ממעמקים (צילום פטריק מויאל)

הדרך מבתי האופנה בפריז לבובות פרווה עוברת אצל תינוקת קטנטנה

דנה מוסקט הבינה מהר מאוד שלעבוד אצל מישהו זה לא בשבילה, גם אם הוא מעצב האופנה המוביל בעולם. "חפשתי דרך להתבטא ולהתפרנס מהאמנות והיצירה שלי" היא אומרת

עוד לפני שאנחנו מספרים לכם את הסיפור על דנה מוסקט, חשוב שתדעו שאנחנו כבר מקנאים. מוסקט, בוגרת המגמה לעיצוב אופנה בשנקר, נסעה עם סיום לימודיה בשנת 2010 לפריז. המטרה של המעצבת הצעירה והשאפתנית, הייתה לרכוש עוד ידע וכמובן שגם ניסיון בעיר האורות. מזלה של מוסקט התמזל, כשהצליחה להתברג בתעשייה ולעבוד בבתי האופנה נחשבים כמו לנוון וג'יאמבטיסטה ואלי.

אבל תכניות, כמו תכניות, דינן להשתנות, ולאחר זמן מה היא הבינה שהתעשייה הזו לא בשבילה. היא פשוט מצאה אותה משעממת, מסרסת והרבה פחות נוצצת מכפי שהיא נראית מבחוץ. מוסקט החליטה שהגיע הזמן לאפשר לעצמה להתבטא ולנסות להתפרנס מהאומנות והיצירות שלה.

מוסקט וחברים (צילום פטריק מויאל)

הכל לטובה

בזמן שמוסקט השקיעה את זמנה בחיפושים אחר כיוון חדש בחיים ובמחשבות איך להמשיך מכאן, נולדה לה בארץ אחיינית. כיוון שלא יכלה להגיע לבקרה, החליטה לשלוח לה מתנת 'ברוכה הבאה לעולם' מיוחדת ומעשה ידיה: בובת תמנון גדולה בגובה מטר. "התמנון מגלם עדינות והגנה" מסבירה דנה מוסקט "זוהי חיה שבמשך שמונה שנים שומרת ומגנה על ביציה. בנוסף, חיפשתי משהו שיהיה אינטראקטיבי ומעניין לתינוקת ושתוכל לאחוז ולשחק עם זרועותיו הארוכות".

בגלל תינוקת קטנטנה (צילום פטריק מויאל)

מהר מאוד, אל התמנון הצטרף גם לוויתן והשניים נשטפו בגלים של אהדה. ההזמנות מצד המשפחה והחברים החלו להיערם וכאדוות במים, התפשטה השמועה סביב היצורים שובי הלב. כך, בלי תכנון, נולד Bigstuffed ומוסקט צללה אתו אל עולם בובות הפרווה. בעלה, אדריכל במקצועו, התגייס גם הוא לעסק וכיום הם מנהלים אותו, יחד עם עוד שתי עובדות, מהסטודיו שלהם הממוקם במרכז פריז.

עם הרקע באופנה, יוצרת מוסקט את הגזרות למודלים ובוחרת בקפידה את החומרים בהם היא משתמשת. סריגים שונים, פרוות, ובדי ג'רזי , כולם בגוונים ניטרליים ובהירים ובטקסטורות רכות. ייצור הבובות נעשה ברובו בצרפת, באזור בריטאני הקרוב אל הים, והן נמכרות אונליין ובחנויות נבחרות ברחבי העולם.

חברים חדשים (צילום פטריק מויאל)

סיפור פואטי

מעניין שמאחורי היצורים התת ימיים של המותג יש גם סיפור פואטי. חיות הים בהן עוסקת מוסקט, הן למעשה לבקניות וכאלה שננטשו על ידי משפחותיהן וכעת מחפשות בית חם ואוהב. מסתבר, שזה מה שקורה גם במציאות. עם הזמן, משפחת החיות בעלת העיניים הנוגות של מוסקט הלכה וגדלה, וחיות נוספות עלו ממעמקי הים והצטרפו אליה. כך, הגיעו גם סרטן, פינגווין, כוכב ים ופרת ים. המאמצים המאושרים, הם ילדים ומבוגרים כאחד שרק מחפשים תירוץ לשים יד עליהן. 

מחכים לאימוץ (צילום פטריק מויאל)

בעתיד, כך מספרת לי מוסקט, הם מקווים להוציא לאור ספר עם איורי החיות של המותג, להמשיך להתרחב וליצור יחד. בימים אלה, ולאחר חמש שנים של עבודה אינטנסיבית, הם עובדים על אוסף בובות חדש. העבודה על הקולקציה החדשה החלה בזמן שדנה הייתה בהיריון עם בנם הבכור, אקו. היום, הוא בן חמישה חודשים והקולקציה צפויה לצאת לעולם בחג המולד הקרוב. לנו לא נותר אלא לחכות ולראות אילו יצורים ימתינו הפעם בתור לאימוץ.

הנציגה שלנו בפריז, קרלה רטאוס, מעצבת מוצר בוגרת המחלקה לעיצוב תעשייתי במכון הטכנולגי בחולון. רטאוס בעלת נסיון בתחום מחקר עיצוב ופיתוח מוצרי צריכה טכנולוגיים, יוצרת וכותבת אודות עיצוב.

בדרך לקולקציה הבאה (צילום פטריק מויאל)

אולי יעניין אותך גם...