@skywhaleproject

עפים במדבר: כל מה שמחכה לכם בברנינג מן 2019

בין אם אתם מעריצים אדוקים או רק שמעתם על הדבר הזה, אין מצב שאתם חיים על הפלנטה הזו ואתם לא יודעים מהו פסטיבל ה Burning Man. בעוד שלושה ימים הוא ייפתח וזה מה שיחכה שם לעשרות אלפי המשתתפים

בעוד שלושה ימים ייפתחו שערי המדבר וכ 70,000 אנשים מכל העולם יזרמו אל חולות עיר האבן השחורה שבנבדה כדי לחגוג תרבות, קריאטיביות ואהבה. אם לא ידעתם עד היום, זוהי מטרת העל של פסטיבל הברנינג מן (Burning man) שמתקיים זו השנה ה-33 ונראה כי ממשיך לגדול ולהתעצם משנה ולשנה. מה שהתחיל בשנת 1986 לחופי סן פרנסיסקו עם 35 אנשים, הפך לקרנבל עצום בגודלו ומרהיב ביופיו, מקום מקדש לאמנות חסרת גבולות, אהבה אינסופית וחופש פראי.

בשנים האחרונות, טיפס מספר המשתתפים והגיע כמעט ל 70,000 איש שהגיעו למדבר מעולמות שונים ומשונים, ועשו את הדרך הארוכה ממדינות מסביב לעולם כדי לקחת חלק בחוויה האגדית הזו. כל מה שנבנה בחולות עבור ימים האלו, ישמש אותם לשבוע הקרוב בלבד ולאחר מכן יישרף או יחזור למקורותיו. בתום הפסטיבל, לא יישאר שום זכר למה שהיה, עד לשנה הבאה. איך עושים את זה?

The ORB, 2018 (הדמיה יחצ BIG)

אדריכלות מדברית

בשנה שעברה כבש את הפסטיבל הכדור של קבוצת אדריכלים ואמנים בהובלת האדריכל ביארק אינגלס (מייסד BIG) והמעצב ג’ייקוב לאנג (שותף בכיר ב BIG). הכדור התנשא לגובה 30 מטר ונעטף במראה שעזרה לו להשתלב בנוף המדברי. ומה מחכה לכם שם השנה? בין אם אתם כבר בדרך לנבדה או נשארים לחלום על החוויה מהארץ – אספנו לכם כמה ממיצגי האמנות שמקימים את עצמם ברגעים אלה ממש בין החולות.

Eden2100 (הדמיה Polina Polskikh)

היישר ממוסקבה, מגיע Eden2100 – שלד הלוויתן של Polina Polskikh המדברת בחופשיות על העתיד הלא ברור שלנו על הפלנטה הזו ועל התלות שלה במעשים שלנו היום. קולקטיב 'עלה משוחרר' (Loose Leaf Collective) מאוסטין טקסס, מתכננים להביא לחגיגה בלונים! כי איך אפשר בלי? Infundibloom הם כמובן לא בלונים רגילים אלא כאלה בעלי צורות ייחודיות שיגרמו לכם להרגיש כמו דבורה בהזייה (כן, זו הכוונה). תוכלו לחבר אותם לאופניים ולפרוח ביחד איתם.

Infundibloom, loose leaf collective

לווייתנים וחיות אחרות

לווייתנים הולכים חזק השנה ולצדו של הלוויתן של פולינה, תעופף לה גם ה SkyWhale של Blake Marcus and Chris Welch. מדובר על חיה בגודל אמיתי, ממין נקבה הם מדגישים, שתצית את הדמיון ותחיה לנצח בתוך כל מי שיראה, יגע ויקשיב לה בזמן שתבלה במדבר. לא, היא לא ביישנית, ותשמח לדבר גם אתכם. הרעיון שלה נוצר בשלהי ברנינג מן 2018, כשממציאיה תהו על קנקנו של הפסטיבל והגיעו להחלטה שיש בו כמעט הכל והדבר היחיד שחסר הוא לוויתן אמיתי. שנה אחרי, הם מגשימים את החלומות המאובקים.

פרויקט Trippity Twitchit של החברה מ True North Absurdities, בשונה מהרבה מהפרויקטים האחרים, הספיק להיות גמור מבעוד מועד ולעבור טבילת אש ראשונה לפני הנסיעה הארוכה שלו מקנדה למדבריות נבדה. קיבלנו כמה תמונות כדי שתכינו את עצמכם לייצור עם שלושת הראשים שהולך לשאוג אליכם אש דרך שיניים חדות מגובה של למעלה משלושה מטרים.

Trippity Twitchit, True North Absurdities

זה הזמן לפתוח את הראש

אחד הפרויקטים השאפתניים הוא 'מבוך הראש' (The Head maze). "בתוך מוחנו, מבוך של דימיון" הסבירו Matthew Schultz and The Pier את נקודת ההתחלה שלהם לפרויקט, שככל הנראה יצליח להביא אתכם אל מחוזות הדימיון או, אותם אליכם. 4 קומות של מדיטציה, 18 חדרים של תת מודע וחלומות. של מי? שלכם? שלהם? של כל מי שירצה להכנס. הרצון שלהם היה, להביא את המאבק בין גוף לנפש ואת התפיסה שלנו למודעות רחבה יותר, לעזור למי שמרגיש לבד בעולם ולוודא שלא יפסיק לחלום לעולם.

The Head Maze by Matthew Schultz and The Pier
רגע לפני, מבוך הראש

מקדש הכיוון (The Temple of Direction) של Geordie Van Der Bosch מסן פרנסיסקו הולך להיות שם כדי, ניחשתם נכון, להכווין אתכם. מדובר כאן במונומנט פתוח מאוד המייצג את הפתיחות של הפלאייה (הציר המרכזי של עיר המדבר) כשבתוכו חללים חללים, צרים ורחבים, חשוכים ומוארים, מנהרות, מסדרונות ועוד מיני מרחבים שיעבירו אתכם את החוויה המלאה ויפקסו אתכם קצת. מומלץ מאוד ליום מספר 4/5 כשכבר תזדקקו לקצת פוקוס.

The Temple of Direction by Geordie Van Der Bosch

את הקריסטלים המקסיקניים של VVA יהיה לכם קשה לפספס על הפלאייה. מקדש המראות (ETZNAB, Temple of Mirrors) כך נקרא מונומנט האמנות המדבר על השתקפות טקסית ומזמין אותנו לגלות איך אנחנו נראים בסביבת הטבע הפראית של עיר האבן השחורה, להתחבר עם השמיים וההרים ולכל שיש לנוף להציע.

מהפנט, פראי, חסר גבולות ומטורף

ETZNAB, Temple of Mirrors by VAA (IG @etznab_installation)

אחרונה חביבה היא Mariposita הניורקית של Chris Carnabuci. משמעות המילה היא 'פרפר קטן' והיא מסמלת לידה מחדש, יציאה מקליפה, בריחה ויציאה אל מהות משמעותית ומוארת. נשמע לכם פשוט? אז זהו שזה אחד הדברים המורכבים ליישום, גם עבור האינדיבידואל המנסה לפרוץ וגם עבור סביבתו. זה דורש חוזק, סקרנות, נחישות ותמיכה. מריפוסיטה נועדה לעודד התעוררות, גדילה, התחלות וסופים. כחלק ממיצב האמנות גדול הממדים, תופיע פאולה, בת הזוג של קרנבוצ'י, בפרפורמנס על פי כוריאוגרפיה שלה שתעיר לחיים את מריפוסיטה. 

Mariposita by Chris Carnabuci

אז קדימה, הפלאייה מחכה לכם, האור והאהבה, השמיים והכוכבים, האמנות והמיצגים. אם לא השנה אז אולי בשנה הבאה? ובכל מקרה במידברן הקרב ובא. הלכנו לשנן את עשר הדיברות.

Mariposita - פרפר קטן, תמונות באדיבות כריס קרנבוצ'י

אולי יעניין אותך גם...