שירלי זמיר, משרדי ויזה
שירלי זמיר, משרדי ויזה (צילום כפיר זיו)

נציגות ישראלית מרשימה בין זוכי פרסי A' Design Award 2018

כבוד לסצנת האדריכלות והעיצוב המקומיים עם הזכייה בתחרות שהתקיימה בסוף השבוע בקומו שבאיטליה של האדריכל והמעצב מיכי סתר, המעצבת שרית שני חי והמעצבת שירלי זמיר

בתחרות הבינלאומית היוקרתית נרשמה נציגות מרשימה למדיי של אדריכלים ומעצבים ישראלים שזכו במקומות ראשונים בקטגוריות שונות. המעצבת שרית שני חי זכתה בפרס ה silver בתחום עיצוב הפנים למתחמים ציבוריים על עיצוב פרויקט מתחם גני הילדים בשוק הסיטוני בתל אביב. המעצבת שירלי זמיר זכתה בפרס ה bronze בתחום חללי פנים ותערוכות על מרכז ויזה בתל אביב. ומשרדו של אדריכל ומעצב מיכי סתר זכה בפרס זהב על עיצוב הפנים של מרכז ג'נרל אלקטריק בחיפה בקטגוריית חללי פנים ותערוכות.

התחרות הבינלאומית נחשבת בין היוקרתיות בעולם והמצליחה להפגיש אדריכלים, מעצבים, חברות ואנשי מדיה ותקשורת מכל העולם, תחת קורת גג אחת. בתחרות מוענק מדי שנה פרס על הצטיינות בפרויקטים קונספטואליים בהתהוות כמו גם על פרויקטים שהושלמו בכל תחומי העיצוב. התחרות שמה דגש על אדריכלים ומעצבים מהטובים בעולם ומספקת להם פרסום, תהילה והכרה באמצעות התקשורת הבינלאומית ותערוכות בינלאומיות. המתמודדים בתחרות נשפטים על ידי פאנל המורכב מחמישים מומחים מתחומי האקדמיה, עיתונאים ואנשי מקצוע מתחומי אדריכלות ועיצוב.

פרי ישראלי

"מאחר ואנחנו מדינה קטנה, זה תמיד נחמד לקבל הכרה בסצנה הבינלאומית" אמרה המעצבת שרית שני חי "אני עובדת שנים רבות וההכרה הבינלאומית בהחלט נותנת רגע של שימחה ונחת במיוחד כשהטקס נערך באחד המקומות היפים בעולם ובמדינה כמו איטליה שהעיצוב הוא חלק מהותי מערכיה. בארץ ישנם מעצבים מצוינים, יצירתיים ומוכשרים ועם זאת, אני מייצגת רק את עצמי. אני עוסקת בעיצוב סביבות לילדים מזה שנים ואני בהחלט רואה בזה סוג של שליחות".

שרית שני חי בטקס קבלת הפרס
שרית שני חי בטקס קבלת הפרס (צילום יחצ)

על פרויקט מתחם הגנים ומעונות היום בשוק הסיטונאי, שנעשה בשיתוף עיריית תל אביב, מספרת שני חי שהמתחם חולש על 3,000 מ"ר ומכיל שישה גני ילדים ושלושה מעונות. "מיקום הגנים, על אדמת השוק הסיטונאי ההיסטורי, היווה את מקור ההשראה עבורי ולפיכך מוטיבים מסצנת השוק חוזרים בעיצוב החלל, מפירות וירקות ועד עגלות שוק המאחסנות את צעצועי ומשחקי הגן.

שרית שני חי, גני ילדים בשוק הסיטונאי
שרית שני חי, גני ילדים בשוק הסיטונאי (צילום דודי מוסקוביץ')

"לובי הגנים, המשתרע על פני 130 מ"ר, עוצב בהשראת פרי התפוז המהווה סמל קלאסי לישראליות ומחווה לספרו של נחום גוטמן 'שביל קליפות התפוזים'. לצדו, עיצובו של כל אחד מהגנים מבוסס על פרי והצבע שלו ואפילו בכניסה לכל אחד מהם תלוי קטע שיר רלוונטי החובר לשפת העיצוב. השפה הגרפית השלטת בגנים מבוססת על צורות צבעוניות ומרקמים המקושרים לפירות השונים" מוסיפה שני חי.

שרית שני חי, פרט באשכול הגנים
שרית שני חי, פרט באשכול הגנים (צילום דודי מוסקוביץ')

בהשראת המרקם העירוני

שירלי זמיר מחזקת את דבריה של שני חי ואומרת שלעיצוב ישראלי יש מקום של כבוד בתעשיית העיצוב הבינלאומית של ימינו. "כור ההיתוך הישראלי נוכח במהותו בעולם העיצוב ובבניית השפה של כל אדריכל ומעצב במדינה. אני נתקלת במצבים רבים בהם לקוחות בינלאומיים מגיעים לארץ וההתרשמות שלהם מהפרויקטים היא יוצאת דופן וחריגה לחיוב. לא רק שהם מרותקים הם גם מתמלאים השראה מהקונספט בבסיסם של הפרויקטים המאפשר ראייה חדשה ותרגום עדכני ומרתק לחללי עבודה. התכנון בארץ בכלל ובמשרד שלנו בפרט מאופיין בחיפוש הדרך לעובד והעמדת פיתוח תחושת השייכות וחווית המשתמש של העובד במרכז".

שירלי זמיר בטקס קבלת הפרס
שירלי זמיר בטקס קבלת הפרס (צילום יחצ)

סטודיו שירלי זמיר עיצב את מרכז המשרדים החדש של ויזה העולמית בישראל הממוקם בתל אביב. "כמו בכל פרויקט, משרדנו החל בחקירת אופי הסביבה הקרובה לאתר" אומרת המעצבת שירלי זמיר "ממש בתחילת הדרך, המרקם העירוני של אזור רוטשילד, הטומן בחובו בניינים עתיקים, מבנים לשימור ומגדלי יוקרה, השתקף נגד עינינו ודרך חלונות הפרויקט".

שירלי זמיר, פינה במשרדי ויזה
שירלי זמיר, פינה במשרדי ויזה (צילום כפיר זיו)

"עוד בשלב גיבוש הקונספט, הוחלט לשמור על 360 המעלות המרהיבות של הנוף האורבני הסביבתי כך שיהוו חלק מרכזי בהשראה שלנו וכך, הוחלט לייצר אינטרפרטציה לקו הרקיע של העיר. על מנת לחדד את נוכחות הנוף בפרויקט, חשוב היה לנו שהוא ישתקף דרך החלונות וייראה מכל חלל ועמדת עבודה במשרד. בשל כך, התכנון התייחס למיקום החלונות וכיווני הישיבה של העובדים. עוד לקחנו בחשבון את קצב הבניינים שמתקיים מחוץ לחלונות אותו הבאנו פנימה על ידי הפיכתו למחיצה תלת ממדית א-סימטרית שניתן לראות דרכה.

"החלל מציע עמדות עבודה שקטות, אזורים ציבורים א-פורמליים למפגש ושיחות וחדרי ישיבות. המקום מציע גם עמדות חמות לחברות סטארט-אפ צעירות שמחפשות עמדת עבודה בחלל עבודה מתפקד. לבסוף, המתחם כולל גם מרכז חדשנות מודולרי שניתן להתאמה והגדרה בהתאם לכמות האנשים הנדרשת בזמן נתון. במקום הותקנה מחיצה מודולרית, נעה על מסילות, שמאפשרת סגירת חלל, ופתיחתו בהתאם לצורך" מסכמת זמיר.

שירלי זמיר, פינה נוספת במשרדי ויזה
שירלי זמיר, פינה נוספת במשרדי ויזה (צילום כפיר זיו)

מייצג מהות

זכיה נוספת, עליה כתבנו כאן לאחרונה, היא של משרדו של האדריכל והמעצב מיכי סתר ואנשי הצוות בלה ונטורה כמתכננת אחראית, ואת אלינור השלום רונדל, אורן צ'יפרוט וסיאן קפן. משרדו של סתר זכה בפרס זהב על עיצוב הפנים של מרכז ג'נרל אלקטריק בחיפה בקטגוריית חלל פנים ותערוכות.

מיכי סתר
מיכי סתר (צילום יחצ)

"מרכז הפיתוח של ג'נרל אלקטריק מספק טכנולוגיות רפואיות מחוללות שינוי כמו גם שירותים המעצבים עידן חדש של טיפול בלקוח" אמר האדריכל והמעצב מיכי סתר בהקשר לזכייה "כשנגשנו לעיצוב קונספט חדש עבור החברה, התבקשנו לייצר חלל משרדי שייצג את המהות שלה וכך, בקשנו להבליט את הקדמה הטכנולוגית שמייצגת ג'נרל אלקטריק בשילוב חומרים טבעיים וסגנון עיצובי פשוט שיחד הופכים את המשרדים למיוחד".

מיכי סתר אדריכלים, ג'נרל אלקטריק
מיכי סתר אדריכלים, ג'נרל אלקטריק (צילום עוזי פורת)

אולי יעניין אותך גם...