מתוך המיצב של מרטן באאס (צילום Lensvelt)

מבזק מילאנו #6: מותגים הופכים אקטיביסטים ומתייחסים לגלוקליות, לקיימות ולקשר בין האדם והסביבה

הדאגה לסביבה ולמקורות הטבע שלנו הפכה בשנים האחרונות לנושא בוער וחשוב מאין כמותו. גם מותגי העיצוב לא יכולים להתעלם מהמצב וכך או אחרת הם הופכים פעילים או לפחות מצהירים שהם ערים אליו

כוהנת הטרנדים האגדית והוותיקה, לי אדלקורט, חוזרת גם השנה אל הגלריה של רוזנה אורלנדי, הפעם כאוצרת (יחד עם פיליפ פימנו) של התערוכה Waste No More של מעצבת האופנה Eileen Fisher. אדלקורט, שתדון הפעם באקטיביזם אסתטי, תהפוך את אחד המבנים לחלל רוחני לבן כולו שיהווה כמו מקום מפלט מכל רחשי סלון הריהוט ושבוע העיצוב. כשהיא שואבת השראה מהפילוסופיה האלמותית לפיה 'פחות הוא יותר', המיצב הפשוט כמו מתמודד עם תופעת צריכת היתר כשהוא חושף אינספור גוונים של לבן. במרכז, נצבת עבודת אמנות עשויה טקסטיל שתוצב במאין צורה של מקדש. החדר הראשון ידגים מודל של קיימות, השני יציג מוצרים ביתיים ברי קיימא ואילו בחדר האחרון מוזמנים האורחים כמו להירגע ולחשוב על מינימליזם, אקולוגיה ורוחניות.

/// 14 via Matteo Bandello,.

אל תבזבזו (צילום Christa Myers)

מרטן באאס ימשיך לשתף פעולה עם מותג הריהוט ההולנדיLensvelt  ויציג מיצב תחת הכותרת 101 כיסאות ושרפרפים שמהווה למעשה הרחבה של משפחת הכיסאות שעיצב לחברה. בסך הכל, קיימים כרגע שמונה סוגי כיסאות – נמוכים, גבוהים, בעלי משענות ידיים ובלי משענות, בגוונים שונים, מרופדים ואחרים כשאת כולם מאחד משען אופייני דמוי פרצוף אנושי. באאס, שיציג הפעם גם כסא בר, הציג מיצב דומה עם אותו מותג לפני שנתיים תחת הכותרת May I Have Your Attention Please?. המיצב, שהוא גם חלק מהתערוכה 'מחבואים' המוצגת עד סוף החודש במוזיאון העיצוב חולון, זכה אז בפרס הראשון על הקונספט הטוב ביותר.

/// Via Ferranti Aporti, 19.

כיסאות הבר של מרטן באאס (Lensvelt)

המותג נטוצי שחוגג שישים שנה, יציג השנה ב Salone del Mobile ובעיר שתי קולקציות חדשות, האחת של מרסל וואנדרס והשנייה של רוס לבגרוב. הקולקציה של וואנדרס, Dandy, נשענת על אלגנטיות נינוחה ועל פילוסופיית הגלוקליות, מאזנת בין אמא אדמה ואווירה עירונית, משלבת בין אלמנטים מסורתיים וטכנולוגיה חדשנית ובעיקר מקשרת בין מקורות ועיצוב עכשווי.

ספה המדמה קו אופק עירוני (צילום יחצ)

הקולקציה של לבגרוב, Ergo, מיועדת לחדרי שינה ומאופיינת בצורניות מעודנת שכמו לקוחה מאמא אדמה ומהטבע. למעשה, מדובר ברהיטים וגופי תאורה העשויים מחומרים מחודשים כמו אלומיניום ומעץ שמקורו ביערות מנוהלים כהלכה הנשענים על סטנדרטים סביבתיים, חברתיים וכלכליים. לבגרוב מקפיד על עיצוב אורגני ועל האמפתיה שהוא יוצר בין החומר והשמישות כמו גם בין חפצים והיכולת שלהם לכבד את סביבתם.

/// Hall 16, stand E41 – F46.

לבגרוב מכבד את הטבע (צילום יחצ)

במוזיאון הטריאנלה במילאנו מוצגת התערוכה Broken Nature: Design Takes on Human Survival. התערוכה חוקרת את הקשרים המאחדים את האדם עם סביבתו הטבעית ושעם השנים הופרו ואף נהרסו לחלוטין. באמצעות פרויקטים ועבודות מתחומים שונים ובקנה מידה שונים, התערוכה בוחנת מחדש את מערכת היחסים בין האדם והקשר בו הוא חי, תוך התייחסות למערכות חברתיות ואקולוגיות כאחד. בין היתר, מופיעות בתערוכה עבודות של הסטודיו האיטלקי פורמפנטסמה ושל האדריכלית, מעצבת, חוקרת הישראלית הפרופסור נרי אוקסמן.

/// Viale Emilio Alemagna, 6.

מתוך התערוכה (צילום יחצ)

אולי יעניין אותך גם...