מתוך עמוד האינסטגרם shoplifterart@

נשמע נורא, נראה וואו: קבלו פיסול בשערות צבעוניות ורכות

כנסו איתנו לעולמה הקסום של האמנית האיסלנדית המפסלת בשיער. נשמע לכם הזוי וקצת מגעיל? חכו ותראו

הרפנהילדאר ארנדרד (Hrafnhildur Arnardóttir) היא אמנית איסלנדית הפועלת כיום בניו יורק ויוצרת תחת השם 'Shoplifter'. את שם הבמה שלה היא ניכסה לעצמה בהומור רב עם מעברה לניו יורק, לאחר שרבים ביטאו באופן שגוי את שמה הפרטי. היא עוסקת באמנות עכשווית, כשהחומר גלם העיקרי איתו היא עובדת הינו שיער. שיער סינטטי וטבעי אותו היא מפסלת לידי יצירות ומיצבים ססגוניים ומהפנטים, הבוחנים נושאים כמו אופנה ואידאל יופי.

 

את השיער היא מעבירה מניפולציות שונות, לפעמים היא שוזרת אותו, לעיתים קולעת ואפילו מברישה לכדי עבודות מלאות רוך והומור עם טקסטורות משונות. בעיני רוחה, השיער הוא החוט האולטימטיבי, זהו סיב פראי מלא פוטנציאל אותו אנו נושאים על הראש. היא משתמשת בחומר גלם זול במראהו, כזה שמכינים ממנו פאות בצבעי ניאון זוהרים. דרך ידיה היא הופכת את החומר באיכות נמוכה לאמנות גבוהה, לאצילי ונחשק.

לצד המיצבים האמנותיים שלה היא שיתפה פעולה עם מספר פרויקטים מעניינים. היא לקחה חלק בעיצוב תפאורה לתערוכות אופנה ואף עיצבה פריטי לבוש ואקססוריז יחד עם חברות אופנה מובילות בתחום. עיצוביה השובבים תורגמו לקולקציית לבוש לחברת& other stories , הסמיילי הפרוותי המפורסם שלה הפך לשטיחים לחברת העיצוב המוערכת Hay. עוד ברזומה שלה, עיצובי שיער ומסכה לעטיפת האלבום של הזמרת הנודעת ביורק, עיצוב חלון ראווה למוזיאון MOMA  וב-2019 ייצגה את ארצה עם מיצב מרשים אותו היא הציגה במהלך הביאנלה בוונציה.

יצירותיה מעוררות רגשות מעורבים. מצד אחד הצבעים העזים והמרקמים הרכים והנעימים מושכים ומסקרנים אותך להיכנס ולגעת. מצד שני, הידיעה מאיפה חומר הגלם הגיע גורמת לנו לעקם אפים ומעוררות תחושות דווקא פחות נעימות. העבודות שנויות במחלוקת בין היפה למכוער, ומאפשרות לשופליפטר להנות מכל העולמות.

אולי יעניין אותך גם...