EYECON, מרכז תרבותי לצילום (הדמיה: סטודיו סמואלוב)

18 מיליון שח הושקעו במתחם לאמנות הצילום

חובבי צילום? המתחם העצום והראשון מסוגו בארץ, ייפתח בנובמבר ויכלול גלריות, ספרייה, בית ספר, בית קפה וחנות קונספט

הצלם זיו קורן עומד בראש קבוצת יזמים שהחליטה להקים בהשקעה חסרת תקדים, בסך כולל של כ 18 מיליון שקלים, מרכז מקצועי תרבותי שיעסוק כל כולו בתרבות ואמנות הצילום. ייעודו של המתחם הראשון והגדול מסוגו בארץ, שייפתח בנובמבר הקרוב באזור הגלריות המתחדש בקריית המלאכה בתל אביב, הוא לקדם את תחום הצילום ולהציג תערוכות צילום מובילות.

קידום תחום הצילום (הדמיה: סטודיו סמואלוב)
והצגת תערוכות (הדמיה: סטודיו סמואלוב)

2,500 מ"ר של צילום

המקום, שייקרא EYECON, תוכנן על ידי סטודיו סמואלוב, בהובלת אדריכל יובל סמואלוב. הוא מעוצב בסגנון אורבני ניו יורקי ויתפרס במבנה ענק על פני שטח של כ 2,500 מ"ר. הסימביוזה בין החללים השונים, תהפוך את המקום למתחם מתקדם של חדשנות טכנולוגית ועיצובית, חלל אומנותי מעורר השראה, ספרייה עשירה של ספרי צילום ואומנות ואזור בילוי הכולל בית קפה, חנות קונספט וגיפט שופ.

(צילום: זיו קורן)
(צילום: עדו לביא)

עדיין לא מנויים לניוזלטר של LEGIT? זה בדיוק הזמן להקליק

הקמת המרכז מוציאה לפועל  את חזונם של היזמים לקרב את הציבור אל עולם הצילום, ללמד צילום כשפה אוניברסלית ולהעניק לאנשי מקצוע ולחובבי התחום ערך מוסף, ידע והרחבת אופקים. במקום יהיו גלריה לצילום, גלריה דיגיטלית, וחלל תצוגה נוסף במתחם בית הספר שיציע מעטפת שלמה להתמקצעות בצילום.

(צילום: נתן דביר)

מתנה לקהילה

"בשלושים השנים בהן אני  מצלם צילום דוקו ועיתונות בארץ ובעולם, למדתי לא רק לסמן מטרות, אלא גם לכוון הכי גבוה שאני יכול  לדמיין", אמר הצלם זיו קורן "אחד הדברים שהנחו אותי לאורך השנים, הוא הרצון לעשות את הכי טוב כערך מוחלט ולא כערך יחסי. את אותו 'אני מאמין', הבאתי איתי למיזם  הנוכחי, שהוא ללא ספק אחד האתגרים הגדולים בחיי המקצועיים, ובאמצעותו אני מציב לעצמי יעד חדש – להעניק משהו בר קיימא לקהילת הצילום הישראלית".

(צילום: ורדי כהנה)

אל זיו קורן, מצטרפים אשת העסקים והצלמת מתעדת התרבויות אלה וולדמן / יו"ר הדירקטוריון, האוצרת ומפיקת התערוכות לי-מור כהן / מנכ"לית, צלם העיתונות והאמן הדוקומנטרי נתן דביר / מנהל בית הספר לצילום, ומייסדת ומנהלת תערוכת 'עדות מקומית' ומייצגת ארגון WORLD PRESS PHOTO דנה וולפיילר ללקין / מנהלת הגלריה לצילום.

(צילום: אלדד רפאלי)

זיו קורן בעצמו, שישמש כמנכ"ל, הוא צלם דוקו ועיתונות עצמאי בעל מוניטין בינלאומי ועטור פרסים, המתעד נושאים הומניטריים וחדשותיים בארץ ובעולם. בעשורים האחרונים, הוא תיעד אירועים גלובליים דרמטיים ונחשב לאחד מצלמי הדוקו החשובים הפועלים כיום. תמונותיו מתפרסמות בעיתונים ובשבועונים מסביב לעולם וצילומיו זכו בכ 40 פרסים יוקרתיים. צילומיו הוצגו בכ 120 תערוכות והם מרוכזים ב 18 ספרים שהוציא עד כה. קורן גם מנחה מסעות צילום, שופט בתחרויות צילום בינלאומיות ונחשב למרצה מבוקש בסדנאות ובאוניברסיטאות. במשך עשור, שימש כשגריר Canon EMEA ובמקביל כפרזנטור של SanDisk העולמית. כיום, הוא מייצג בישראל את סוכנות הצילום האמריקאית Polaris Images.  

(צילום: זיו קורן)

אולי יעניין אותך גם...