.THALASSIC MASKS Photography: Paul Farnham

כשטכנולוגיה פוגשת עיצוב: מסכות 3D יפהפיות שאפילו אפשר לנשום דרכן

שני מעצבים מוכשרים חברו לחברות טכנולוגיה והנדסה ויצרו פרטי אופנה מרהיבים שמגדירים מחדש מה הן מסכות

בזמן שמגיפת הקורונה ממשיכה להיות חלק אינטגרלי בחיים שלנו וגורם מכריע בהתנהלות היומיומית שלנו, לפעמים, בלי לשים לב, היא משפיעה גם על הזהויות שלנו, על הדרך בה אנחנו מתקשרים, מתלבשים ומביעים את עצמנו.

 

שני מעצבים מוכשרים וינצ'נזו ריאלה (Vincenzo Reale) ופיליפו נאסטי (Filippo Nassetti) הבינו שלמגיפה יש השפעה גדולה על הזהות והנראות שלנו; הם מאסו במסכות הקונבנציונליות והחליטו לחקור כיצד פריטים שימושיים כאלה שנותנים מענה לצרכים הרפואיים שלנו, יכולים להתעלות מעל הפונקציונליות שלהם ולתפקד גם כפרטי אופנה או אמנות המתאימים לסביבה האורבנית בה אנחנו חיים.

The Thalassic Masks project. Photography: Paul Farnham
Photography: Paul Farnham

במסגרת פרויקט Re-FREAM שרץ כחלק מתוכנית STARTS המתמקדת בשילוב בין מדע, טכנולוגיה ואמנות, ריאלה ונאסטי עיצבו מסכות חדשניות שגם מספקות הגנה וסינון וגם מתפקדות כהצהרה אופנתית המבטאת זהות אישית עכשווית.

הצהרה אופנתית המבטאת זהות אישית עכשווית. Photography: Paul Farnham

כדי להגיע לתוצר שדמיינו בעיניי רוחם, הם חברו לחברת הדפסות תלת הממד Stratasys שייצרו עבורם את המבנה, ל- Empa השוויצרית שחקרה עבורם איזורים שונים בראש האדם על מנת שיוכלו להתאים בצורה אידיאלית את המסכה לפנים, לחברת ההנדסה Haratech ול- Creative Region Linz שליוו אותם בתהליך.

Photography: Paul Farnham

ההשראה ליצירת הפרויקט ולשם שנבחר עבורו "Thalassic", נולדו מהתבוננות באוקיינוס וביצוריו; אורגניזמים כמו מדוזות, שושנות ואלמוגים, מצליחים להפריש חומרי הזנה וחמצן, הודות למבנה הפיזי הפנימי שלהם ולתכונות גופם, וכך פועלים כמסננים ביולוגיים ומשפיעים על הסביבה שבה הם חיים. יצורי הים האלה מסתמכים לעתים קרובות על המראה המתעתע שלהם כדי להגן על עצמם או להתקיים, וההופעה שלהם מאפשרת להם להסתתר או לטרוף יצורים אחרים ולמעשה הופכת להיות אסטרטגיית ההישרדות שלהם.

השראה מן הים. Photography: Paul Farnham

היכולות האדירות של יצורי הים, שימשו כבסיס העיצובי של המסכות בפרויקט; המעצבים, בעזרת טכניקת תלת הממד של חברת Stratasys בנו את המבנה הנכון שיאפשר סינון אוויר לרמה מולקולרית מדויקת, כפי שעושים אורגניזמים חיים. מבני תלת הממד המהפנטים שנבנו שכבה אחר שכבה מחומר פולימורי, הולבשו על בד שיפון עדין מאוד, וכך, עם מידת הגמישות הנכונה והצבעים המבלבלים הושגה המטרה.

מעצבי הפרויקט יצרו זן חדש של מסכות שמגדיר מחדש את הקשר בין טכנולוגיה, אופנה, פונקציונליות ואנשים. מרהיב, לא?

מבנה תלת ממדי ייחודי. Photography: Paul Farnham
זן חדש של מסכות.Photography: Paul Farnham

אולי יעניין אותך גם...