עם הפנים לעיר, התכנון הזוכה, ציונוב ויתקין אדריכלים (הדמיה: יחצ)

הוכרזו הזוכים לתכנון ביה"ס לאדריכלות באוניברסיטת ת"א

משרד 'ציונוב ויתקין אדריכלים' הוא הזוכה בתחרות לתכנון המבנה ע"ש עזריאלי שיושקעו בו למעלה מ 100 מיליון שקלים

לא בכל יום בוגר בית ספר לאדריכלות זוכה לתכנן את בית הספר החדש שייבנה על פני זה שבו הוא למד. הכבוד הזה נפל בידיו של משרד 'ציונוב ויתקין אדריכלים' שיתכנן את 'בית הספר החדש לאדריכלות ע"ש עזריאלי' באוניברסיטת תל אביב. היקף ההשקעה בהקמת המבנה החדש נעמד בלמעלה מ 100 מיליון שקלים, שמתוכם תתרום קרן עזריאלי למעלה מ 75 מיליון שקלים. בנייתו של המבנה החדש צפויה להתחיל בסוף שנת 2021 ולהסתיים באמצע שנת 2024.

מבט מלמעלה (הדמיה: יחצ)

רגע השיא

תחרות האדריכלים לתכנון בניין 'בית הספר לאדריכלות ע"ש עזריאלי' הגיעה אתמול, יום ראשון, לרגע השיא. לאחר תהליך אנונימי לחלוטין שנמשך מספר חודשים, נחשף שהזוכה בתחרות, שנבחר מבין שישה משרדים שהעפילו לגמר, הוא משרד ציונוב ויתקון אדריכלים, עם העבודה 'עם הפנים לעיר'. העבודה שמה דגש על מיקומו הייחודי של המבנה – מצד אחד, כחלק מהקמפוס הסגור, ובאותה עת כדופן עירונית פתוחה לכיכר פעילה.

הכניסה (הדמיה: יחצ)

"בעיצוב ובתכנון החדש, חיפשנו מבנה פרקטי שיתאים לנוף התל אביבי ויהווה השראה לסטודנטים הצעירים שילמדו בבית-הספר" אמרה דנה עזריאלי, יו"ר קרן עזריאלי. לדבריה הוסיף פרופ' אריאל פורת, נשיא אוניברסיטת תל אביב, שהבניין החדש של בית הספר לאדריכלות יקדם את החינוך למצוינות אדריכלית, יתרום לפיתוח העירוני והסביבתי בישראל ויעניק לסטודנטים חווית לימודים אקדמית בסטנדרטים בינלאומיים.

קומת קרקע (הדמיה: יחצ)

עדיין לא מנויים לניוזלטר של LEGIT? זה בדיוק הזמן להקליק

חדש בשכונה

הבניין החדש של בית הספר לאדריכלות, שישתרע על שטח של כ 8,500 מ"ר, עתיד לשמש כ 500 סטודנטים וכ 100 אנשי סגל מנהלי ואקדמי. המבנה, שימוקם בדופן הדרומית של כיכר אנטין, יהווה נקודת ציון משמעותית בשער הכניסה הראשי לקמפוס האוניברסיטה. המבנה, יהווה פנים חדשות בדופן הכיכר ובקצה רחוב איינשטיין ואף יגדיר קו רחוב חדש. כיכר אנטין כיום, הינה נקודת ציון בכניסה לקמפוס, ומשמשת בעיקר להתכנסות ומעבר. 

מבט מבפנים (הדמיה: יחצ)

"במיקום המיועד לו כעת, יחזק בית הספר את הקשרי העירוניות ויאפשר יצירה של מרחב ציבורי איכותי" אמרו בציונוב ויתקין אדריכלים "החיבור שחיפשנו הוא הראשוני ביותר – פתיחות לעיר כערך עם מקסימום מרחבים ירוקים השזורים באינטנסיביות בקדמה העירונית. כיכר אנטין היא פלטפורמה נכונה להתמזגות הקמפוס והעיר. חללי הפטיו הירוקים, המרחב הדינאמי בכל קומה והעמדת המבנה במיקום הייחודי ביחס לקמפוס והעיר, מהווים עבורנו סגירת מעגל עם מסלול ההתפתחות של בית הספר לאדריכלות – מקריית עתידים, דרך הקמפוס ועד למשכנו המוצע כעת".

פטיו (הדמיה: יחצ)

פנימה והחוצה

התכנון של ציונוב ויתקון אדריכלים, מציע דופן פעילה מוצלת ונעימה מדרום לכיכר הפועלת לאורך כל שעות היממה, אתנחתא ירוקה המהווה גם סימון ברור לתוואי הליכה המוביל לשער הכניסה, ובכך- הפיכתה למקום פעיל ולכיכר מתפקדת. הבניין נפתח אל העיר ומאפשר גם לקהל הרחב להנות משרותיו – אם במסחר ופנאי ואם בתצוגות, תערוכות ופעילויות אחרות.

ארכיב (הדמיה: יחצ)

הכניסה מובילה לחלל רחב ידיים המשמש כחלל המרכזי של בית הספר. זה, כשקומת הקרקע מורמת ופתוחה פיזית ותפיסתית ומאפשרת את כניסת חיי העיר הלא-פורמאליים לפנים המבנה. הקומות העליונות, מציעות מרפסות גדולות וירוקות שישמשו את הסטודנטים לפעילות לא פורמלית. גם הגג העליון אמור להיות פתוח, ירוק ולשימוש פעילויות בית הספר והאוניברסיטה.

מבט מהרחוב לעת ערב (הדמיה: יחצ)

אולי יעניין אותך גם...