Art Tech Fun Robots Wearables eGirls Manifestations, שבוע העיצוב ההולנדי, 2020 (יח"צ)

האירועים הפיזיים בשבוע העיצוב ההולנדי בוטלו ברגע האחרון

עשרות האירועים החיים שאמורים היו להתקיים באיינדהובן בוטלו בשל התפרצות נגיף הקורונה בעיר. "לא הייתה אופציה אחרת" אמר ראש העיר

כשבועיים וחצי לפני פתיחת שבוע העיצוב ההולנדי, הודיע ג'ון ג'וריסטמה, ראש העיר איינדהובן, ביום חמישי האחרון, על ביטול מוחלט של כל האירועיים הפיזיים שתוכננו להתקיים במסגרתו. "כשאני רואה את העלייה במספר החולים המאומתים בעיר, אני לא יכול להחליט אחרת אלא לתעדף את המלחמה בנגיף. אירוח קבוצות גדולות של מבקרים בעיר לרגל שבוע העיצוב אינו חלק מזה".

Embassy of Rethinking Plastic, Yksi Expo (יח"צ)

שבוע העיצוב ההולנדי נחשב מהמשובחים מסוגו והגדול ביותר מסוגו בצפון אירופה. במהלך כמעט עשרים השנים האחרונות, הוא נוהג למגנט אליו כ 350,000 בכל פעם מחדש.

'האינטימיות החדשה' הוא הנושא שנבחר להוביל את שבוע העיצוב ההולנדי שיתקיים זו הפעם ה 19 באיינדהובן, בין התאריכים 17-25/10. הנושא המתבקש כמעט, ימקד את הפוקוס של הפסטיבל בחיפוש אופנים חדשים של יצירת אינטימיות בעידן שבו נגיף הקורונה מאלץ אותנו לחוות דרכי התקשרות שפחות הכרנו קודם לכן. 

Raw Color x Kvadrat Febrik (יח"צ)

עדיין לא מנויים לניוזלטר של LEGIT? זה בדיוק הזמן להקליק

שינוי כיוון

"במשך שנים אנחנו בונים את קהילת העיצוב שלנו עם שותפים וחברים" אמר מרטין פאולן, מנכ"ל שבוע העיצוב בטרם הישמע ההודעה "להגעה להחלטה על קיום רב האירועים בצורה מקוונת, יש השפעה עצומה על הדינמיקה עבור מעצבים ויוצרים, אבל גם על שרשרת ארוכה של ספקים וכמובן מבקרים. אנחנו מבינים שאלו זמנים קשים עבור סקטור העיצוב וזו בדיוק הסיבה שחשוב לנו לא לוותר על הבמה שאנחנו מספקים למעצבים".

ללא מפגשים פנים אל פנים, מתוך שבוע העיצוב איינדהובן 2019 (צילום: יחצ)

מששמע פאולן על ביטול האירועים הפיזיים, אמר שהיה ברור לכולם שמדובר בשנה משונה ויוצאת דפן, אבל שביטול האירועים החיים, בזמן שחלק מהמציגים כבר התחילו לבנות את התערוכות שלהם ברחבי העיר, מעציב אותו מאוד."כמובן שהאירוע המקוון לא יכול להחליף את האירוע הפיזי, אבל אנחנו מתכוונים לשפר עוד יותר את התכנית הוווירטואלית שתתמוך ככל יכולתה בחיזוק ויצור קשרים רלוונטיים בסצנת העיצוב". עוד הוסיף פאולן שהמעצבים התכוננו להציג לעולם את האופנים בהם הם יכולים לתרום לו ולכן זה כואב עוד יותר שדווקא בשנה כזו, שהם זקוקים לכך יותר מתמיד, הם נדונו לקבל את רע הגזירה. 

Art Tech Fun Robots Wearables eGirls Manifestations (יח"צ)

חגיגה מקוונת

כמו בשבועות העיצוב בפריז, לונדון ומילאנו שהתרחשו בחודש שעבר, גם שבוע העיצוב באיינדהובן לא יצא לדרך לפני התייעצויות קדחתניות עם נציגי קהילת העיצוב, שותפים לדרך, סוכנויות וארגונים רלוונטיים. כולם החליטו פה אחד שיש לקיים את האירוע תוך שינוי חד פעמי של אופיו לטובת חגיגת עיצוב שתהיה (לאחר השינוי) רק מקוונת. אנשי שבוע העיצוב, נערכו מבעוד מועד ובמשך מספר חודשים עמלו על שדרוג ושיפור הפלטפורמה הדיגיטלית שבה תכנית עשירה ומגוונת שתהיה פתוחה בחינם לכולם.

KIKI x JOOST | ALMOST TOMORROW (יח"צ)
Embassy of Rethinking Plastic (יח"צ)

לא מוותרים

הפלטפורמה המקוונת, תכלול, בין היתר, ביקורים בתערוכות תלת ממדיות, שידורים חיים של מעצבים מכל העולם, פאנלים, הרצאות והשקות. בנוסף, אפשר יהיה לקרוא מאמרים ולשוחח אונליין עם מציגים ומעצבים.

התוכנית תכלול כשלוש מאות אירועים אותם ניתן למיין באתר הפסטיבל לפי לסוג האירוע (תערוכה, השקה, סמינר…) ותחום האירוע (טקסטיל, מוצר, מחקר…).

מתוך שבוע העיצוב באיינדהובן 2019. מה הם ידעו שאנחנו לא? (צילום: יחצ)

על פניו נראה מבטיח אבל תמיד נעדיף מפגש פנים אל פנים.

אולי יעניין אותך גם...