עבודה של זוכה מדליית המעצב המבטיח יינקה אילורי (צילום: Dan Weill)

פסטיבל העיצוב של לונדון יהיה הפעם מקומי

"לאור מגפת הקורונה, בחנו את האפשרויות והבנו שחשוב לקהילת העיצוב לעמוד יחד דווקא בזמנים כאלה" אמרו אנשי הפסטיבל

בין התאריכים 12-20/9, יתקיים בלונדון זו הפעם ה 18, פסטיבל העיצוב השנתי – LDF. חובבי העיצוב, מחכים מדי שנה לנסוע לראות מה הכינו להם הפעם אנשי הפסטיבל. רק שהשנה, יתקיים הפסטיבל במתכונת מקומית ובלי קהל בינלאומי.

"לאור מגפת הקורונה, בחנו היטב את האפשרויות שלנו. התייעצנו עם שותפים, עם קהילת העיצוב ועם עיריית לונדון והסקנו שיש קונצנזוס שגרם לנו להבין שחשוב לקהילת העיצוב לעמוד יחד דווקא בזמנים כאלה" אמרו אנשי הפסטיבל.

סמליל פסטיבל העיצוב לונדון 2010 (יחצ)

צמאים לתכנים

השנה, ידגיש הפסטיבל את הקהילתיות ברובעים השונים של העיר וכמובן, מטבע הדברים, גם את הפעילות הדיגיטלית ודרכים אלטרנטיביות להציג ולדון בעיצוב. אחרי זמן כל כך ארוך של סגר ועוצר של תנועה, הקהלים, כך אומרים אנשי הפסטיבל, צמאים לתכנים, אבל רבים מהם לא באמת יוכלו להגיע פיזית. לכן, צריך להקל עליהם ולמצוא דרכים מקוריות להנגיש להם את הדברים.

עיצוב וירטואלי בחסות Adorno, גופי תאורה בעיצוב Pani Jurek, פולין (יחצ)
עיצוב וירטואלי בחסות Adorno, עיצוב של Kajsa Willner שוודיה (יחצ)

עדיין לא מנויים לניוזלטר של LEGIT? זה בדיוק הזמן להקליק

אומה איתנה

אם להודות על האמת, בזמנים קשים, הבריטים בכלל ולונדון בפרט, ידעו לעמוד איתנים ויציבים ולהתעמת עם מצבי קיצון. זו ההחלטה שלהם גם הפעם. "חשוב שאירועים מרכזיים, כמו הפסטיבל, יתרחשו כמתוכנן בסתיו הקרוב" נכתב בהודעה לעיתונות "לכל הפחות כסמל לנחישות של לונדון לתחזק את המובילות התרבותית והיצירתית שלה.

החממה של סטודיו Weave, תוצב בשכונת IQL (יחצ)

"אנחנו בהחלט מבינים שרבים לא יחליטו אם הם מגיעים עד מועד סמוך מאוד לפסטיבל ולכן, אנחנו משתדלים להיות גמישים ככל האפשר ונעדכן את לוח האירועים בהתאם עד הרגע האחרון. הדיבור על 'נורמלי החדש' אופנתי מאוד היום ואנחנו מנסים להתאים את עצמנו למצב בדיוק כמו כולם".

פסטיבל העיצוב לונדון 2020 (יחצ)

עוברים לדיגיטל

במהלך הפסטיבל יתקיימו פעילויות רבות. בין היתר, יתקיים במהלך כל ימי הפסטיבל פורום עיצוב גלובלי מקוון וחינמי שבו הרצאות, דיונים, סיורים וסדנאות שיציגו את החשיבה החדשנית בעולם העיצוב של היום. בין הנושאים הבוערים: עיצוב פוסט קורונה, עתיד דיגיטלי, סביבה וקיימות.

ברחבי העיר

בארבעה רובעי עיצוב יתקיימו כמה מאות אירועים. בברומפטון יוכלו המבקרים להיחשף לחנויות מותגי העיצוב הגדולים, לעבודות סטודנטים, לקולקציות המשלבות בין אומנות וחדשנות ותערוכה מיוחדת במוזיאון העיצוב שבה תשעה מעצבים בינלאומיים התבקשו לעצב שולחן וכסאות.

Japan House, House of Dogs, עבודה של קונסטנטין גרצ'יץ' (יחצ)

בקינגז קרוס, יוצב אחד המיצבים המוזמנים של הפסטיבל תחת הכותרת איחוד. עוד יוצבו מיצבים שחוגגים את הטבע, בוגרי סנטרל סנט מרטין יציגו את תוצריהם וכן תוצג תערוכת קולקציות חדשות במתחם Coal Office של טום דיקסון.

Unity, Marlene Huissoud (יחצ)

במייפר רובע הידוע בגלריות ובתי מכירה של עיצוב עכשווי ועיצוב לאספנים, יפתחו גלריות עם תערוכות ומיצבים המופנים יותר לקהל הרחב. ובשורדיטץ', הנחשב למרכז תרבותי, יערכו הפנינג, תערוכות, תערוכות חלונות ראווה, פודקסטים מקוונים, סיורים, מיצבים, ציורי קיר, השקות ועוד.

מוזיאון העיצוב, Connected (יחצ)

השנה, הכריז הפסטיבל על רצונו לתמוך ולקדם עיצוב מקומי והוא מאפשר לפרילנסרים, שהושפעו מהאירועים האחרונים, להעלות את תיקי העבודות לפורטל מיוחד ולחלוק אותם עם קהלי הפסטיבל.

טקס חלוקת המדליות

במסגרת הפסטיבל, יוענקו כמדי שנה, ארבע מדליות לארבע דמויות מובילות מתחומי עיצוב שונים. עד כה זכו במדליות האדריכלית, מעצבת וחוקרת הפרופ’ נרי אוקסמן, מעצב האופנה חוסיין שאלאיין, זאהה חדיד, ריצ’רד רוג’רס, פול סמית’, בתאן לורה ווד, טום דיקסון, ויויאן ווסטווד ואחרים.

אתמול, יום שני, 7/9, הוכרזו הזוכים במדליות לשנת 2020: מדליית העיצוב של לונדון תוענק למעצבת פאולה אנטונלי, המדליה למפעל חיים תוענק למעצב הגרפי קן גרלנד, מדליית החדשנות תוענק לדם אלן מק'ארתור ומדליית המעצב המפתיע תוענק לאמן המולטידיסיפלינרי יינקה אילורי.

המדליה שעיצבה Hannah Martin (יחצ)

אולי יעניין אותך גם...