המתחם של רוסנה אורלנדי (צילום יחצ)

גם בגיל 75 הצליחה רוסנה אורלנדי לייצר את ההצגה הכי טובה בעיר

"כשמדובר על אנרגיות, אני חושבת שלמדינה שלכם יש אנרגיה מדהימה ואני בהחלט צריכה ללמוד מכם" אומרת אורלנדי שהספיקה לבקר בישראל ורוצה כבר לחזור שוב

חנות הגלריה של רוזנה אורלנדי היא מהבולטות בעיר בתחום העיצוב והאמנות ונחשבת למקום אליו מגיעים מדי שנה פריטי הריהוט של המעצבים העכשוויים, המוכשרים, הבועטים, הנכונים וההרפתקניים ביותר. כך למשל, אל הספסל עליו מתקיים הריאיון, נחשפה אורלנדי כשבועיים לפני פתיחת התערוכה ב Milan Design Week ולמרות שהוא בנוי בחתיכה אחת ולא קל לשינוע, הצליחה הגברת הראשונה של העיצוב במילאנו לשכנע את המעצב שלו לשנע אותו כל הדרך מדרום אפריקה.

גלריית רוסנה אורלנדי נפתחה בבית חרושת ישן לעניבות לפני כשבע עשרה שנה. המתחם הקסום, שעל שערו מתנוססים ראשי התבות של של הגברת אורלנדי באדום עז, כולל חצר ומבנה מסועף בן שלוש קומות והוא משמש חממה למעצבים צעירים ואנונימיים מרחבי העולם כמו גם למעצבים מוכרים וידועי שם שכבר עברו כברת דרך. אורלנדי, נחשבת כבר שנים למעצבת ואייקון אופנה וכמי שמובילה בתחומה ומשפיעה על סצנת העיצוב בעולם כולו. לצד קידום רעיונות של מיחזור ואיכות הסביבה, המעסיקים אותה מאוד לאחרונה, היא מומחית בחיפוש ואיתור כישרונות צעירים שעושים אצלה את צעדיהם הראשונים בדרך לכבוש שם בינלאומי.

על מקור הפריטים בתצוגה השנה אמרה שכהרגלה הסתובבה ומצאה פריטים יפהפיים שרבים מהם מבוססים על רעיון של תרגום הטבע לרהיטים. "מצאתי פריטים מדהימים" אמרה לנו בהתלהבות.

מתחם רב תחומי (צילום יחצ)

כך אוספת לעצמה אורלנדי, בעלת האישיות הקורנת ומאירת העיניים, פריטי עיצוב ואמנות מקוריים ואוונגרדיים מכל העולם אותם היא מפזרת בגן ההרפתקאות העיצובי שלה בשלל החללים הנעימים והשקטים המעוצבים באופן שאינו מייצג חללי תצוגה קונבנציונאליים. 

מאיפה יש לך אנרגיות?

"ובכן, זה מה ששאלתי את עצמי הבקר" היא עונה בחיוך רחב.

ספסל בחתיכה אחת (צילום יחצ)

אולי יעניין אותך גם...