מטבח אבן - אירנה גולדברג
מטבח אבן - אירנה גולדברג (יחצ)

ישראלית תכבוש את מילאנו עם מטבחי חוץ חדשים

עוד הישג ישראלי משמעותי ירשם בשבוע העיצוב במילאנו כאשר מטבח האבן שעיצבה אדריכלית אירנה גולדברג יושק ויוצג באירוע היוקרתי

עוד גאווה ישראלית בשבוע העיצוב של מילאנו תבוא לידי ביטוי בדמותו של מטבח חוץ חדש שעיצבה אדריכלית אירנה גולדברג למותג שלה Object ובשיתוף המותג האיטלקי היוקרתי וואסלי (Vaselli). "הקשר עם המותג האיטלקי נוצר דרך עמרי פכט, בעלי אולם התצוגה הרברט אותו עיצבתי יחד עם שותפתי סיגל ברנוביץ" אומרת האדריכלית והמעצבת אירנה גולדברג "פכט, המייצג את המותג בארץ, גם ליווה את הפרויקט לאורך כל התהליך. זה תמיד משמח לעבוד עם מותג בוטיק ייחודי ובמיוחד כזה המנוהל על ידי משפחה וממוקם אי שם בכפר פולנו שליד סיינה באיטליה. הכבוד שהם רוכשים לעיצוב בכלל ולאבן כחומר גלם בפרט כמו גם התשוקה שלהם לעשייה, בהחלט ראויים להערצה".

מטבח חוץ - אירנה גולדברג
מטבח חוץ - אירנה גולדברג (Davide Danielli)
ביקור במחצבה
ביקור במחצבה (צילום אירנה גולדברג)
ביקור במחצבה
ביקור במחצבה (אירנה גולדברג)

למעשה, תכנונו ועיצובו של מטבח החוץ החדש על ידי גולדברג הינו תוצאה של מבקשה ישירה שהופנתה אליה על ידי דנילו ווסאלי, מבעלי החברה. המטבח, שזכה לשם קריסליס, עשוי במהותו מאבן שנבחרה באפן מיוחד. "כבר בביקור הראשון שלי באיטליה, יצאנו לסייר במחצבה הקסומה והמרשימה של המותג" מספרת גולדברג "במקום כזה, אי אפשר שלא לקבל המון השראה מבלוקים של אבן טרוורטין המונחים בשדה הפתוח. למעשה, במבט מקרוב, קיסמם גדל אף יותר בזכות איכויות האבן הגולמית והמרקם המחוספס הייחודי שלה".

גולדברג, שהתרשמה עמוקות גם מעוצמת גודלם של הבלוקים, מיד החלה לחשוב כיצד תוכל לעבד וללטש אותם כך שיהפכו למשהו חדש ואחר. "כמו בכל חומר גלם טבעי, יש משהו כל כך יפה בעצם העובדה שלא ניתן לגמרי לשלוט בו" היא מוסיפה "תמיד יש המון הפתעות בדרך וכך אין שני מטבחי 'קריסליס' הזהים אחד לשני".

ביקור במחצבה
ביקור במחצבה (אירנה גולדברג)

בתיאור המטבח החדש כפי שהופץ על ידי ווסאלי, נאמר שיש מי שעשוי לזהות את יופייה של האבן עוד בשלב שהיא מונחת במקומה הטבעי במחצבה וכך לנבא כיצד תראה כמוצר מוגמר. במקרה של 'קריסליס', תפאורת המחצבה, בה כל אבן שונה מזו שלצידה, מהווה מקור השראה למה שהופך למוצר מעוצב בדמותו של מטבח המיועד לשימוש בחוץ. בדומה לגולם ולפרישה האיטית של כנפי הפרפר, כך גם חומר הגלם הגס של המטבח מתעדן והופך לפסל יפהפה תוך שהוא מזכיר תמיד את מוצאו הטבעי.

סקיצות
סקיצות (אירנה גולדברג)
סקיצות
סקיצות (אירנה גולדברג)
מבטח חוץ - אירנה גולדברג
מבטח חוץ - אירנה גולדברג (Davide Danielli)

אולי יעניין אותך גם...