לא שפוי, אשליה של תלת ממד, Insane 51 (יחצ)

מה יקרה כש'לא שפוי', 'מטיס' ו'גולגולת' יהפכו את נמל יפו לגלריה חיה

"שבוע ההפנינג בנמל יפו, נולד במטרה להדגיש ולחזק את העובדה שבאמנות אין מקום לפוליטיקה. עבודותיהם של האמנים המשתתפים בו, מעטרים קירות ענק בערים הגדולות בעולם" אומרת רחל מיילר, מיוזמי האירוע

שישה אמני גרפיטי בינלאומיים מובילים, הנמצאים בחזית עולם אמנות הרחוב, יגיעו לישראל בסוכות ויצרו בנמל יפו תערוכה בהופעה חיה. כל היופי הבועט הזה, יתקיים במשך השבוע של חול המועד סוכות, בין התאריכים 14-20/10. הקהל, מוזמן כמובן להגיע ולראות ב"שידור חי" איך האמנים הופכים את המרחב הציבורי לגלריה צבעונית המתקשטת בציורי ענק מרהיבים.

המיתולוגיה יוונית, הסגנון עכשווי, PichiAvo (יחצ)

האירוע 'פטרון האמנות – שבוע אמנות רחוב בינלאומית', מתקיים ביוזמת אוליבייה פייטל ורחל מיילר, בשיתוף היזמית והאוצרת יערה זקס ובחסות טקילה פטרון. "במהלך עבודתנו ברחבי העולם, נתקלנו פעמים רבות בהשפעות ה BDS על אמנים ואספנים המסתייגים מעיסוק ועבודה עם ישראל" אמרה רחל מיילר "שבוע ההפנינג בנמל יפו, נולד במטרה להדגיש ולחזק את העובדה שבאמנות אין מקום לפוליטיקה. עבודותיהם של האמנים המשתתפים בו מעטרים קירות ענק בערים הגדולות בעולם, כשמאות אלפים נחשפים אליהן גם בשטח וגם ברשתות החברתיות. אנחנו שמחים ומברכים על הגעתם ליצור גם בתל אביב מיצג יוצא דפן בתחום הגרפיטי הטרנדי ובועט כל כך היום".

PichiAvo

זוג האמנים הזה מוולנסיה שבספרד, עוסק בעיקר במיתולוגיה היוונית. השניים, מגדירים את הסגנון החדש שיצרו כ Urbanmythology – סגנון המשלב את הדינמיקה, המיידיות והגישה הבלתי מתפשרת של גרפיטי, יחד עם האיכות המסורתית והמראה הנצחי של תרבויות יווניות ורומיות קדומות. השניים מציגים על גבי קירות ומיצגי ענק בכל העולם ונחשבים לאחד השמות החמים בתחום האמנות והסטריט ארט בימינו.

Urbanmythology (יחצ)

Insane 51

הבחור ה"לא שפוי" הזה מגיע מאתונה שביוון. הוא נחשב מחלוצי יצירות האומנות בתלת ממד וכשם ממש חם בתחום. הוא מתאר את עבודתו כ 3D Exposure 3D. כך, הוא מצייר עבודות באפקט של תלת ממד, שכאשר מסתכלים עליהן עם משקפי תלת ממד מתאימות – ניתן לראות בהן בכל פעם ציור שונה.

Nuno Viegas

הבחור הזה, ידוע גם בשם 'מטיס'. הוא אמן פורטוגלי ומייסד הקולקטיב האמנותי Policromia Crew. מטיס החל את מסעו האמנותי בסצנת גרפיטי בשנת 1999. לאחר שסיים את לימודיו באמנות חזותית באוניברסיטת אלגרבה, עבר לרוטרדם שבהולנד, שם גילה זהות אמנותית חדשה והחל לפתח את ציוריו שהושפעו מאוד מסצנת הגרפיטי. באיוריו, המושפעים מאוד מתרבות ההיפ הופ, מציג מטיס ניגוד בין מציאות אגרסיבית ולעיתים מלוכלכת המייצגת את הגרפיטי המסורתי, לבין ייצוגו השלו והנקי ביצירותיו. 

מושפע מתרבות הפופ (יחצ)

Cranio

פאביו דה אוליביירה פרנייבה, מגיע מסאו פאולו שבברזיל. כינויו 'קראניו' הוא למעשה 'גולגולת'. בשנת 1998, החל פאביו לכסות ביצירות את הקירות האפורים של עיר הולדתו. מלבד תרסיס, הוא תמיד נושא הרבה תרבויות והומור טוב בתרמיל. קראניו נחשב לפעיל סביבתי ומעלה בעבודותיו את תשומת הלב לעניינים כמו הרס יערות האמזונס. בין היתר, הוא יצר דמות איקונית של אינדיאני בצבע כחול. הדמויות שהוא יוצר, נקלעות תמיד לסיטואציות מצחיקות וסקרניות, ומעוררות את הצופה לחשוב על סוגיות עכשוויות כמו צרכנות, פוליטיקאים מושחתים וסביבה.

Sonny Sundancer

האמן הזה, הוא יליד בריטניה שגדל ופועל בדרום אפריקה. הוא הפך למפורסם בזכות ציורי הקיר הגדולים והמורכבים של חיות הבר המפוזרות ברחבי העולם. סגנון האמנות הייחודי שלו, משלב ריאליזם עם צביעה מופשטת. התשוקה שלו להשתמש בקול היצירתי שלו כדי להעלות את המודעות לנושאים חברתיים וסביבתיים חשובים, בנתה לו גם מוניטין של היותו אמן מעורב וכזה המונע על ידי רצון להשפיע.

משתמש בקול היצירתי (יחצ)

Pimax

פימקס הוא אמן עירוני, פסל, פעיל ודי.ג'יי מצרפת. הוא מייסד Toulouse Hardcore Sound System, הקולקטיב המחתרתי שנוצר בראשית שנות ה 90. ביצירותיו, הוא משחק עם קודים של אמנות עכשווית ועם זה, חוזר שלעשות שימוש בשבלונות ופסלי שרף – נושאים המאפיינים את שנות השמונים. בעבודתו, עולה פעמים רבות ביקורת נוקבת על החברה הצרכנית שבה אנו חיים.

האירוע יתקיים בין התאריכים: 14-20/10.

אולי יעניין אותך גם...