עשרת הגדולים, חממת העיצוב, צבע טרי 2020 (צילום: יח"צ)

10 המציגים המבטיחים בחממת העיצוב של צבע טרי 2020

יש להם חלומות גדולים כמו להתבודד בטבע, להציג במומה ולפתוח מפעל. הם משחקים עם הדימיון ומפלרטטים עם קו התפר שבין אדריכלות, עיצוב ואמנות. זו העשירייה שאסור לפספס

1. הקולקציה הפוסט כנענית של מיקי מן

10 המעצבים המבטיחים ביותר בחממת עיצוב טרי 2020

בהשראה מקראית (צילום: אלעד חזקי)

מיקי מן יצרה את הקולקציה במיוחד לצבע טרי. הקולקציה כוללת כלי קיבול שכולנו מכירים מסיטואציות יומיומיות, אבל ההשראה להן היא מקראית וההפתעה היא, שהם עשויים ממתכת.

חיבנו כי ההפתעה באמת עובדת וכי החלום של מן הוא לעצב קירות בהקשרים אדריכליים וככה להנגיש עיצוב לקהל הרחב.

2. סדרת המראות של רחלי שרפשטיין 

בוחנים בבואה (צילום: יח"צ)

רחלי שרפשטיין, לסטודיו reish, ממשיכה גם הפעם לבדוק השתקפויות עם סדרת מראות שדרכה היא בוחנת את היחסים שלנו עם האוביקט ואת האפן שבו אנחנו בוחנים את הבבואה שלנו בתוכו.

חיבבנו כי שרפשטיין מתארת את עצמה כאספנית לא כפייתית שבזמן האחרון עוסקת ב'פרויקט רדיוס' בו הכתיבה לעצמה שימוש חוזר בחומרים שנמצאים ברדיוס הליכה מהסטודיו או הבית שלה.

3. החומרים והפרטים ברהיטים של תומר נחשון

קיים חדש (צילום: יח"צ)

תומר נחשון, לסטודיו Nachshon, מציג קולקציה שמשכללת את כל מה שעשה עד עכשיו. הוא מרחיב את הקולקציה ואת השימוש בחומרים ומייצר גרסאות חדשות לפריטים קיימים.

חיבבנו כי נחשון מגיע מעולם האדריכלות והחלום שלו הוא לחזור דווקא לעיצוב בקנה מידה גדול ולהרחיב את העיסוק בעיצוב הרהיטים גם לעיצוב פנים ואדריכלות.

עדיין לא מנויים לניוזלטר של LEGIT? זה בדיוק הזמן להקליק

4. הכלים מרובדי האישיות של נועם דובר ומיכל צדרבאום

שילוב טכניקות (צילום: יח"צ)

נועם דובר ומיכל צדרבאום יציגו עבודות גדולות לצד כוסות, ספלים וקנקנים. את העבודות הם יצרו במספר טכניקות – ניפוח זכוכית, הדפסת תלת ממד קרמית ותפירה ותוך שילוב ביניהם.

חיבבנו כי השניים מנסים להטעין את החומר באישיות מרובדת שזה ממש מעניין וכי הם בונים מדפסות תלת ממד לחמר ומאמינים שאנחנו חיים בתקופה שמיצגת הזדמנות מצוינת לקחת חלק בתהליכי הדמוקרטיזציה של הייצור.

5. האורבניות הרכה של עופר גימפל ועמי חלא

קריצה מחוצפת (צילום: יח"צ)

עופר גימפל ועמי חלא, לסטודיו OA, יציגו קולקציה מינימליסטית של גופי תאורה עשויים בטון בקו זורם. הפריטים משחקים על המתח שבין צורניות עגולה לבטון הנוקשה.

חיבבנו בגלל הקריצה המחוצפת וכי גמפל מעיד על עצמו שדימיון ויצירה זה דבר שקיים בו עוד מילדות.

6. הכלים המורכבים של ביאנקה ספריינס 

תעתועי דמיון (צילום: יח"צ)

ביאנקה ספריינס, לסטודיו Peace of Paper, תציג את אמנות הנייר שהיא מייצרת שמקורות ההשראה לה בהגירה לארץ חדשה, בטבע ובטקסטורות מעניינות.

חיבבנו כי תעתועי העין והדמיון עשויים לגרום למתבונן לחשוב שמדובר בבטון או חומר בקשיח אחר כשלמעשה מדובר בחומר קל וגמיש וכי ספריינס חולמת להציג ב MOMA.

7. המכונה האנושית של עפרי ליפשיץ 

קראפט וטכנולוגיה (צילום: יח"צ)

עפרי ליפשיץ תציג סדרת כלים שמשחקים בין קראפט וטכנולוגיה. מכונה מבוססת קוד, מטביעה את חתימת ידה (של המכונה) על הכלים כך שכל כלי הוא אחד ויחיד במינו.

חיבבנו כי ליפשיץ מחפשת איך לאתגר את הטכנולוגיה וכי היא חולמת בענק – לפתוח מפעל תעשייתי שמייצר פריטי 'וואן אוף', רצוי בשיתוף יצרנית קרמית בינלאומית.

8. הקולקציה השרופה של דניאל אלקיים

מעצב ושורף (צילום: יח"צ)

דניאל אלקיים יציג קולקציית כלי עץ שעיצוב ושרף השואבת השראה מתופעת שריפות הענק המכלות את הטבע ומשאירות אחריהן מראות סוריאליסטיים.

חיבבנו כי אלקיים חולם לחיות תקופה בטבע במצב קיצון שבו הוא חי את הרגע במלוא מובן המילה ממה שיש וכי גם אנחנו היינו רוצים לעשות את זה.

9. חיקויי האבן של נעמה אגסי

עשייה שהיא עיצוב (צילום: יח"צ)

נעמה אגסי תציג אובייקטים שימושיים מאבנים בלתי אפשריות שאינן יכולות להתקיים בטבע תוך מתן דגש דווקא על הבלטה מכוונת של מלאכותיות המוצרים.

חיבבנו בגלל הקשר שבין 'מלאכותי' ו'מלאכה' ובגלל שהעשייה באמצעות התערבות ומניפולציה היא בעצם הרעיון של עיצוב.

10. עבודות הקיר של אילה צור

ממלכה של יצירה (צילום: יח"צ)

אילה צור תציג את 'אדמתי' שהיא סדרת עבודות לתלייה על הקיר שמקור ההשראה לה בשכבתיות של מסלעים טבעיים הקיימים בארץ. בחלקם היא משלבת חוט רקמה זהוב ועדין ליצירת מפגש בין מלאכת יד מסורתית, חומר וצבע.

חיבבנו כי יש קשר לדקיקות ולעדינות השאובים מעולם הטקסטיל וכי צור חולמת על הקמת ממלכה שכולה יצירה.

אולי יעניין אותך גם...