אוקי סאטו מננדו בשיתוף פעולה עם WonderGlass, צילום Mattia Balsamini

מבזק מילאנו #3 הצייר העצלן, צעצועים למבוגרים ולבבות שבורים

מהו הפריט המצוי כמעט בכל בית שעוצב כמחווה לתנועת ממפיס? מי מייצר ריהוט שכולו זכוכית? ואיך ספות מביעות רגשות?

שיתוף פעולה מרתק הוכרז אמנם כבר לפני שנתיים בין המותג Seletti ו Studio Job וזכה לכינוי BLOW. עכשיו, לקראת שבוע העיצוב במילאנו, הם משיקים כורסת טלוויזיה חדשה שזכתה לכינוי 'הצייר העצלן'. בהודעה לעיתונות, נכתב שסטודיו ג'וב התכוון להפוך את הכורסה לסמל סטטוס, פריט שהוא חובה בקרב כל חובבי העיצוב. הכורסה, כך כתוב, משלבת בין נוחת ואסתטיקה כך שכל מי שתהיה לו אחת. הבד מעוטר במריחות צבע שהן מחווה לתנועת ממפיס ולאומנות. הן הנראות כאילו נצבעו ידנית וכך מקנות לפריט שאינו אופנתי מראה לגמרי עכשווי.

הצייר העצלן (צילום יחצ)

שבוע העיצוב במילאנו בלי Nendo הוא לא שבוע העיצוב במילאנו. בינתיים, נודע לנו על שני שיתופי פעולה מעניינים אבל בוודאי בזמן הקרוב יחשפו עוד רבים וטובים. שיתוף פעולה ראשון עליו הכריזה ננדו, הוא עם חברת WonderGlass המייצרת פרטי זכוכית מסוגים שונים המשלבים בין מסורת לעיצוב עכשווי. החברה, המייצרת ומתמחה בזכוכית ונציאנית, שבשנה שעברה שיתפה פעולה גם עם המעצבים הישראלים יעל מר ושי אלקלעי, תציג הפעם בין היתר את סדרת הרהיטים ופריטי העיצוב Melt שעוצבה על ידי אוקי סאטו, העומד בראש סטודיו ננדו, ונוצרה במספר שלבים על ידי אומנים מומחים שכופפו את הזכוכית ליצירת קשתות שונות.

קולקציית Melt (צילום Akihiro Yoshida)

שיתוף פעולה שני עליו הכריזה ננדו, הוא עם חברת צעצועי האספנות למבוגרים BE@RBRICK עבורה עיצבו גרפיקה דו ממדית שיושמה על גבי שלוש בובות שצורתן נתונה. הגרפיקה של ננדו מקדמת את הרעיון לפיו מתקבלת תחושה תלת ממדית באמצעות ביטוי דו ממדי של צל והצללות.

דו ממד או תלת ממד? (צילום Akihiro Yoshida)

המותג Moroso יציג ב Salone del Mobile את הביתן הקבוע שלו שגם הפעם יעוצב על ידי פטרישיה אורקיולה שעל פי ההודעה לעיתונות מכינה תצוגה מפתיעה שתחליף את התצוגה הפרונטלית של אסופת רהיטים כפי שנהגה החברה להציב בשנים קודמות. אחד הסודות שחשפה החברה בימים אלו, הוא שיתוף הפעולה עם המעצב הדני האקלקטי ולא תמיד קונבנציונאלי Johannes Torpe שבין היתר עיצב עכשיו עבור מורוסו את קולקציית הספות 'שוברת הלבבות' – Heartbreaker. סימן ההיכר של הספות החדשות הוא דווקא מסעדי הידיים המייצגים חצאי לבבות או לבבות שבורים – תלוי איך מסתכלים על זה. כשמשעינים ספה אחת כנגד השנייה – מתקבל הלב השלם.

דבר האמיתי - שובבת הלבבות ( צילום יחצ)

Glas Italia, מותג המתמחה ביצור פריטים עשויים זכוכית וקריסטל, יציג גם השנה בפיארה כשהפעם הכין קולקציה שעוצבה על ידי מעצבי העל האחים רונן וארוון בורולק, פיארו ליסוני, פיליפ סטארק פטרישיה אורקיולה וחברת העיצוב הבינלאומית יאבו-פושלברג. לעת עתה, חוששפת החברה כקדימון צילומים ראשונים בהם מופיע שולחן האוכל 'קצפת' אותו עיצב בזכוכית האדריכל והמעצב האיטלקי מאריו בליני.

'קצפת' של מריו בליני (צילום יחצ)

אולי יעניין אותך גם...