CORKCICLE (יחצ)

גם בארץ: 8 מותגים שווים שראינו באמביינטה

בתערוכה בפרנקפורט הציגו בתחילת החודש לא פחות מ 4,700 ביתנים. איך רואים משהו בתוך כל זה? האמת, לא פשוט. כדי להקל עליכם, נסענו לדוג מותגים בולטים שלא רק שהם מושלמים אלא גם קיימים כאן בארץ ברשת סוהו 

מה הסיכוי שמבין עשרות אלפי המבקרים בתערוכת אמביינטה בפרנקפורט, אני אפגוש במקרה דווקא את עציון ואלך, הבעלים והמנהל של רשת סוהו בישראל? אפשר להגיד שהוא קלוש. ממש קלוש. אבל בכל זאת זה קרה ואני ניצלתי את ההזדמנות לשאול אותו איך הוא מתרשם מהגודש וההמולה.

"הנסיעה השנתית לאמביינטה חשובה מאוד כדי לראות ולהתרשם מהשפע העצום שיש לתערוכה הזו להציע" אמר ואלך "עם זאת, מתוך אלפי הביתנים, אנחנו עושים מאמצים כבירים למצוא, כמו בפינצטה, את הפריטים החדשניים והמשובחים שלא רק שיגיעו אחר כך לארץ, אלא גם יקלעו בדיוק לטעם המשובח של הקהל הישראלי הידוע כמבין גדול בעיצוב".

DESIGN LETTERS

הביתן של המותג הדני הצעיר הזה בולט, קודם כל, בגלל האסתטיקה המאוד מובחנת שלו. בתוך כל ההמולה של שלל הביתנים הפזורים מסביב, הוא תמיד נראה כמו אי של שקט ושפיות רגועה ומרגיעה. אנשי המותג, ללא ספק עלו על נוסחא מנצחת: שילוב גאוני בין עיצוב ואותיות שמופיעות תמיד באותו פונט דני (של האדריכל ארנה יאקובסן) ותמיד באותו צבע שחור. האמת, שזה לא ממש פלא. מקימת המותג, Mette Thomsen, מגיעה מקריירה של רעיונאות, פרסום, עיתונות ועריכה.

המותג, בן העשר, השכיל להבין, שבעולם העיצוב אין ממש פריטים אופנתיים לבית מקושטים אותיות. "אני פשוט אוהבת אותיות ואת התפאורה המסוגננת והאישית שאפשר לייצר איתן" אומרת תומסן, שכנראה יודעת לייצר עניין. כי אם פריטי המותג מוצגים ונמכרים ביותר מ 2,000 נקודות ב 56 מדינות ברחבי העולם, אז משהו עובד ועובד טוב.

כיאה לעידן הקיימות שכל כך הובלטה בתערוכה, הציג המותג בקדמת הבמה את פריטי ה To Go שלו שבהם מיני כוסות, בקבוקים וקופסאות רב פעמיות. כל זה, נעטף בגוני פסטל וגוונים אופנתיים נוספים שרק חיזקו והדגישו את קונספט האותיות המנצח.

To Go (יחצ)
בגוני פסטל (יחצ)

עדיין לא מנויים לניוזלטר של LEGIT? זה בדיוק הזמן להקליק

CONTIGO

בפתח הביתן של המותג הזה, הוצג מיצב שלא יכול היה להשאיר את העוברים ליידו אדישים. באקווריום שקוף, נדחסו מאות כוסות שתייה חד פעמיות כולל המכסים שלהן. לצדן, נתלה שלט שבראשו היה כתוב: "כוס חד פעמית אחת ביום לא נשמעת לכם מוגזמת? מהר מאוד מצטברות המון כוסות. באירופה, במזרח התיכון ובאפריקה בלבד, 18.5 מיליארד כוסות כאלה נטמנות באדמה מדי שנה. זה הזמן לחשוב מחדש ולמחזר". המותג, שהוקם לפני עשר שנים, מוכר מאז 2016 לא פחות מ 48 מיליון מיכלי שתייה רב פעמיים בממוצע לשנה. ללא ספק, סיבה מספיק טובה להמשיך ולייצר מיכלי שתייה משובחים ומשתבחים.

בביתן התערוכה, בחר הפעם המותג להבליט לא רק את סגנון החיים הדינמי שכולנו חווים כעת, אלא גם, ובעיקר, את סדרת LUXE החדשה הכוללת בקבוקי שתייה וכוסות רב פעמיים משוכללים וחדשניים. המיכלים בקולקציה, עשויים גימור מתכתי, מונעים כל דליפה או נזילה, כוללים כפתור נעילת ביטחון ואפילו ניתנים לשטיפה במכונת כלים. בנוסף, מבטיחים הבקבוקים והכוסות שמירה של חום המשקה עד 5 שעות ושמירת קור עד 12 שעות. מה צריך יותר?

הכי משוכלל (יחצ)
לסגנון חיים של המאה ה 21 (יחצ)

UMBRA

בביתן של המותג הקנדי הזה התקבלתי בכבוד מלכים. או לפחות ככה הרגשתי. אנשיו ארחו את כל מי שנכנס אליו, כאילו היה יחיד במינו, מה שלגמרי הקנה הרגשה נעימה בתוך תערוכה שמכילה כל כך הרבה מציגים ומבקרים. על כוס קפה, בחרתי בהדרכה של הסיור המלא של תצוגת הקולקציות החדשות והמרגשות שרק לאחרונה יצאו לשוק.

בין היתר, התחדש המותג בשולחנות קפה וצד רב שימושיים, עשויים עץ או מתכת, המגיעים במספר גבהים וכוללים ארגזי אחסון ומיני גימיקים נוספים כמו חיבור למטען. עוד, נראו בביתן מראות בגימורים מעושנים ומדפים רב שימושיים – בחלקם עם אופציה לשילוב צמחייה. המון מסגרות לתמונות גם היו שם, מתלה למעילים משולב שרפרף, גוונים חדשים לסדרות אביזרים קיימות לאמבט ולמטבח ועוד מיני מינים של פריטים חדשים ומסקרנים. העניין במותג, טמון בשילוב בין טרנדים עדכניים לבין האופי העיצובי הקבוע שלו המשלב פתרונות אלגנטיים, אסתטיקה נעימה וסגנון נורדי אהוב.

שילוב בין טרנד עדכני (יחצ)
לפתרון אלגנטי (יחצ)

CORKCICLE

'לחדש. לרומם. לחגוג'. זה המוטו מעורר החיוך של המותג האמריקאי הזה, שממש, אבל ממש קשה להתעלם ממנו. זה גם הרושם הראשוני שמתקבל כשנתקלים בו ובשמחת החיים, היצירה והיצירתיות שהוא משדר. כל פריט שקשור בו, בין אם מדובר באתר האינטרנט, עמוד הפייסבוק, האינסטגרם והקטלוג – כולם כולם משדרים חיוניות ושמחה שבאים לידי ביטוי בגוונים עזים, הומור, קומפוזיציות כיפיות וסגנון פופי עכשווי ומעודכן. 

אותו דבר קרה בביתן של המותג בתערוכה. גם אם הוא היה בהיר ונקי, הוא בהחלט הצליח למשוך אליו את המבקרים כבר מרחוק בשל המוצרים היפהפיים והעליזים המופיעים בו. 

כדי להישאר אופנתי ומעודכן, דואג המותג להוסיף ערכים של ממש גם לרגעי החיים הפשוטים והיומיומיים ביותר. את כל זה הוא עושה, תוך שילוב בין סגנון אישי מגניב לערכים של קיימות. נעים לדעת, שבין היתר, 5% מכלל ההכנסות שלו מופנות לפרויקטים של טיהור מים ברחבי העולם. כדי להגביר את המגניבות עוד יותר, דואג המותג לייצר שיתופי פעולה מעניינים כמו זה שיצר לאחרונה עם צלם הגלישה קורי ווילסון במטרה להחיות את צילומי הטבע המרהיבים שלו על מוצרי המותג.

שמחת חיים (יחצ)
יצירה ויצירתיות (יחצ)

LEXON

המותג הצרפתי, שיחגוג בקרוב 30 שנות ותק, הוא דווקא אחד המרתקים שנראו בתערוכה. למרות שמוצריו קטנים יחסית, הם תמיד מעוצבים לעילא וכל כך צבעוניים עד שקשה להתעלם מהם. שלל הרמקולים, מנורות הלד, המטענים, מכשירי הרדיו והשעונים שהוא מציג, תמיד מסקרנים ומעוררים עניין, בעיקר בגלל שהם מסודרים כל כך יפה לפי צבעים ובגלל שההבטחה הראשונית למשתמשים בהם היא קלות התפעול. בהחלט מגנט וירטואלי למאותגרי טכנולוגיה.

המותג, שנמכר ביותר מ 6,000 נקודות מכירה ב 90 מדינות, זכה כבר בקרוב ל 200 פרסי עיצוב. היופי שבו, בין היתר, הוא הדגש על זהות פשוטה ושפה עיצובית עקבית שמחדירים בקלות רבה כל כך את האסתטיקה המחויכת לחיי היומיום של כולנו, בין אם בבית, במשרד או בדרכים. עד כה, השיק המותג מוצרי עיצוב שכבר הפכו איקוניים וקיימים באוספים של מוזיאונים ברחבי העולם. כשהושק רדיו Tykho, הוא אפילו הופיע על שער מגזין הטיים תחת הכותרת המחמיאה 'תחיית העיצוב'. אנחנו רוצות את הכל.

אסתטי (יחצ)
וקל לתפעול (יחצ)

YAMAZAKI

לצד הרבה ביתנים אחרים, שעשו שימוש במיני גימיקים כדי למשוך אליהם מבקרים, דווקא הביתן של המותג הזה בלט לטובה. מאוד לטובה. במעבר לידו ובביקור בו, אי אפשר היה שלא להתפעל מהשקט, מהעדינות ומהאלגנטיות היפניים מעוררי הקנאה לפעמים. אם תוסיפו לזה את החדשנות ואת הפונקציונאליות האסתטית של הפריטים שהוצגו בו, לצד הפריטים המינימליסטיים והחסכנים במקום (שכל כך נכונים לעידן של דירות הולכות וקטנות) הרי לכם נוסחה מנצחת. 

המותג הוותיק, שקיים כבר עשרות שנים, מתמקד בעיקר בארגון, אחסון וחסכון במקום, בדגש על עיצוב חכם ופשוט ככל האפשר. אנשיו מאמינים, שפריטים טובים ונכונים, משפרים מאוד את איכות החיים של דיירי הבית. המותג, שהחל את דרכו כמפעל משפחתי קטן לייצור קרשי גיהוץ, מייצר היום מאות פריטים שמטרתם להקל ולפשט את חיי היומיום בהמון בתים ברחבי העולם.

בלט בשקט (יחצ)
ובאלגנטיות יפנית (יחצ)

KEEPCUP

הרושם הראשוני שמתקבל מהמותג הצבעוני והפופי הזה, זה שמדובר במותג שמסמל, בראש ובראשונה, סגנון חיים. כיף, שמחה ואנרגיה – הן רק כמה מילים שקופצות לראש ברגע שנתקלים במוצרים שלו. מעניין לדעת, שמקור המותג הוא בבית קפה שפתחו ג'יימי ואביגייל לפני כעשרים שנה. ככל שהלך בית הקפה והצליח, נחרדו השניים מכמות המארזים והפריטים החד פעמיים שאינם ניתנים למחזור הנזרקים בו מדי יום. לא חלף הרבה זמן, והם החליטו לעצב ולייצר יחד כוסות רב פעמיות לשימוש חוזר שיגבירו את ההנאה משימוש בכוס שתייה "על הדרך".

הסיכון השתלם. הכוסות הראשונות נמכרו בחנות כמעט מחתרתית במלבורן. אבל ככל שסצנת הקיימות הלכה והתחזקה, ככה התחזק גם המותג. היום, נמכרים מוצרי המותג בכ 70 מדינות ברחבי העולם כשהשימוש בהן מונע הטמנה של מיליוני כוסות חד פעמיות באדמה החשובה כל כך לכולנו. הכוסות, שמגיעות בצורות שונות ובאינספור שילובי גוונים, לא רק שינו הרגלים, אלא הפכו גם לפריט אופנתי ומעורר גאווה.

מותג של שמחה (יחצ)
ושל סגנון חיים (יחצ)

JOSEPH JOSEPH

המותג הבריטי הזה הוא ללא ספק אחד המוכרים בארץ. גם אם לא כולם מזהים אותו בשמו, פריט אחד שלו לפחות קיים כמעט בכל בית בישראל, בין אם מדובר בסדרת קרשי חיתוך, מארז ששת, מעמד סכינים, קופסאות אחסון ופריטים נוספים למטבח ולאמבט. הביתן שלו בתערוכה בפרנקפורט היה מהגדולים והבולטים שנראו בה. המעטפת שלו הייתה לבנה לגמרי ובלטה מאוד על רקע ים הביתנים שמסביב. המותג, שהוקם על ידי האחים התאומים אנטוני וריצ'ארד לפני 19 שנה, שם לו למטרה לעצב ולייצר פריטים פונקציונאליים לבית שבאים לפתור בעיות קטנות ולהקל על התפקוד בו.

אחד המוצרים הראשונים, שגם נמכר בארץ באינספור עותקים, הוא קרש החיתוך העשוי זכוכית, שהופיע בגימורים צבעוניים ומעוררי חיוך. אותו קרש, ששיפר מאוד את רמת ההיגיינה ביחס לקרשי חיתוך אחרים, מבליט את השאיפה התמידית של השניים לייצר מוצרים יומיומיים חדשניים ומתקדמים שבבסיס פותרים משהו שלא טופל קודם לכן. משם, הדרך לעיצוב וייצור מוצרים פונקציונאליים למטבח, לחדר הרחצה ולעוד אזורים ושימושים בבית, הייתה קצרה והניבה שלל מוצרים אהובים.

נראה לכם מוכר? (יחצ)
פתרונות חדשים לבעיות ישנות (יחצ)

הכתבה בשיתוף רשת סוהו.

אולי יעניין אותך גם...