ג'סיקה וולש (צילום יחצ)

טונות של אמביציה: ג'סיקה וולש הודיעה על פתיחת סטודיו עצמאי

"בארבע השנים האחרונות, סטפן התרחק מעבודה עם לקוחות ואני ניהלתי את העסק בעצמי" כך הסבירה את הצעד המפתיע והוסיפה שכעת בכוונתה לפעול לקידום נשים בתחום

דרמה של ממש התרחשה היום בסצנת התקשורת החזותית. המעצבת הגרפית הידועה, ג'סיקה וולש, השותפה והמנהלת האמנותית ב'זגמייסטר ווולש' מזה שבע שנים ומי שעמדה לצדו של סטפן זגמייסטר מזה כעשור, פרשה מהסטודיו המשותף ופתחה סטודיו עצמאי תחת השם &Walsh. הסטודיו יספק שירותי מיתוג מלאים לחברות וילווה אותן בדרכן לגלות מהי זהותן הויזואלית ואיך הכי נכון לפצח אותה.

דרמתית (יחצ)

חלום ילדות

"אלו חדשות משנות חיים" כתבה ג'סיקה וולש בחשבון האינסטגרם שנפתח עבור הסוכנות החדשה. ואילו בבלוג באתר החדש כתבה שלהיות בעליה של חברה עצמאית היה חלום שלה עוד מילדות. "זה גם מה שהתכוונתי לעשות לפני עשר שנים לפני שפגשתי את סטפן. עם זה, ההחלטה לקום ולעשות את זה עכשיו, הייתה מאוד קשה מכיוון שהכל היה ממש בסדר ב'זדמייסטר ווולש'" כתבה וולש.

עוד באותו חשבון, הציגה וולש את הזהות הויזואלית החדשה והמבריקה (תרתי משמע) של החברה שהשיקה המורכב מסימן החיבור "מהסימנים הטיפוגרפיים היפים הקיימים" כך לדבריה. הסימן, המלוטש, מצוחצח, חלקלק, מפותל וערמומי – בדיוק כמוה – כמו עשוי כרום נוזלי ומסמל את הקשרים שייווצרו בינה לבין לקוחותיה החדשים כשעל פי הבטחתה, עם כל התקשרות שכזו יעוצב סימן חיבור חדש שיתווסף לאוסף הקיים.

סימני חיבור כסימן ההכר החדש (יחצ)

פורצת גבולות

לפני כשנה, התמזל מזלי וזכיתי לראיין את זגמייסטר ווולש עם פתיחת תערוכת הרטרוספקטיבה שלהם במוזיאון העיצוב בחולון. התערוכה, בהחלט המחישה את יצירתם ההזויה לפעמים, אבל גם האקטואלית, המקורית, השמחה והצבעונית של השניים. נראה, כך לפחות לפי האתר המרשים, שגם החברה החדשה של וולש תאופיין בעיצוב פרובוקטיבי, חצוף ונועז, אמיץ ומרגש ובעיקר כזה שפורץ גבולות בין מדיה ואמצעי הבעה שונים. מה שבטוח, שהיא תתרחק ככל יכולתה מקלישאות ותיצור תקשורת אקטואלית ואקטיוויסטית בדיוק כמו זו שיצרה ב'זגמייסטר ווולש'.

רטרוספקטיבה במוזיאון העיצוב חולון (צילום שי בן אפרים)

קרוב רחוק

לטענתה של וולש, שהצטרפה כשותפה בגיל 25 בלבד, זגמייסטר החל להתרחק מפרויקטים מסחריים והשאיר אותה לנהל אותם לבדה. "בארבע השנים האחרונות, סטפן התרחק מעבודה עם לקוחות ואני ניהלתי את העסק בעצמי" אמרה "כחלק מהצעד שעשיתי, אני נחושה לא רק לייצר עבודה יצירתית ואסטרטגית מהמעלה הראשונה, אלא גם להיחשב כאחד ממקומות העבודה הטובים ביותר במונחים של תרבות ארגונית".

טיפוגרפיה משובחת, ספר השאלות של וולש (יחצ)

למי שקצת דואג, ג'יסיקה וסטפן יישארו קרובים כשבשלב הראשון, החברה של ג'סיקה תפעל בדיוק באותו בניין בניו יורק בו עבדה עד כה עם זגמייסטר. וולש, תיקח איתה את הצוות אותו ניהלה ויתכן שאף תשאב אליה כמה מהלקוחות. על פי השמועות, השניים ימשיכו גם לעבוד יחד על פרויקטים אמנותיים משותפים תחת 'זגמייסטר ווולש' אבל לזגמייסטר לא תהיה כל דריסת רגל בחברה החדשה של וולש. זגמייסטר גם הודיע שלא יעסוק יותר בפרויקטים מסחריים.

הדימוי החדש (יחצ)
לא פחות ממושלם (יחצ)

אג'נדה נשית

המהלך מסמל את סופה של תקופה עבור המעצבת אבל גם שחר של הזדמנויות חדשות והזדמנות לקדם אג'נדה נשית חשובה בה היא תומכת. עם הקמת הסטודיו, הוא נמנה עם הסטודיו היחידים בתחום המנוהלים על ידי נשים. כך, ממרום מושבה החדש, מתכוונת וולש להעניק הזדמנות לסטודיו קטנים שהוקמו ומנוהלים על ידי נשים. לצורך כך, היא הקימה את 'נשים, יין ועיצוב' ארגון שילווה נשים באמצעות מנטורינג ומפגשים יצירתיים.

צוות נשי בעיקרו (צילום יחצ)

בינתיים, וכדי לא לבזבז רגע, פרסמה וולש באתר החדש מאמר בנושא חוסר הצדק כלפי נשים בתעשייה. "עם השקת החברה החדשה שלי אני מוצפת רגשות" כתבה וולש "אני אסירת תודה על העמדה המכובדת בה מצאתי את עצמי. אבל, נשים מעטות מאוד מגיעות לעמדות הובלה בתחום ומעטות עוד יותר מקימות עסקים משל עצמן… המספרים מדברים בעד עצמם: 70% מהסטודנטים לעיצוב הן נשים, אבל רק 5-11% מהמשרות של מנהלים אמנותיים מוחזקות על ידי נשים. רק 0.1% מהחברות נמצאות בבעלות נשית. איך זה הגיוני כשנשים מהוות 80% מכוח הקנייה?".

בריאיון שערכתי עם זגמייסטר ווולש בחולון, אמרה וולש שהיא אוהבת לעשות דברים חדשים ומאתגרים ולקחת על עצמה סיכונים. אנחנו מאחלים לצעירה הנועזת והמוכשרת הזאת המון הצלחה.

אולי יעניין אותך גם...