיקים שהיו שם בתחילת הדרך ושהמבנים האיקונים שנטעו כאן, מעצבים את פניה של הארץ שלנו. לצד רבים וטובים מאוד, ראיינו השנה את חתני פרס ישראל – אדריכל דן איתן ואדריכל יעקב יער. לצערינו, הלך השנה לעולמו, האדריכל מיכאל חיוטין ז"ל לאחר שהשלים ארבעים שנות קריירה אדריכלית. אתם התעניינתם במיוחד בריאיון שערכנו עם שותפתו לחיים ולעבודה, אדריכלית ברכה חיוטין. הנה מה שהיה לה להגיד:

ברכה חיוטין מדברת על הדרך עם מיכאל ומסתכלת קדימה על השנה החדשה >>>

אדריכלים מיכאל וברכה חיוטין (צילום דן חיוטין)

6. עפתם על זה

אנחנו תופסות מעצמנו, לפחות בחלומות, נשות העולם הגדול. ככאלה, אנחנו מבלות באירועים, כנסים, ועידות, פסטיבלים ובכלל במקומות הכי שווים בארץ ובעולם. השנה, הצצנו לפני כולם אל בית האח הגדול, ראיינו בלעדית את מעצב במת האירוויזיון, לקחנו אתכם לבית מלון של חד קרן, ביקרנו יחד גם בפארק מים באי קאריבי וגם בספרייה עשויה גביעי גלידה באינדונזיה. בנוסף, הכרנו קרקס גרמני שויתר על בעלי חיים לטובת טכנולוגיה תלת ממדית חדשה ובאותה רוח סיפרנו לכם על מסעדה יפנית שמגישה סושי דיגיטלי. אבל אתם, חלמתם ועפתם יחד אתנו, ויחד עם עשרות אלפי המשתתפים, כשהבאנו לכם את הכתבה הצבעונית שחגגה יצירתיות ואהבה באירועי ברנינג מן, אי שם במדבר של נבדה. אם עדיין בא לכם לעוף:

עפים במדבר: כל מה שמחכה לכם בברנינג מן 2019 >>>

skywhaleproject, ברנינג מן (צילום יחצ)

7. תומכים בדור העתיד

אחת המטרות ששמנו לעצמנו ב LEGIT היא לתמוך ולקדם, ככל שאנחנו יכולות, את הדור הצעיר שיהיה אחראי על איך שהכל ייראה כאן בעתיד. בהתאם לזה, אנחנו עוקבות אחרי מה שנעשה באקדמיות לעיצוב ואמנות הפרוסות ברחבי הארץ. לצד המוסדות הגדולים הבאנו השנה גם לא מעט אייטמים חדשותיים על מוסדות פריפריאליים יותר. בפער ממש, אבל ממש קטנטן ולא משמעותי, נכנסתם לקרוא על כ 400 בוגרי בצלאל של שנת 2019 שהציגו שלל פרויקטים במחלקות לאמנות, צילום, אמנויות המסך, עיצוב תעשייתי, תקשורת חזותית, עיצוב קרמי וזכוכית, צורפות ואופנה. בואו להכיר את דור העתיד:

10 פרויקטים ועוד קצת שאהבנו בתערוכות הבוגרים של בצלאל >>>

קק"ל בקריית מלאכי (מנור בראון וגוני דגן)

8. כוח נשי

כנבחרת נשית, חשוב לנו לקדם ולהעצים נשים ואג'נדות כמו גם את בני כל המגדרים. את שנת 2019 סיימנו באקורד מטלטל עם כתבת עומק שהתמקדה בחורבות מועדון הפוסיקט וביוזמה החברתית שקמה במטרה לשקם את מי שעבדה שם. לא הרבה לפני, הבאנו אייטם שעסק במיני פעילויות ביום המאבק באלימות נגד נשים. עוד קצת אחורה, הבאנו אייטם על עיצוב מגדרי. אנחנו אוהבות כמובן גם נשים חזקות ובולטות וכך הבאנו את את דנית פלג, שזכתה להיכלל ברשימת 100 הנשים המובילות מטעם ה BBC, ואת הדבורה B הלוחמת למען זן הדבורים הנכחד. אתם אהבתם במיוחד את הריאיון עם ג'סיקה וולש – אישה קטנה בגודל אבל עצומה בעוצמה. רוצים לדעת איך עושים את זה?:

טונות של אמביציה: ג’סיקה וולש הודיעה על פתיחת סטודיו עצמאי >>>

ג'סיקה וולש (צילום יחצ)

9. חזקות באופנה

ואפרופו נשים, אין נשים בלי אופנה, טרנדים ומיני כיופים מהסוג הזה. במהלך השנה, העלנו לא מעט תערוכות אופנה לנוסעים בעולם ולמתעניינים. ביקרנו (הלוואי) בתערוכות בניו יורק והצצנו (בחלום) בתערוכות בפריז. סיקרנו את בתי האופנה שהשתתפו בשבוע העיצוב במילאנו, וגם את תצוגות הגמר של מחלקות האופנה החשובות באקדמיה כאן בארץ. אתם אהבתם במיוחד את לוח השנה שצילם לא אחר מאשר צלם העל האמריקאי דיוויד לה שאפל. לצד הצילומים יוצאי הדפן, האייטם משך אתכם בגלל המניפסט של לשאפל והקריאה שלו להירתם למעל הסביבה וכדור הארץ. אם מעניין אתכם איזה צילום מופיע בחודש ינואר, כנסו:

המניפסט של לה שאפל: בשנת 2020 כולנו נרתמים למען הסביבה >>>

לוח השנה של לה שאפל ולוואצה, נובמבר, RESPECT (יחצ)

10. אורבניות וגרפיטי

ועוד נושא שהלך אצלנו חזק השנה ושממש, אבל ממש אהבתם, היה כל מה שקשור לאורבאניות, פעילויות רחוב והמון המון גרפיטי ואמנות בועטת. לצד אירועי בתים מבפנים (תל אביב, ירושלים, חיפה), ולמדורי מפות עירוניות, הבאנו לכם גם עמודי אינסטגרם מושלמים, ירידים ופסטיבלים של הקעקועים, אנימציה, פרינט סקרין ואמנות דיגיטלית. אבל, בכל פעם שהבאנו ידיעה על גרפיטי, הרגשנו שאתם ממש מתרגשים. זה קרה עם הגרפיטי החרדי ועם מוזיאון הפופ אפ, בו השתלט הגרפיטי על בניין בתל אביב. אבל, אתם אהבתם מאוד את האייטם על שבוע ההפנינג בנמל יפו, אליו הוזמנו שישה אמני גרפיטי מהעולם שיצרו את האמנות שלהם בשידור חי. בואו להציץ שוב:

מה יקרה כש’לא שפוי’, ‘מטיס’ ו’גולגולת’ יהפכו את נמל יפו לגלריה חיה >>>

לא שפוי, אשליה של תלת ממד, Insane 51 (יחצ)

במהלך השנה, חתמנו על עוד מיני השגים, בהם: שיתופי פעולה מרתקים עם חברות ואנשי מקצוע בארץ ובעולם, סיקור בהערכה רבה זכיות ופרסים של אדריכלים ומעצבים ישראלים בתחרויות נחשבות בעולם, סיקור של עיר הנדל"ן ואפילו הפקה ואוצרות של תערוכת 'בין אישון וצמצם' של מיטב צלמי האדריכלות בארץ שאפשרו לכם להציץ, לרגע, ממש אל תוך הנשמה שלהם. בנוסף, צרפנו אלינו השנה מחושים מקומיים לכתיבת מדור האמנות 'מחוץ למסגרת' וכן מחושים ארוכים יותר מעבר לים, לסיקורים מרתקים בארה"ב ואירופה.

2019 הייתה שנה גדושה ומלאת ריגושים אבל LEGIT לא עוצרת לרגע וכבר מסתכלת אל 2020 בצפייה גדולה.

אולי יעניין אותך גם...