זה לא כל כך נעים לראות את מרכז הירידים במילאנו סגור (צילום: Ramon Prat)

גם סלונה דל מובילה הודיע על דחיית היריד בשל התפשטות נגיף הקורונה

נדבקים נוספים ומקרי מוות בצפון איטליה, כמו גם ביטולי השתתפות והמון לחץ מצד השלטונות, חברות עיצוב, אנשי שיווק ופוליטיקאים, הביאו להחלטה הבלתי נמנעת של אנשי הסלונה לדחות את האירועים לאמצע יוני

Salone del Mobile, הודיע היום, יום שלישי בערב, על דחייתו של אירוע העיצוב השנתי הגדול בעולם לאמצע חודש יוני הקרוב ועל קיומו בין התאריכים 16-21/6. ההודעה הגיעה פחות מ 24 שעות לאחר שנודע שתערוכת התאורה Light and Building, המתקיימת מדי שנתיים בפרנקפורט, לא תתקיים כרגיל בחודש מאי ותדחה לחודש ספטמבר.

קברניטי הסלונה, נקראו היום אחר הצהריים לפגישה דחופה, לאחר שנודע ש 270 מתושבי צפון איטליה נדבקו בנגיף וש 7 מקרי מוות כבר קרו באזור. בנוסף, הכריזה ממשלת איטליה על מצב חירום כללי ועל הסגר במספר עיירות בסמוך לעיר מילאנו. כל זה, הופך את איטליה למדינה הנגועה ביותר ביחס לכל מדינות אירופה ביחד ובהחלט חייב התייחסות מהירה והחלטית מצדם של מארגני הסלונה.

בסרטון יוטיוב שהופץ מטעם הסלונה הערב, נראים ראש העיר מילאנו, ג'וזפה סאלה, ונשיא הסלונה, קלאודיו לוטי, מחויכים למדיי כשראש העיר לקח על עצמו את ההכרזה והודיע על שינוי מועד האירוע. חשוב לציין, שסלונה דל מובילה, נתפס מזה שנים כיריד הריהוט הגדול והחשוב בעולם שעיני כל העולם נישאות אליו מדי שנה ושהיריד של שנת 2020, ה 59 במספר, הוא הראשון שנדחה בשל נסיבות שאינן תלויות בו. 

Salone del Mobile 2019 (יחצ)

עדיין לא רשומים לניוזלטר של LEGIT? זה בדיוק הזמן להקליק

כך או כך, נראה שהכתובת הייתה על הקיר ושהודעת הדחייה הייתה רק עניין של זמן. דחייה כזו, ללא ספק כרוכה בהיסוסים כבדים, אם לוקחים בחשבון את ההפסדים הפוטנציאליים שהיא עשויה להביא למשתתפים ולעיר מילאנו, המשמשת כמנוע הכלכלי של איטליה ונחשבת לאחת מבירות העיצוב החשובות בעולם. "יריד Salone Del Mobile משלב בתוכו המון עיצוב ועסקים. הוא ללא ספק  זקוק למילאנו בדיוק כמו שמילאנו זקוקה ליריד” כך התבטא ג'וזפה סאלה, ראש העיר מילאנו, במסיבת העיתונאים המקדימה, שנערכה לפני כשבועיים בעיר.

ראש העיר מילאנו, ג'וזפה סאלה (יחצ)

בנוסף ללחץ מצד השלטון, עוד לחץ התווסף למארגנים לאחר שמותגים ומעצבים מובילים כבר הודיעו על החלטתם לבטל את השתתפותם באירוע של אפריל. לצדם, לא מעט חברות איטלקיות, אנשי עסקים ופוליטיקאים, ציינו שאם יש סיכון לכישלון מסחרי, יש להימנע מקיום האירועים בצלו של הנגיף המאיים ושעדיף להעביר אותם למועד אחר. 

אירוע המוני, סלונה 2019 (יחצ)

בשנה שעברה, הגיעו ליריד סלונה דל מובילה כ 380,000 מבקרים מכ 180 מדינות. מתוך 2,418 המציגים בסלונה, 34% הגיעו מעבר לים. אם מצרפים לזה את מאות האירועים העצמאיים המתרחשים בעיר עצמה במסגרת שבוע העיצוב מילאנו – ה Fuorisalone, הרי שמדובר במאות אלפי אנשים שמצטופפים בתוך מטרופולין לא גדול במיוחד. אם לוקחים בחשבון כמיליון וחצי תושבים ועוד מאות אלפי מבקרים, בהחלט לא נראה שיש מקום לקחת סיכון מיותר. נקווה שהמועד החדש שנקבע יהיה סופי ונאחל בריאות איתנה לכולם.

בזמנים יותר אופטימיים (יחצ)

עדכנו את היומנים: סלונה דל מובילה: 16-21/6/2020. 

אולי יעניין אותך גם...