שבועיים של עיצוב במילנו (צילום: Alexi Romano)

מילאנו מתעוררת: Fuorisalone מוביל אירוע עיצוב החל מסוף החודש

המטרה העיקרית של האירוע הפיזי והמקוון היא להזניק מחדש את מערכת העיצוב האיטלקית שהולכת ונפתחת לציבור אחרי תקופת משבר

ארגון Fuorisalone, יחד עם Design City Edition, הכריזו על שבועיים של אירועים שיתקיימו בין התאריכים 28/9-10/9 באולמות תצוגה ובחללים נוספים בעיר מילאנו. האירועים, יתקיימו גם, ואולי בעיקר, בפלטפורמה הדיגיטלית של ה Fuorisalone שהושקה לפני כשלושה חודשים לאחר ביטול Salone del Mobile.

געגועים למילנו (צילום: Alexandr Hovhannisyan / Unplush)

למרות המאמצים לייצר פלטפורמה שתתמוך בתעשייה, בחברות, במעצבים ובקהל היעד המקצועי והחובבן, מודים אנשי ה Fuorisalone שהיא עדיין לא מהווה חלופה מלאה למה שמתרחש בפועל ובאפן פיזי במילאנו במהלך שבוע העיצוב בעיר.

Fuorisalone, שרץ תמיד במקביל ובשיתוף ה Salone del Mobile, משחק תפקיד חשוב בתרבות, בחברה ובכלכלה של העיר מילאנו. מדי שנה, הצליח הפורמט ששילב בין השניים, למשוך אל העיר מאות אלפי מבקרים מרחבי העולם, שהפכו את השבוע הזה לקרנבל אדיר של מפגשים, מסיבות ותצוגת חידושים באווירה חגיגית ומרגשת של עיצוב ואסתטיקה שאופפים את העיר בשבוע המיוחד והייחודי הזה.

אחד המוקדים הפופולריים, המתחם של רוסנה אורלנדי (צילום: יחצ)

עדיין לא מנויים לניוזלטר של LEGIT? זה בדיוק הזמן להקליק

תחת אילוצים

השנה, יקבלו האירועים אופי וכיוון שונים מבלי לשכוח את אילוצי הריחוק החברתי והמסכות. הפעם, יוקדשו האירועים לתרבות העיצוב ולחדשנות, בדגש מיוחד על עיצוב מחדש של חללים אורבניים, קיימות וכלכלה מעגלית. המטרה העיקרית שלהם, היא להזניק מחדש את מערכת העיצוב האיטלקית, שהולכת ונפתחת לציבור המקומי והבינלאומי אחרי תקופת משבר לא פשוטה בכלל.

Home Sweet Home, מורוסו, 2019 (צילום: Christan Michele Michelsanti)
אולם התצוגה של מורוסו, 2019 (צילום: Alessandro Pademi)

האירועים יכללו הרצאות, סדנאות, דיוני שולחן עגול, תצוגות ותערוכות שיתקיימו באולמות תצוגה, מוזיאונים וגלריות לאמנות. מי שלא יהיה במילאנו בסוף החודש ובתחילת החודש הבא, לא יוכל, מן הסתם, להשתתף בהם פיזית. לצערנו, זה כולל בעצם את רובינו.

המיצב של מיו מיו, 2019 (צילום: יחצ)
המיצב של סוני (צילום: יחצ)

פעילות מקוונת

אבל מה כן נוכל לעשות? להירשם מראש לפעילויות המקוונות ולעקוב אחריהן באתר בזמן אמת. כל עמוד של אירוע ילווה בפרטים, צילומים, פריטים להורדה, סרטוני וידאו ופרטי התקשרות. התוכנית השלמה והמפורטת של האירועים (תאריכים, שעות, מפה ודרכי הגעה) מפורסמת באתר של fuorisalone. בחלק מהמקרים, יתווספו לאותם עמודים גם סיורים וירטואליים באולמות תצוגה שניתן יהיה לצפות בהם ב Virtual Showrooms באתר. חלק מהסדנאות והדיונים יוצגו בשידור חי ב Fuorisalone TV שבו ישודרו מדי יום תכנים מיוחדים.

פירוט ארועי הדיגיטל באתר Fuorisalone
פירוט שידורי הטלוויזיה באתר Fuorisalone

וכמה המלצות

באתר Fuorisalone ממליצים על כמה אירועי דיגיטל מיוחדים, שבהם: צפייה בקולקציית הסתיו של ויטרה 2020 שחולקה לארבע משפחות אותן עיצבו, בין היתר, האחים בורולק וקונסטנטין גריצ'יץ'. החידושים של פורנסטי בעיצוב ברנבה פורנסטי. המותג סיסי טאפי משתף פעולה עם פטריסיה אורקיולה. בי אנד בי איטליה חושפים שיתוף פעולה עם מריו בליני ומותגי הרכב לנד רובר ויונדאי מגלים איך ננהג בעתיד.

העתיד של יונדאי (מתוך אתר Fuorisalone)
פורנסטי אונליין (מתוך אתר Fuorisalone)

עוד אירועים דיגיטליים מומלצים הם שיתוף הפעולה בין ארגון מעצבים בלגים ו fuorisalone תחת הכותרת Belgium is Design (למעלה מ 100 אירועים), האירועים העשירים והמעשירים באזורים Brera (כ 30 אירועים) ואלו שיתקיימו ב Tortona. כ 20 אירועים שישקפו את מה שקורה כיום בסצנת העיצוב הצרפתי וכ 20 אירועים את מה שקורה בעיצוב היפני.  

דיגיטלי זה אמנם הכי עכשווי-עתידני, אבל אין כמו הדבר האמיתי. בואו נחזיק אצבעות שנוכל להיות שם פיזית בשנה הבאה.

אבל ממש מתגעגעים (צילום: Fernando Meloni / Unplush)

אולי יעניין אותך גם...