משני אווירה (צילום סטודיו One Two Tree)

שילוב צמחייה בחללים מסחריים: למה בעצם?

אז איך צמחים עוזרים לנו, איך הם תורמים לבית או למשרד, איך אנחנו מתבוננות על החלל ומה בעצם דוחף אותנו לשלב בו צמחייה? תגידו תודה לצמח שמלטף אתכם בגב

הפעם בשונה מכתבות קודמות, אנחנו רוצות לשתף אתכם בתהליך העבודה שלנו ובדרך שבה אנחנו חושבות. אז למה בכלל לשלב צמחים סביבנו? חוץ מהעובדה שלצמחים יש השפעות רבות על חיינו ולא מעט הטבות, מאז ומעולם אנחנו כמהים להרגיש חלק ממכלול, לא להיות לבד ולהקיף את עצמנו בטבע.

 

הצמחים גורמים לנו להרגיש טוב גם בריאותית וגם נפשית, הם מייצרים אנרגיה חיובית, רגועה ואופטימית, הן בזכות הצבעים המופלאים שלהם והן בזכות התנועה שהם מייצרים. מאפשרים לנו לחשוב טוב יותר, להיות פרודוקטיביים יותר ויותר מרוכזים. גם פעולת הטיפול בהם חשובה לא פחות, מעודדת אמפתיה כלפי אחרים וגם תחושה של ערך הנובעת מטיפוח הצמחים (שווה לזכור את זה בפעם הבאה שאתם מתעצלים להשקות).

צילום כרמל קוך

קחו את זה באיטיות

כמובן שאי אפשר להתעלם מהתקופה בה אנו חיים, טכנולוגיה שלא מפסיקה להתפתח, הרשתות החברתיות שהפכו כלי מרכזי בחיי היום-יום שלנו, תמונות הפכו כוח אדיר ביצירת החוויה המושלמת. אבל, במקביל לקדמה ועם עזרה קלה של הקורונה, אורח החיים שלנו השתנה ונהיה איטי יותר, אנחנו יותר בבית, ולנו יש אפשרות ואפילו צורך להכניס את הצמחים פנימה ולאפשר לאדם לשים את הטבע שוב במרכז.

תהליך צמיחה (צילום סטודיו One Two Tree)

אז אחרי שסיפרנו לכם קצת על היתרונות של שילוב צמחייה סביבנו אפשר לעבור לנושא הכיפי, העיצוב.

בכל תהליך עיצוב חדש אנחנו אוהבות להתבונן, לספוג מהאווירה של המקום ולדמיין מה הכי מתאים ואיפה. אימצנו לעצמנו שיטה, אנחנו מצלמות אזורים נבחרים בחלל ועל גביהם אנו מאיירות אופציות שונות לשילוב צמחים. זהו כלי יחסית מהיר שנותן מקום לדמיון, למחשבות לרוץ ולפרוץ את המגבלות, כך הלקוח מקבל הצצה לפוטנציאל שיכול להתממש בחלל.

הדמייה סטודיו One Two Tree
הדמייה סטודיו One Two Tree
הדמייה סטודיו One Two Tree

בין הלקוחות למיקום הנכון

מלבד הרצונות והחלומות שלנו, חשוב להתייחס לצרכי המקום, למשל בפרויקט שעשינו במסעדת מגזינו בתל אביב, לקחנו בחשבון המון גורמים; צרכי המסעדה, התנהלות עובדי המסעדה והלקוחות בפטיו, הלקוח עצמו (הבעלים של המסעדה), וכמובן תנאי הגידול ושאופן הטיפול שיהיה קל ומהיר.. והכל במטרה שהצמחייה תעצים את רצונם של הלקוחות להישאר ולשבת בפטיו בגלל יופי הצמחייה ובגלל ההשפעה החיובית שהיא עושה עלינו, לאחר שהחלטנו איפה ואיזה צמחים למקם, אנחנו עוברות לשלב ליקוט הכלים. מתאימות את גודל הצמח לגודל הכלי, מדמיינות אילו כלים יחמיאו למקום ואחד לשני, חושבות אם נרצה להזיז את הכלי בקלות בעתיד, משחקות עם פרופורציות ומשתדלות לשלב כלים נמוכים ורחבים עם כלים גבוהים וצרים, כי זה מה שאנחנו הכי אוהבות.

צילום סטודיו One Two Tree

לבסוף נותר לשתול, לסדר את הצמחים ולהעביר את הידע שלנו הלאה למטפלים. אם ישבתם לאחרונה במגזינו וליטף אתכם צמח מטפס או נופל, זכרו שזו היתה כוונתנו, הצמחים הם חלק מהחוויה שמקיפה אותנו במסעדה או בכל חלל אחר.

צילום כרמל קוך

 


 

הטור נכתב על ידי דורית פרוביזור וחן בוגין, בעלות סטודיו One Two Tree המתמחה בהכנסת צמחייה לחללים אורבניים.

אולי יעניין אותך גם...