Snip snap, צילום: יח"צ

לגזור ולשמור: עבודות הטקסטיל שקוראות לכם להתערב

מתי בפעם האחרונה קניתם פריט טקסטיל חדש במטרה לגזור אותו? המעצבת היפנית, יורי הימורו, מזמינה אתכם לתקשר עם עבודותיה

יורי הימורו היא מעצבת טקסטיל שפועלת מהסטודיו שלה בטוקיו. דרך עבודותיה, היא חוקרת את הטקסטיל והיחסים שלנו איתו. בגישתה הייחודית, הימורו מחפשת דרכים לתקשר עם החומר הרך, במטרה לעצב מוצרים שיפתעו, יפיצו שמחה ויהוו הזדמנות לאינטראקציה. "טקסטיל הוא חומר רך שניתן לקפל, להפוך ולקמט. זהו חומר שניתן להשתמש בו בדרכים רבות." היא מסבירה.

ב-2012, בזמן לימודיה לתואר השני, פיתחה הימורו טכניקה מסקרנת לעבודה. על פי שיטה זו, היא מייצרת את הטקסטיל בנול ג'קארד באמצעות שתי שכבות; שכבה ראשונה היא טקסטיל ארוג והשנייה, חוטי ערב צפים, שניתנים לחיתוך. "התעניינתי בשינויי הצורה שמתרחשים כאשר אנשים מתקשרים איתו ובאמצעות המחקר שלי עלה לי הרעיון של טקסטיל שניתן לחתוך במספריים כדי לסדר דפוסים." היא מספרת לנו.

Motion textile, צילום: יח"צ
Hide and seek, צילום: יח"צ
הפתעות, צילום: יח"צ

מהטכניקה הזו נולדה סדרת מוצרים בשם Snip Snap "זהו טקסטיל לא גמור, הוא מושלם על ידי לקוחות עם רעיונות וזיכרונות שונים." היא מסבירה "חלק מהלקוחות משתמשים בו כדי להנציח את הפעם הראשונה שבה הילד שלהם משתמש במספריים, בעוד שאחרים קובעים לעצמם כלל לחתוך קצת פעם בשנה, כדי ליהנות מהשינויים לאורך הזמן." סדרת המוצרים זכתה להתעניינות ופופולרית רבה "אולי אחת הסיבות להצלחה היא שהמוצר לא גמור, מה שמאפשר למשתמש ליצור אפשרויות שונות במו ידיו. יותר מהכל, אני חושבת שהעובדה שזה מראה לאנשים דרך חדשה לתקשר עם טקסטיל, היא הסיבה לכך שאנשים רבים מתעניינים במוצר."

אמנם Snip Snap היא הסדרה שהביאה את הימורו למודעות הציבורית, אך ברזומה שלה עבודות טקסטיל מרשימות, שכל אחת מהן עוסקת בדרכה במשחקים ושינויי צורה של החומר; ‘Motion Textiles’, עבודה שמשנה את דפוסיה בהתאם לזווית ממנה מתבוננים או 'Hide and Seek', יצירה דו צדדית שמחביאה בתוכה דימוים מפתיעים, שנראים כמתחבאים וקוראים לך להפוך ולגלות מה מסתתר בצידה השני.

לוקחים חלק ביצירה, צילום: יח"צ
לתקשר עם טקסטיל, צילום: יח"צ
משחקי טקסטיל של יורי הימורו, צילום: יח"צ

בשנה שעברה, הימורו לקחה חלק בפרויקט מיוחד של חברת השטיחים המובילהCc-tapis . בפרויקט, הזמינה החברה חמש מעצבות, ביניהן סבין מרסליס ופטרישה אורקיולה, לשתף פעולה ולעצב שטיחים שמביעים את פרשנותן לנושא הנבחר 'מחוות'. "זה היה כבוד גדול לעבוד עם המותג האהוב עליי. היה מאוד מאתגר לגרום למשתמשים להכניס זוג מספריים לשטיח ולסדר אותו, אבל שמחתי מאוד ש- Cc-tapis הסכימו לקונספט." היא קראה לעבודתה ‘Cultivate Collection’, שכן מרקם החוט נוצר על ידי פעולת החיתוך במספריים והוא הולך ומתרכך ככל שאתה הולך עליו.

שטיח ל-Cc tapis, צילום: יח"צ
Cultivate collection, צילום: יח"צ

לאחרונה, עיסוקיה סביב הטקסטיל הלכו והתרחבו ומלבד מוצרים, היא מעצבת כעת גם תפאורות לאולפני טלוויזיה ועיצוב פנים של חדרי קונספט לבתי מלון. אחת לשנה היא מקיימת תערוכת יחיד ביפן, במטרה להציג את עבודותיה החדשות, אבל חולמת להציג בחו"ל וליצור הזדמנויות לאנשים להכיר את עבודות הטקסטיל שלה. "הייתי רוצה שתהיה לי תערוכה בישראל מתישהו" היא מוסיפה. עם יצירות שמספרות סיפורים מקסימים, מעלות חיוך ומצליחות להפתיע כל פעם מחדש, אנחנו בהחלט מחכים לזה.

גוזרים ושומרים, צילום: יח"צ

יש לכם רעיון? מחשבה? סיפור שתרצו לספר לנו? ~> כתבו לנו

אולי יעניין אותך גם...