איריס ואן הרפן, הוט קוטור,עיצוב אופנה
צילום מתוך עמוד האינסטגרם irisvanherpen@

מרהיב: איריס ואן הרפן עם קולקציה חדשה המציגה את כוכב הלכת שלנו

מעצבת האופנה ההולנדית כמו תמיד מעוררת השראה והתפעלות, בדגמים שמשלבים פסולת ימית ממוחזרת, טכנולוגיות מתקדמות ומלאכת יד לתפארת, תכינו את עצמכם

איריס ואן הרפן היא אחת מגדולות מעצבות האופנה של ימינו. היא רואה בתחום האופנה הזדמנות לגעת בנושאים חשובים ומשתמשת בו כמנוע לחדשנות. המעצבת ההולנדית מטפלת בעבודותיה בהקפדה עילאית לפרטים ומשלבת מלאכת יד דקדקנית לצד טכנולוגיות מתקדמות, כדי לבטא צורות חדשניות בפריטי הלבוש שלה.

 

"אני רוצה לתת משמעות חדשה לקוטור" היא אומרת, "לתת לו רלוונטיות בעידן הטכנולוגיה. אני רואה בקוטור את המעבדה של התמונה הגדולה יותר של האופנה והמטרה שלי היא להראות שקוטור לא עוסק באתמול. אני מקווה להפוך את ה'הוט קוטור' למנוע ההתקדמות בעידן הדיגיטלי המשתנה במהירות." מציינת ואן הרפן.

הקו העיצובי שלה חוגג את הנשיות עם צורות אורגניות, תנועה וקלילות. עיצוביה שואבים השראה מהטבע משברירותו ומהאפשרויות הרבות הטמונות בו. את הקולקציות יוצאות הדופן שלה מציגה ואן הרפן פעמיים בשנה במהלך שבוע העיצוב להוט קוטור בפריז. שם, השיקה בחודש שעבר את הקולקציה האחרונה שלה בשם EARTHRISE. אוסף של תשע עשרה פריטים שמביעים את העולם הימי יחד עם מוטיבים, צבעים ודינאמיות ממערכות אקולוגיות ימיות.

 

הקולקציה דוגלת בשמירה על הסביבה כאשר חמישה מן העיצובים עשויים פסולת ממוחזרת שמקורה באוקיינוס. בנוסף, הקולקציה משלבת שיתופי פעולה ייחודיים עם אמנים שונים. ביניהם, רוגאן בראון בדגמים מלווים בשכבות חיתוכי לייזר למראה ומרקם המזכיר שוניות אלמוגים, כתחרה. שיתוף פעולה אחר עם האמנית קייסי קראן, שיצרה חלקים קינטיים שמשתלבים בדגם ומהדהדים כמו אדוות מים על הגוף. ג'ימס מרי הוא מי שעומד מאחורי תכשיטי המתכת העתידניים שמעטרים את פני הדוגמניות ומשלימים את הלוק.

השראה נוספת הגיעה דווקא מהקצה השני, ממסעה של החללית אפולו 8 בהקפתה את הירח. תמונת כדור הארץ המופלאה, מנקודת מבטם של האסטרונאוטים, עוררה בה השראה גדולה. כרגיל, היא לקחה את הרעיון עוד צעד אחד קדימה, כשצילמה את אלופת העולם בצניחה חופשיתDOMITILLE KIGER  מדגמנת באוויר שמלה בעיצובה.  

העיצובים שלה חוצים גבולות ומרחיבים את הדמיון. הם מציבים את הטבע, הסביבה ואת כדור הארץ במרכז השיח. הקולקציות של ואן הרפן ממשיכות להפתיע ולאתגר את האופנה העילית הקיימת עם רעיונות לאיך ייראה לבוש העתיד.

יש לכם רעיון? מחשבה? סיפור שתרצו לספר לנו? ~> כתבו לנו

אולי יעניין אותך גם...