תערוכה ראשונה, נעמה רוט (יחצ)

גלריה אורבנית חדשה תפתח הערב בנווה שאנן

במרחב של בתי בושת ומסעדות, הקמת גלריית חלון תורמת לדמוקרטיזציה של האמנות ולמרקם התרבותי והחברתי של השכונה

הערב, יום חמישי, 27/8, תפתח בנווה שאנן בתל אביב, גלריה חדשה עם תערוכה ראשונה. הגלריה, הנמצאת בלב המארג השכונתי של השכונה, נפתחת ביוזמתם של יאשה רוזוב ועברי באומגרטן שהציעו פרוגרמה להשמשת המקום השייך לעירייה והיה נטוש במשך 30 שנה.

למעשה, מדובר ביוזמה משותפת של עיריית תל אביב בשיתוף קרן בלומברג שיחד הזמינו יזמים להציע פתרונות חדשניים לבעיות ייחודיות במרחב העירוני של שכונת נווה שאנן על כלל המורכבויות החברתיות והתשתיתיות שבה.

בית המשאבות לפני (יחצ)

עדיין לא מנויים לניוזלטר של LEGIT? זה בדיוק הזמן להקליק

"למיטב ידיעתנו, מדובר בגלריה המוסדית, עירונית, קבועה הראשונה בארץ מסוג גלריית חלון הנצפית רק מבחוץ, וככזו, היא מותאמת לרוח הזמן. גלריית החלון אינה רק ויטרינה, אלא חלל של 12 מ"ר הפונים אל הרחוב" אומרים יאשה רוזוב ועברי באומגרטן "מדובר במיקום מאוד מורכב בקצה רחוב שבו עיקר העסקים הם או בתי בושת או מסעדות של מבקשי מקלט. כך יוצא, שהקהל שצופה בעבודות הוא קהל שבוי שיקבל, לראשונה, מוסד תרבות גבוהה הפונה אל הרחוב ומאפשר סוג של דמוקרטיזציה של האמנות".

בגלגול אחר (יחצ)

פתיחת הגלריה מסמלת עבור יזמיה שינוי בתפיסה ההולם את ימי הריחוק החברתי ומאפשר לציבור הרחב ליהנות מאמנות עכשווית במרחב הציבורי ללא בעיות התקהלות. כך למעשה, מציעה הגלריה מודל חדשני להנגשת המרחב התרבותי לקהל הולכי הרגל ותושבי השכונה והעיר. "אנחנו מתרגשים לקראת עשייה חברתית משמעותית בשכונה וכבר קבענו פרוגרמה לגלריה עבור השנה הקרובה".

אורי זמיר, בית המשאבות בזמן מנורת לילה 6 (יחצ)

התערוכה הראשונה, 'חלון', של האמנית נעמה רוט, תהפוך את הויטרינה לקליידוסקופ מהופך של שכבות מיסוך – חלון, סורג, וילון ובכך יחקה את המראה של החנויות השכנות ויעניק להם פרשנות פואטית חדשה.

/// אוצרת: נגה דוידזון. כיכר טישלר, רחוב בני ברק פינת הרחובות פין וארלינגר.

תערוכה ראשונה, נעמה רוט (יחצ)

אולי יעניין אותך גם...