מה קרה למגדל אייפל? שיתוף פעולה בין qeeboo ו studio job (יחצ)

המסקנה שלנו מ maison&objet: לכבד את העבר ולהסתכל קדימה

בדומה ליריד האחרון, גם הפעם התחברו ב maison&objet סגנונות, תרבויות, אומנות, היי טק וחדשנות. רק שהפעם הכותרת הייתה 'התחדשות' והדגש הושם על בני דור ה Y וה Z 

שנת 2020 היא שנה חגיגית במיוחד עבור יריד העיצוב, סגנון החיים והדקורציה maison&objet. את חצי היובל לקיומו, החליטו אנשיו לחגוג תחת הכותרת המבטיחה ‘התחדשות’. הבחירה, לא ממש מפליאה כשרוצים להסתכל קדימה אל העתיד ולחקור את הטרנדים החדשים והמתחדשים בהתנהגות צרכנים, בדגש על אלו הרלוונטיים עכשיו – בני דור ה Y וה Z.

התערוכה, הצליחה לשמור גם הפעם על מספרים טובים של מציגים ומבקרים, עם 2,736 מציגים, מהם 609 חדשים, וירידה זניחה של 3.5% במספר המבקרים ביחס ליריד שנערך ספטמבר האחרון, כלומר כ 75,000 איש. על פי הדו"חות שיצאו מהיריד, במהלך חמשת הימים בהם הוא התקיים (17-21/1), נסגרו בו עסקאות בסדר גודל של כשני מיליארד אירו – סכום בהחלט לא מבוטל. 

ביתן 6 המרכזי (צילום: Anne-Emmanuelle Thion)

עדיין לא רשומים לניוזלטר של LEGIT? זה בדיוק הזמן להקליק

התרשמות ראשונית

אנחנו, שלא יכולנו להתאפק מרב סקרנות, הגענו אל היריד ישר משדה התעופה, הפקדנו את המזוודות והמעילים הכבדים ויצאנו לבדוק מה יהיה נכון וטרנדי בחודשים ואפילו בשנים הקרובות. על פניו, ראינו הכל מכל וכל, אבל כשהתרכזנו ממש והתבוננו ממש טוב, יכולנו לזהות מספר מגמות שחזרו על עצמן בהרבה מאוד מהביתנים.

את הטרנדים הרשמיים של התערוכה, סיכמו הטרנדולוגים הצרפתים שליוו אותה Elizabeth Leriche, Francois Bernard ו Francois Delclaux בסרטון:

אז מה חדש?

בתערוכה עצמה, קיבל כל אחד מאותם טרנדולוגים אזור משלו, ותחת הכותרת 'מה חדש?' אצר בו פריטים מהתערוכה כולה לכדי מקבץ שלדעתו ממחיש את מה שמבחינתו הוא הדבר הבא. 

ורדרד וירקרק

אנחנו הבחנו בלא מעט מגמות וככל שהמשכנו להסתובב בין האולמות והביתנים, ראינו שבאופנה כמו באופנה, דברים רבים גם חזרו על עצמם. כל זה אומר, שבטח ובטח נראה אותם ממש בקרוב בחנויות העיצוב ברחבי העולם.

ראשית, קשה היה להתעלם מהגוונים. אלו ששלטו, להפתעתנו, היו ורוד ופיסטוק חוורים ובהירים מאוד. כך הסתבר לנו, שעולם עיצוב הפנים לא בלתי מקובע וכשמגמה שתופסת ומצליחה להיאחז חזק, היא שם כדי להישאר. הגוונים האלו נראו בכל דבר, בין אם בריהוט, בחפצי נוי, במוצרי טקסטיל ומה לא בעצם.

ורוד חיוור בכל מקום, אביזרים (יחצ)
פריטים של המותג maisondada (יחצ)

שמירה על הכדור

עוד משהו שבלט מאוד היה עניין הקיימות והמחזור. בביתנים רבים, עשו שימוש בעץ ממוחזר אבל המיחזור הטרנדי, נכון להיום, הוא ללא כל ספק זה של הפלסטיק. בחלקם, אפילו נראו מיני שרטוטים שמסבירים את התהליך. פלסטיק ממוחזר הופיע בגופי תאורה, בריהוט, בבקבוקי שתייה רב פעמיים, בכלים ואפילו בתיקי צד ומיני פריטי טקסטיל.

גופי תאורה של ג'רבסוני (יחצ)
וכלי אוכל של גוזיני, עשויים 100% בקבוקי פלסטיק חד פעמיים (יחצ)

זמן המחשב וההיי טק

בפן הטכנולוגי יוקרתי, שבלט גם הוא בין ביתני האומנות והקראפט, נהנינו לבקר בביתן הסטודיו לעיצוב של זאהה חדיד ובביתן של Reckel המייצר מיני פריטים שונים מחומרים אציליים מפתיעים.

אדריכלית ישראלית, שעובדת במשרדיה של חדיד, עשתה לנו סיור מפורט בביתן וחזרה והדגישה עד כמה קשה לייצר פריטים שכאלה בכמויות קטנות ואיך היוקרה של כל פרט נובעת מטכניקת הייצור הנדרשת כדי להתאים לעיצוב המתוחכם

שכבות של זכוכית, אגרטלים (יחצ)
ואיים של מתכת, פמוטים (יחצ)

האמנתם שאפשר לייצר אופני כושר ושולחן כדורגל מזכוכית ומתכת? הביתן של טקל, שציפור קטנה לחשה לנו שאופניים יוקרתיים שכאלה נמכרו לאחרונה לידיים פרטיות גם בישראל, הצליח להפתיע ולרגש אותנו מאוד במידת הדיוק, הפרפקציוניזם והמקוריות של מוצריו. זה בלי להזכיר את הפתרונות הטכניים והטכנולוגיים שלהם.

כמה יופי במוצר אחד, שולחן כדורגל (יחצ)
רוצים סיבוב על הרמה? (יחצ)

מה מצחיק?

הומור היה גם הוא חלק בלתי נפרד מהרבה ביתנים בתערוכה. ראשון, ואולי הבולט שבהם, היה הביתן של Seletti שממוקם תמיד בפתחו של אולם 6 המרכזי ומושך אליו הרבה מבקרים בגלל הפריטים המיוחדים ותעתועי עין ודימיון. 

שיתוף פעולה של Seletti עם ToiletPaper (יחצ)
והרבה תעתועים (צילום: מערכת לג'יט)

המותג qeeboo עורר גם הוא חיוך כתמיד עם סדרות ענק של גופי תאורה בצורת גורילות, ארנבים וכלבלבים ומגדל אייפל אחד שבחר לשנות יעוד.

המון צבע והומור (צילום: מערכת לג'יט)

הכל עגול

השיטוט בתערוכה הוכיח לנו שאנחנו נמצאים בזמן שבו הזיקה היא לעגול. הכל מאוד אמורפי, רך, מזמין ונגיש ובעיקר נטול קווים ישרים ובטח ובטח נטול פינות. לזה, מצטרפים גם הנטייה לסגנון ארט דקו (הקיצ'י מעט) והישיבה הנמוכה, הנינוחה והבלתי פורמאלית. 

הכל עגול, maisondada (יחצ)
אמורפי, maisondada (יחצ)
ובהשראת ארט דקו, maisondada (יחצ)

ששש…

מסתבר, שהמנטרה של הדור הנוכחי, היא לחיות בשלוות נפש. גישה חדשה יחסית, שהולכת יד ביד עם החיפוש אחר רווחה נפשית, גופנית וחברתית. נקודת מבט זו, נקשרת עם סוד הקסם שבמיטות וספות רכות המשמשות לו כגלמים אולטימטיביים לגלישה נוחה ונעימה ברשתות החברתיות. אחרי הכל, לכולנו מגיעה טיפת שלווה.

הכי רגוע בעולם, nanimarquina (יחצ)
ומעט שלווה, missoni (יחצ)

אולי יעניין אותך גם...