HOMEXPO (יחצ)

מצביעים ברגליים: HOMEXPO בת"א חוגג את סצנת העיצוב המקומית

אלפי מבקרים הגיעו אתמול ליריד שמשלב תערוכת ענק, הרצאות וייעוצים למשפצים ובוני ביתם. לצד זה, ארגון הבריאות נאלץ ברגע האחרון למנוע את כניסתו לארץ של מרקוס פיירס, עורך מגזין העיצוב Dezeen והאורח המרכזי, משום שביקר באיטליה בימים האחרונים

אירועי HOMEXPO, נפתחו אתמול, יום שני, בביתן 1 שבאקספו תל אביב, ויימשכו עד יום חמישי, 5/3. הצלחה משמעותית נרשמה ביום הראשון של היריד, עם הגעתם של אלפי מבקרים ומתעניינים שניצלו את החופש של יום הבחירות, הצביעו ברגליים והגיעו ליהנות מקרנבל עיצובי מקומי.

על פי הדיווחים, הועברו אתמול כ 300 ייעוצים לבוני ומשפצי ביתם וכ 20 הרצאות מקצועיות מילאו את האולמות עד אפס מקום. האירועים, הכוללים ארבעה מוקדי עניין, מיועדים לקהל הבונים, המשפצים, משפרי הדיור והמעצבים את ביתם.

אלפי מבקרים (צילום: רפי דה לויה)

הדבר היחיד שהעיב קלות על האירועים, היה ביטול הגעתו של מרקוס פיירס, עורך מגזין העיצוב הדיגיטלי Dezzen. פיירס, שאמור היה להגיע לביקור קצר בארץ ולשמש כאורח המרכזי באירועי HOMEXPO, נאלץ לשנות את תכניותיו לאחר שארגון הבריאות דרש לבטל את ביקורו בארץ משום שביקר בימים האחרונים באיטליה. פיירס, אמור היה לשאת הרצאה בפני כמה מאות אדריכלים ומעצבים.

מרקוס פיירס (יחצ)

עדיין לא מנויים לניוזלטר של LEGIT? זה בדיוק הזמן להקליק

הרצאות ומבצעים

באי היריד, מוזמנים ליהנות מתערוכת ריהוט ענקית בדגש על מציגים מהתעשייה המקומית וכן ממבצעי מכירות והשקות של מוצרים הקשורים בתחום.

תעשייה ישראלית (יחצ)
ביתן ארונות ריביירה בתערוכה (צילום: רפי דלויה)

לצד אלו, במסגרת 'האקדמיה', מתקיימות במקום עשרות הרצאות מקצועיות בשני מסלולים: טכני ועיצובי, כשבין היתר, יועברו הרצאות בנושאי ניהול תקציב, הכנת מכרז קבלנים, גיבוש סגנון עיצובי, חשמל חכם, ריצוף וחיפוי, תכנון חדר הרחצה, הלבשת הבית ועוד. בנוסף, מתקיימים פאנלים של מומחים והרצאות לאדריכלים ומעצבי פנים.

הרצאות מקצועיות בסגנון טד (צילום: רפי דלויה)

עוד, מופעל מרכז ייעוץ והכוונה בו יכול הקהל לקבל עזרה ותמיכה בתחום הבנייה והשיפוץ. כ 2,200 ייעוצים אישים בתחומי הבניה, השיפוץ והעיצוב ניתנים לנרשמים מראש באתר היריד. אלו, יכולים להגיע עם תכניות הבית או הדירה, לייעוץ אישי חינמי שנמשך כחצי שעה עם מומחים בתחומם.

מרכז יעוץ (צילום: רפי דלויה)

במסגרת האירוע, מתקיימת גם תערוכה בה מוצגים עשרת המקומות הראשונים בתחרות שנערכה מבעוד מועד על ידי חברת קוסנטינו שביקשה מאדריכלים ומעצבים להגיש עבודות קיימות בנושא אסתטיקה בעיצוב בשילוב מוצרי החברה.

עשרת הפרויקטים המוצגים הם של ערן בינדרמן, רקפת אלטשולר, ענת סודרי, תהילה גור, אורלי דקטר, ארז חייט, מיקאלה סימאונה, יפעת מנטש, עמירם ביטון ורחלי בן אבי. הפרוייקט הזוכה במקום הראשון הוא של ענת סודרי.

מרקוס פיירס, שכאמור לא הגיע לבסוף לאירוע, הוא יו"ר חבר השופטים בתחרות ואף השתתף בקביעת המועמת הזוכה.

שדרת הזוכים שנבחרו על ידי מרכוס פיירס (צילום: רפי דה לויה)

על האירועים אחראית חברת 'תים תערוכות וירידים' שהשקיעה בהם סכום לא מבוטל של כ 5 מיליון שקלים.

שדרת מעצבים RENBY (צילום: רפי דה לויה)
פינה ביריד (צילום: רפי דה לויה)

אולי יעניין אותך גם...