Bio Reloaded, קולקציה ברת קיימא של סווטש (מתוך @swatch)

אנלוגי בעולם דיגיטלי: לא תאמינו ממה השעונים האלה עשויים

כחלק ממגמת הקיימות הגלובלית השיקה סווטש מהדורת שעונים ישנים חדשים שעשויים מקליפות תפוחי אדמה ועמילן טפיוקה. ללא ספק מעורר השראה

תנסו רגע לחשוב איפה הייתם בתחילת שנות ה 80. בני כמה הייתם? ממה הושפעתם? איך התלבשתם? לא ממש זוכרים? או אולי מעדיפים לשכוח? אז הנה תזכורת:

שנות ה 80 התאפיינו בתסרוקות ובגדים עצומים והיו מלאות בדוגמאות ובצבעים עזים ובוהקים. שמענו מייקל ג'קסון ומדונה ואמצנו באהבה את תרבות הדיסקו והפאנק שהמשיכו מהעשור הקודם. התלהבנו מהווקמן החדש שלנו וגם מזה שאנחנו יכולים להקליט שירים ברדיו טייפ שלנו ואפילו מקסטה לקסטה – בתנאי שהיה לנו רדיו טייפ משוכלל במיוחד.

(מתוך @swatch)

עדיין לא מנויים לניוזלטר של LEGIT? זה בדיוק הזמן להקליק

לא נוסטלגי אבל בכל זאת

לא, לא. זה לא שיעור היסטוריה או אייטם נוסטלגי. אני פשוט מנסה להכניס אתכם לאווירה. בתחילת שנות השמונים, או ליתר דיוק בשנת 1983, הושק בשוויץ מותג השעונים הבועט והחדשני סווטש. מעבר לעובדה שהוא נוסד כדי להציל את תעשיית השעונים בשוויץ מהמתחרות הזולות מיפן ומזרח אסיה, הגדולה שלו הייתה בעיצוב פשוט אבל חדשני ויוצא הדפן.

(מתוך @swatch)

מאז שנוסדה החברה, היא הספיקה לעשות קברת דרך ארוכה ומרשימה ויצרה לה עולם שלם של לייף סטייל שכולנו, בשלב כזה או אחר, רצינו להצטרף, להשתלב ולקחת בו חלק. אבל מכיוון שבימים ההם הנסיעות לחו"ל עדיין לא היו כל כך נפוצות, אין מי שלא ביקש מנוסע קרוב, יותר או פחות, שיביא לו שעון אחד או שניים או עשרה. 

ולמה אני נזכרת בזה? כי ממש עכשיו, החליטה חברת סווטש לחזור למקורות של הימים ההם ולאותם הדגמים הראשונים של פעם. את כל זה, היא עושה בשם אחד מערכי העיצוב הטרנדיים והבולטים של העת הנוכחית – קיימות.

(מתוך @swatch)

לא בלי קיימות

הפעם, החליטה החברה לקחת חלק באותה מגמה עולמית ששוטפת את העולם ודוגלת בניצול משופר ואחראי של משאבי הטבע, לטובת כדור הארץ ולטובת תושביו בהווה ובעתיד. התפיסה החשובה של קיימות, בקרב דעת הקהל, ארגונים וחברות, היא תגובה ישירה למשבר הסביבתי והחברתי אליו נקלעו העולם ותושביו. אין ספק, שהגידול בכמות בני האדם על כדור הארץ וכתוצאה מכך, גם הזינוק התמיד בצריכה (שלא לדבר על חברת השפע), הם אחד הנושאים הבוערים היום שיש לטפל בהם ללא דיחוי. לכן, תפיסת הקיימות במאה הנוכחית, הפכה לא רק לבולטת, אלא אפילו לטרנדית ולכזו שכבר מוטמעת בשגרת היצירה והייצור של לא מעט חברות, מותגים, אדריכלים ומעצבים המאמינים שבעשייתם המקצועית והיצירתית הם יכולים לחולל שינוי, להעלות את המודעות, לשפר, לשקם ולהשפיע בפועל על הסביבה ועל החברה בעולם.

(מתוך @swatch)

אז אחרי שהבהרנו את כל זה, הסיבה שלשמה בעצם התכנסנו, היא להפנות את הזרקור להחלטה המושכלת והנבונה של סווטש לייצר מהדורת שעונים חדשה תחת השם BIO-RELOADED!. כחברה, שתמיד החשיבה את עצמה ככזו הנמצאת עם האצבע על הדופק, החליטה הילדה הרעה של תעשיית השעונים השוויצרית להציג, דווקא עכשיו, את סדרת השעונים העשויה כל כולה מחומרים טבעיים שמקורם בטבע.

הכי טבעי

למעשה, זו הפעם הראשונה שמותג שעונים הנשען לחלוטין על ייצור המוני, הצליח להחליף מרכיבים בשעון בחומרים שמקורם בטבע ובסביבה. הקולקציה מושקת עם טייק אוף על העיצובים הראשונים של הדגמים האיקונים מראשית דרכו של המותג בשנות ה 80 ונקראית, מן הסתם, '1983' (השנה בה נוסדה החברה). שני החומרים החדשים והחדשניים, שמרכיבים את הדגמים בה, עשויים מזרעי קיקיון. וכך, גם אריזות השעונים עשויות נייר שמקורו בערבוב בין שיירי תפוחי אדמה ועמילן טפיוקה. כתוצאה מכך, גם היא ניתנת למיחזור.

(מתוך @swatch)

בעולם דיגיטלי, שבו הכל מקוון וניבט אלינו דרך מסכים, נחמד להיזכר גם בשעון האנלוגי, שאולי ירגיע אותנון קצת אבל לא יעט את מהלך הזמן.

אולי יעניין אותך גם...