ארמון ורסאי (יחצ)

מתי ביקרתם בארמון מלכותי מלא באוצרות אומנות מבלי לקום מהספה

פרויקט מיוחד מביא את ארמון וגני ורסאי במלוא תפארתם אל פתח ביתכם

בימים אלה, ארמון ורסאי חושף את שיתוף הפעולה שלו עם ענקית הטכנולוגיה 'גוגל' ופותח בפני הקהל הרחב את שעריו הווירטואליים. Google arts & culture הוא פרויקט האמנות של 'גוגל', שהושק עוד בשנת 2011. למעשה, מדובר בפלטפורמה המחזיקה באוסף מקוון של עשרות אלפי יצירות אמנות ברזולוציה גבוהה, המאפשרת הצצה אל מסדרונות ואולמות של גלריות ומוזיאונים נבחרים בעולם. הפעם, בחרו קברניטי 'גוגל' לאחד כוחות עם ארמון וגני ורסאי, הנחשב לאתר מורשת עולמית ומקום משכנם של מלכי צרפת במאות ה 17 וה 18.

חלופה לביקור

הפרויקט, הנושא את השם 'ורסאי- הארמון הוא שלכם', מנגיש באמצעות טכנולוגיה מתקדמת את המונומנט הוותיק לקהל הרחב אותו הוא חושף לאדריכלות, להיסטוריה ולאמנות של האתר האיקוני. הארמון, טומן בחובו יצירות אומנות רבות, שחלקן אינן יכולות לצאת מכתליו בשל מצבן העדין, ועד היום הדרך היחידה ליהנות מהן, הייתה ביקור בפרבר הפריזאי. אמנם אין חלופה לדבר האמיתי, אך הפרויקט הגרנדיוזי ללא ספק מאפשר לקבל הצצה לכל אלו שאין באפשרותם להגיע אליו פיזית, או למי שפשוט רוצה לחוות אותו בדרך חדשה.

עובדים על המיזם (יחצ)
ומתמקדים בכל פרט (יחצ)

בעדשת המצלמות

הפרויקט כולל תמונות ברזולוציה גבוהה ומודלים תלת ממדיים של הגנים, המבנה, פרטי האמנות והריהוט המוצגים בארמון. בעזרת טכנולוגיית פוטוגרמטריה – טכניקה המאפשרת לקחת תמונות דו ממדיות ולחברן לידי מודל תלת ממדי, נסרק שטח של 36,000 מ"ר, שטח השווה, לצורך ההשוואה, לגודלם של יותר משלושה מגרשי כדורגל. בעצם, זהו ההקף הגדול ביותר שנסרק אי פעם בשטח סגור והוא כולל את קירות, רצפות ותקרות המבנה. בנוסף אליהם, ישנם הגנים המלכותיים היפיפיים המהווים 500,000 מ"ר נוספים. קרוב ל-130,000 תמונות צולמו במהלך הפרויקט, כך שכל פרט נלכד בעדשת המצלמות. 24 חדרים נסרקו ושוחזרו, כשבהם, בין היתר, חדר המלך המפורסם ואולם המראות – האולם הגדול ביותר בארמון והנחשב לאחד היפים בו.

מדו ממד לתלת ממד (יחצ)

חיים במציאות מדומה

התוצאה, אפליקציית מציאות מדומה אינטראקטיבית המאפשרת לסייר באפן ווירטואלי בארמון ולהתפעל מגודלו ופארו. כך ניתן לבקר בחדרים השונים של הארמון בליווי אודיו תואם, להתהלך לבד במסדרונותיו ואף להתמקד ביצירות האמנות המקשטות את קירותיו. כדי לחוש באווירה קצת יותר אינטימית, ניתן אפילו לשנות את הסיור למצב לילה ולחקור את הארמון תחת תאורת אח תקופתית. אם ברשותכם ציוד VR, האפליקציה היא חינמית ונגישה דרך מערכת STEAM.

אופנה בורסאי (יחצ)
קולינריה בורסאי (יחצ)
פוליטיקה בורסאי (יחצ)

סעודת מלכים

מי שאין לו את הציוד הדרוש, יוכל ליהנות מתערוכות וסיורים תלת ממדיים מקוונים, המספקים חוויה של 360 מעלות בין ששת החדרים המרשימים ביותר בארמון, בהם בית האופרה המלכותי וחדר ההכתרה. כמו כן, ישנן 18 תערוכות וירטואליות המחולקות לפי קטגוריות שונות שנאצרו על ידי מומחים שונים לטובת הפרויקט. מהגסטרונומיה ושולחן האוכל של לואי ה-14, דרך המגמות האופנתיות ומלבושיה של מארי אנטואנט, ללא ספק תוכלו ללמוד אודות התקופה ולו לרגע להיכנס לנעליהם של בני המלוכה.

במלוא תפארתו (יחצ)

אולי יעניין אותך גם...