פסטיבל הקירות של לונדון (מתוך: #londonmuralfest)

עשרות קירות גרפיטי חדשים הופכים את לונדון לקנבס אחד גדול

מה שטוב במוזיאון הציבורי הזה בלונדון זה שהוא יישאר פתוח לפחות כמה שנים כך שבטוח יבוא יום שנסע לשם ונתהלך בו בלי מסכות. השאלה מתי?

באפן רשמי, פסטיבל הקירות של לונדון (LMF – London Mural Festival) נסגר בסוף ספטמבר. אבל למזלנו, ולמזלם של כל אוהדי הגרפיטי ואמנות הציור על קירות עירוניים, לפי התוכנית של המארגנים, רב רובם של האיורים מתוכננים להישאר שם לפחות למשך השנים הקרובות.

(מתוך: #londonmuralfest)
(מתוך: #londonmuralfest)

עדיין לא מנויים לניוזלטר של LEGIT? זה בדיוק הזמן להקליק

אמנות לכולם

לקראת פתיחת הפסטיבל בתחילת ספטמבר, למעלה ממאה וחמישים אמנים מכל העולם איירו למעלה מחמישים קירות ענק ברחבי הבירה. "המטרה שלנו" כך לפי המארגנים "היא להנגיש אמנות לקהל הרחב ובו בזמן לאפשר לאמנים באפן חוקי להציג את יצירתם בגלריה ציבורית".

(מתוך: #londonmuralfest)
(מתוך: #londonmuralfest)

עוד מעידים המארגנים על כך שהארגון וההוצאה לפועל של הפסטיבל לא היו קלים כלל, אבל שהתוצאה הנראית לעין, היא אחת מחגיגות אמנות הרחוב הגדולות שנראו אי פעם בעולם. "אנחנו מקווים שאנחנו עוזרים בטיפוח תחושת הגאווה בתושבי האזורים בהם ניצבים אותם קירות ושהם מביאים חיוביות, אחדות וצבעוניות לרחובות של לונדון" הם אומרים "זה משהו שאנחנו מאמינים שהממלכה המאוחדת והעולם צריכים כרגע בהתחשב באירועים שחווינו השנה".

(מתוך: #londonmuralfest)
(מתוך: #londonmuralfest)

אמנים וקירות

השתתפות האמנים בפסטיבל, היא תולדה של קול קורא להשתתף באירוע אליו נענו למעלה מחמש מאות מועמדים. מתוכם נבחרו כמאה וחמישים אמנים מקומיים ובינלאומיים המייצגים חמישה עשר לאומים שונים.  

מתוך כבוד לחופש היצירתי ולמגוון הרחב של מיקומי הקירות בעיר, לא התבקשו האמנים להתייחס לנושא אחיד מסוים. עם זה, "בעוד שכל אחד מהם יכול היה להתבטא בסגנון המאפיין אותו, חשבנו כל הזמן איך נוכל לשקף את המשאלות של בעלי הקירות, הדיירים והקהילות המקומיות" אומרים מארגני הפסטיבל "לכן, דאגנו להתייעץ אתם, ולאפשר להם לבחור את האמנים והיצירות המועדפים עליהם".

(מתוך: #londonmuralfest)
(מתוך: #londonmuralfest)

אמנות נטו

עוד חשוב למארגנים לציין שכל אחד מהקירות שאויר לקראת הפסטיבל לא יכלול, עכשיו ובכלל, שום פרסום מכל סוג שהוא. הקירות יוקדשו אך ורק לאמנות טהורה. "אנחנו מקווים שהקירות יישארו כמו שהם עכשיו למשך שנים ארוכות" הם אמרו.

(מתוך: #londonmuralfest)
(מתוך: #londonmuralfest)

איך שנגמר הסגר אנחנו באות.

אולי יעניין אותך גם...