Indoor MATTINA dubai (צילום באדיבות אבני טל)

איך הופכים דו ממד לתלת ממד? Wood-Skin מפשט רעיונות מורכבים

קבוצה של אנשים מוכשרים מתחומים שונים מצאה דרך להפוך תצוגה דיגיטלית למבנה פיזי ואפילו רשמה על זה פטנט. פגשנו אותם ב- Milan Design Week

חברה צעירה שהוקמה על ידי אדריכלית, אדריכל, מהנדס ומעצב מוצר, שמה לה למטרה לגשר על הפער בין תצוגה דיגיטלית רעיונית מורכבת לבין סביבת המבנה הפיזי. כלומר, להפוך באמצעות טכנולוגיה מתקדמת, חלומות ורעיונות גרפיים עיצוביים מורכבים למציאות פיזית ולשפה אסתטית חדשה.

בזכות הפטנט הטכנולוגי הרשום של Wood-Skin, ניתן להפוך כל חומר מתחום הבנייה לאריג גיאומטרי תלת-ממדי גמיש המאפשר 'דיגום חופשי' ועיצוב בשטח עצמו. המוצר מאפשר למהנדסים ואדריכלים להגשים בעולם האמיתי את מה שהם רואים בעיניי רוחם ומדמים בעולם הדיגיטלי.

WOOD-SKIN Mesh Sheets (photo: Marcello Tomasi & Michael Daniele)

מהמחשב למציאות

אדריכל ערן בינדרמן פגש במילאנו את סוזאנה טודסקיני (Susanna Todeschini), מייסדת וסמנכ"לית תפעול של המותג ומי שנמנית מבין ממציאיו.

הבן שלי, שיצר עולם שלם במשחק המחשב שלו, יוכל להפוך אותו ברגעים לעולם מציאותי?

"בדיוק ובקלות. אין צורך בשלד מגושם. החומרים מותאמים ספציפית לכל פרויקט ומקובעים בשטח באמצעות כבלים פשוטים".

אז פיתחתם תוכנה מיוחדת או שאתם מקבלים הדמיות קיימות?

"האמת שגם וגם. אנחנו יכולים לקבל כל עיצוב דו ממד או לקבל דגם תלת ממד, לתרגם אותו לדו ממד דיגיטלי באמצעות התוכנה שפיתחנו ואז לממש אותו בעולם האמיתי".

Dreamers Lounge (צילום באדיבות אבני טל)

לפעמים חלומות מתגשמים

אני עובד עם חברת 'אבני-טל' בארץ והם סיפרו לי שמדובר בהתגשמות חלום, איך זה קרה?

"במקרה לגמרי. חיפשנו חומר שיהיה לנו קל לייצר ממנו צורות אורגניות. עוד כשהיינו בשלב המוקדם של הרעיון, קיבלנו תגובות נהדרות והרבה פניות ממשקיעים. בסוף, כולם חיפשו פתרון לתרגום רעיונות לאובייקטים פיזיים. אנחנו עושים הרבה תחקיר ופיתוח ותמיד פתוחים לקבל עוד רעיונות לשימוש במערכת".

הטכנולוגיה מתפתחת במהירות אבל נראה שתעשיית הבנייה מתפתחת בקצב איטי

"זה נכון. התעשייה הזו מתקדמת לאט ובקושי רב, אבל אני מאמינה שכל מערכת שתתקשר עם טכנולוגיה תמצא את מקומה בתעשייה".

ומה החלום שלך עבור Wood-Skin?

"יש לי הרבה. תיאטרון למשל – מקום שבו ההתוויות האקוסטיות מאוד מורכבות. אנחנו יכולים להגיע שם לתוצאות מעולות גם באמצעות החומר וגם באמצעות התוכנה. אבל אני חייבת לומר שאנחנו כבר בונים את פרויקט החלומות שלי, פשוט אסור לי לדבר עליו עדיין".

WOOD-SKIN Fold Panels (photo: Marcello Tomasi & Michael Daniele)

*הכתבה בשיתוף אבני טל

אולי יעניין אותך גם...