לילך מדר, מתוך התערוכה 'חתך בסכין מטבח' בגלריה זוזו (יחצ)

אדריכלות, אנימציה וקולאז'ים: תערוכות רצות

רוצים לדעת מהו המונומנט הזוכה שיוצב בכניסה לרמלה? מהי ארכיאולוגיה שיתופית? ומה מצאה האמנית בכוורת נטושה? קחו מסיכה וצאו לראות

בכניסה לרמלה

עד סוף השבוע הבא, תוצג בבית האדריכל תערוכת העבודות המשתתפות והזוכות בתחרות לתכנון אלמנט כניסה לעיר רמלה. אדריכלים ואדריכלי נוף הוזמנו על ידי עיריית רמלה והתאחדות האדריכלים להציע מונומנט כניסה לעיר. מקום ראשון: אדר' נוף נתנזון ואדר' אבינועם שרון. מקום שני: אדר' משה שמש. מקום שלישי: אדר' שני מלא רון, אדר' מאיה דן, אדר' עמירם מיארה. 
/// עד: 17/9. המגדלור 15, יפו.

מקום ראשון, אדר' נוף נתנזון ואדר' אבינועם שרון (יחצ)
מקום שני, אדר' משה שמש (יחצ)
מקום שלישי, אדר' שני מלא רון, אדר' מאיה דן, אדר' עמירם מיארה (יחצ)

טכנולוגיות וחומר

שלוש תערוכות מוצגות עכשיו בבית בנימיני: XYZT חומרי חקירה, היא תערוכה קבוצתית בשיתוף המעבדה לארכיאולוגיה חישובית באוניברסיטה העברית. היא מתמקדת בהשלכות התרבותיות של המחקר הארכיאולוגי החישובי, ובשימוש בטכנולוגיות דומות לפיתוח מושגים המרחיבים את גבולות המוכר. העבודות בתערוכה, עוסקות כולן בחיבור שבין טכנולוגיות חדשות לתרבות חומרית, בעבר ובהווה, ומציעות תגובה אמנותית או עיצובית לסוגיות שעולות מהמחקר הארכיאולוגי ומהעיצוב העכשוויים (אוצרות: קרן נבנהויז, שלומית באומן).

דב גנשרוא (צילום: מוטי פישביין)

בגלריה הקטנה, מוצגת התערוכה 'תחנה בזמן' של בוגרות מלגת 'סטודיו ראשון' 2020. חן סיון, מחפשת את הדרך האישית, אינטימית שלה אל החומר, אל מסורות עתיקות ומתהוות, אל ההגדרה המדויקת, אם ניתן, להיותה יוצרת, קדרית ומייקרית בחומר. שירה ברקני, אוספת זיכרונות, רגעים חולפים, נופים ומקומות אל תוך ארכיון ויזואלי המשמש כחומר הגלם לעבודותיה. תאיר אלמור, בוחנת את מקומה כמעצבת תעשייתית אשר התמחתה בחומר הקרמי בשנת המלגה בבית בנימיני ובוחרת להשתמש בפירוק ובשיבוש ככלי עבודה ליצירת סדרת ספלי חומר. (אוצרת: רוית לצר).

/// עד: 17/10. רחוב העמל 17, תל אביב.

תחנה בזמן (צילום: אופק אבשלום)

עדיין לא מנויים לניוזלטר של LEGIT? זה בדיוק הזמן להקליק

סטופ מושן

בגלריית המקרר מוצגת תערוכת האנימציה השנתית 'קומץ שמיים ביד' העוסקת באנימציית סטופ מושן עכשווית בארץ. התערוכה הקבוצתית, עוסקת בדימוי של החומר ומוצגים בה תפאורות ובובות לצד הקרנת הסרטים.

/// אוצרות והפקה: לירון נרונסקי, שחר דיויס ואיריס פשדצקי. עד 10/10. החשמונאים 90 (כניסה אחורית), תל אביב.

שחר דיויס וטל קנטור, תחת השמש הקטן (יחצ)
עומר שרון ודניאלה שניצר, שאלוה לשלומה (יחצ)

מדיום חתרני

בגלריה זוזו, נפתחה התערוכה 'חתך בסכין מטבח', שבה מציגים עשרה אמנים שהקולאז' הוא פרקטיקה מרכזית בעשייתם האמנותית. תולדות הקולאז' והתפתחותו מראשית דרכו כמדיום חתרני המטפל בסוגיות אמנותיות, חברתיות ותרבותיות, מקופלים בכל אחד מגופי העבודות המוצגים. התלישה, החיתוך, הקריעה והקיפול, מתגלים כדפוסי מחקר מהם מתנסח היגד אישי המציע סדר דברים חדש ומאתגר, כשבמרכזו מצויים הספק, הקרוע, הפרום, המשובש והארעי. 

/// אוצרת: רותי חינסקי אמיתי. עד: 17/10. גשר העץ 46, פארק תעשיות עמק חפר.

לילך מדר (יחצ)
דורית פיגוביץ גודארד (יחצ)

הבוגרים החדשים

במרכז אדמונד דה רוטשילד מציגים שמונה אמנים בוגרי בתי הספר לאמנות שסיימו בחמש השנים האחרונות בתערוכה Determination. העבודות מציגות רמות שונות של תרגום המושג על ידי אופי נראותן, דרך אופי יצורן ובאמצעות תהליכי קבלת ההחלטות של האמנים והאמניות, בפעולות שהוליכו להיווצרותן. הן עוסקות בטכניקות שונות ומוצבות על גבי מתקן מתכת שעוצב במיוחד, יחד עם האמנים, במטרה להכיל כל אחת מהעבודות בתערוכה אך גם לייצר הקשרים ומפגש ביניהן.

/// אוצר: אברהם קריצמן. עד: 30/10. שד' רוטשילד 104, תל אביב.

מאיה פרי, פיל (יחצ)
דניאל קגנוב, עין כפירה (יחצ)

אחרי הדבורים

'245' היא תערוכת יחיד של אנה פרומצ'נקו שנפתחה בסוף השבוע בגלריה ברוורמן. בתערוכה מוצג גוף עבודות רב תחומי אשר עוסק בשרידים שהותירו אחריהן דבורים לאחר מות כוורת. פרומצ'נקו בוחרת לתעד את "טביעת הכנף" של הדבורים בכוורת מס' 245 שמצאה לאחר שהושלכה כלאחר יד, ומתייחסת בכך למשבר היחסים בין האדם לטבע, באמצעות תיעוד של מערכות ביות מרוקנות ועקרות.

/// אוצר: יאיר ברק. עד: 26/10. הכניסה מרחוב אילת 33 / סמטת שלוש 6.

טוטם III, 2019 (יחצ)
כוורות רפאים (צילום: ליאת אלבלינג)

אולי יעניין אותך גם...