מאחורי דלתיים סגורות, לובנא עסאף, הטכניון, מקום שני (יחצ)

נירית כספי בוגרת אוניברסיטת ת"א היא הזוכה בפרס דוד עזריאלי 2019

אל חבר השופטים הצטרף אדריכל מסימיליאנו פוקסס ולזוכות חולקו פרסים בשווי 100,000 שקלים. "באמצעות התחרות, אנחנו שואפים לתמוך בחלומות של אדריכלי העתיד, בוני הארץ והעולם של המחר" אמרה דנה עזריאלי

שלושת הזוכים

נירית כספי, בוגרת המחלקה לאדריכלות באוניברסיטת תל אביב, היא הזוכה הגדולה בפרס דוד עזריאלי לפרויקטי סטודנטים לאדריכלות לשנת 2019. הפרס, הוענק באודיטוריום סמולרש באוניברסיטת תל אביב, בהשתתפות בכירי עולם האדריכלות והאקדמיה. כספי, זכתה בגין עבודתה 'עזהישראל'. על פי נימוקי השופטים "הפרויקט הוא דוגמה מצוינת ליכולתה של האדריכלות לבנות דיאלוג המגשר על גבול הפרדה פיזי, ובמקרה זה, באמצעות עיצוב כישרוני של מבנים המוקפים על ידי שדות חקלאיים. השפה האדריכלית הייחודית, מיוצגת באמצעות מודל מפורט ורגיש המציע סביבה חדשה ואופטימית". 

דיאלוג מגשר (יחצ)
באמצעות עיצוב כישרוני (יחצ)

למקום השני, הגיעה לובנא עסאף מהפקולטה לארכיטקטורה ובינוי ערים – הטכניון, המכון הטכנולוגי לישראל. הזכייה היא על עבודתה 'מאחורי דלתיים סגורות', המציעה אינטגרציה עכשווית של חלל ביתי ואינטימי ברקמה עירונית מורכבת, תוך הפיכת שפה אדריכלית של דיכוי ובידוד לשפה של מוגנות והעצמה לנשים מוכות. 

שפה של מוגנות והעצמה (יחצ)

במקום השלישי, זכה הפרויקט 'רובע קילומטר' של לוטם חממה מהמרכז האקדמי ויצו חיפה. השופטים ציינו כי "הפרויקט מציע התחדשות עירונית רגישה הכוללת ממדים חברתיים, המדגימים את כוחה של העיר באר שבע לפתח את הסגנון האדריכלי הברוטליסטי של שנות ה 50 לסביבת חיים עכשווית וחיונית".

התחדשות עירונית רגישה (יחצ)
תוך פיתוח העיר לסגנון עכשווי (יחצ)

עדיין לא מנויים לניוזלטר שלנו? זה ממש הזמן!

פורצי דרך

מטרת הפרס, המוענק זו השנה ה-16, הינה עידוד מצוינות במוסדות האקדמאיים לארכיטקטורה בישראל, תוך הידוק הקשר וההפריה ההדדית עם הקהילה המקצועית בישראל ובעולם. טרם הענקת הפרס, הגיעו אל חבר השופטים 15 עבודות גמר שהוגשו על ידי חמשת בתי הספר לאדריכלות בישראל: הטכניון, אוניברסיטת תל אביב, אוניברסיטת אריאל, בצלאל וויצו חיפה. שלושת הזוכות, חלקו פרסים בשווי 100,000 שקלים.

"באמצעות התחרות, אנחנו שואפים לתמוך בחלומות של אדריכלי העתיד, בוני הארץ והעולם של המחר" אמרה דנה עזריאלי, יו"ר קרן עזריאלי ישראל ויו"ר קבוצת עזריאלי "אנחנו שמחים להמשיך במסורת, המתקיימת זו השנה ה 17, וגאים לראות את היכולת של הדור הצעיר לפרוץ דרך בכל שנה מחדש".

מימין: מסימיליאנו פוקסס, דנה עזריאלי, נירית כספי, שרון עזריאלי, ג'יל סטונר (צילום: נגה שדמי ואן דה ריפ)

חבר השופטים, כלל את פרופ' ג'יל סטונר, ראש בית הספר לארכיטקטורה ואורבניות באוניברסיטת קרלטון בקנדה, וחברת סגל במכללה לתכנון סביבתי באוניברסיטת קליפורניה, ברקלי; ד"ר שרון עזריאלי, מייסדת פרס עזריאלי למוסיקה, אמנית ומפרסמת של המגזין האדריכלי 'בתים בקנדה'; אדריכל גיל שנהב, שותף בכיר בכנען שנהב אדריכלים, מייסד בחברה לפיתוח והתחדשות עירונית ואדריכל גבי בועז-עובד, אדריכל ראשי ומנהל תכנון בקבוצת עזריאלי.

גם השנה, הצטרף לצוות השיפוט שחקן חיזוק בינלאומי, הפעם בדמותו של האדריכל האיטלקי מסימיליאנו פוקסס, שנחשב לאחת הדמויות הבולטות בסצנת האדריכלות העכשווית.

אולי יעניין אותך גם...