החוקים החשובים לפני בחירת צמחים (צילום סטודיו One Two Tree)

קחו אותי!! צעק כל צמח בכל משתלה בעולם. בואו לגלות איך לבחור נכון

כשנכנסים למשתלה יש תחושה מיוחדת באוויר, הירוק של העלים, הצבעוניות של הפרחים, הריחות ובעיקר ההרגשה שהטבע עוטף אותך. אבל איך בוחרים את הטבע הנכון עבורכם?

בביקור במשתלה יש אינסוף משחקים ובחירות בין כלים, צמחים ותוספים, אבל עם מבחר כה גדול מגיע גם הקושי לבחור. מה מתאים לפנים הבית ומה לחוץ? איזה כלי הולך עם איזה צמח? ומי ישרוד לאורך זמן? אז כדי להגיע מוכנים לקנייה במשתלה, הכנו כמה טיפים שיהפכו את הסיבוב שלכם למסודר ומתוקתק.

 

רגע לפני שאתם יוצאים לדרך, הסתכלו היטב על חלל הבית, המרפסת או הגינה ונסו לערוך רשימה. מה כדאי שיהיה בה? מיקומו המיועד של הצמח, כמות האור – תלוי בכיוון אליו פונה החלון – צפון, דרום, מזרח או מערב. רמת ההשקעה וההשקיה שתעזור לכם לבחור בין צמחים שזקוקים לטיפול יום יומי אל מול צמחים הדורשים טיפול מועט, גודל הצמח וצורת גדילתו, מטפס, נשפך, צר או גבוה. כל אלו, יאפשרו לכם להיות יותר ממוקדים בקנייה ויהפכו את החוויה לקלה יותר.

תרגישו את האוויר, תריחו את הירוק, אתם במשתלה! (צילום סטודיו One Two Tree)

מתי אלמד לבחור נכון?

בחירה נכונה של צמחים במשתלה חשובה להתפתחותם הבריאה אצלכם בבית, צמחים בריאים יקלטו מהר יותר ולכן, לפני שאתם ניגשים לקופה חשוב שתבדקו מספר דברים.

 

קודם כל בדקו את העלים. הם יכולים ללמד אותנו הרבה על מצבו הבריאותי של הצמח. סימן האזהרה הבולט ביותר הוא צבעם, עלים צהובים וחומים יעידו על השקיה שאינה תואמת לצרכיו או על מיקום לא מתאים עבורו. סימן נוסף הוא הימצאותם של כתמים כהים על גבי העלים אשר יסמנו לכם שהצמח עלול להיות חולה, לכן במידה ותכניסו אותו הביתה הצמחים שלכם יכולים להידבק. סימן אחרון וחשוב לא פחות יהיה לוודא שהעלים שלמים בצורתם ולא נאכלו על ידי מזיקים.

 

שנית, גודל הצמח. בדרך כלל העיניים שלנו יחפשו אחר צמח גדול ושופע אך חשוב לא למהר לפסול צמחים בגדלים קטנים. לרוב הצמח שקנינו לא יישאר בכלי הפלסטיק איתו הוא מגיע אלא מומלץ להעביר אותו לעציץ חדש שאליו יצטרך להתרגל, כמו שלנו קשה להסתגל לשינויים גם לשורשים זה לא קל. צמח צעיר יסתגל מהר יותר למעבר, שורשיו משקיעים את כל המאמצים בצמיחה חדשה, אל מול שורשיו של צמח בוגר שעסוקים בשמירה על העלים הבוגרים וגם בטיפוח צמיחה חדשה. נכון שכולנו רוצים להתחיל את היער הביתי שלנו ביתרון אך חשוב לזכור שצמחים קטנים יפתיעו אתכם בקצב גדילתם והשתנותם. אנחנו מודות שגם לנו יש חיבה לצמחים גדולים ואנחנו מנסות להשתלט עליה.

הגודל לא קובע! (צילום סטודיו One Two Tree)

הגודל לא קובע

דבר שלישי, השורשים. המשתלה היא נקודת מעבר בין המגדל ללקוח ולכן הצמחים אמורים לבלות בה זמן קצר, הימנעו מצמחים הנמצאים במשתלה זמן רב מידי. ניתן לזהות אותם על פי השורשים, הרימו את הצמח והתבוננו בחלקו התחתון. במידה והשורשים התחילו לבצבץ ממיכל הפלסטיק, אנו ממליצות למצוא צמח אחר. שימו לב, בהעברתו לכלי חדש השורש עלול להיפגע וכך גם יכולתו לספוג מים ומזון אליו הצמח זקוק.

רביעי ואחרון, שימו לב לתווית, היא שם מסיבה מסוימת. התווית מופיעה כמעט על כל צמח והיא תגלה לנו איפה למקם אותו, האם הוא בכלל מתאים לתנאי ביתנו, כמה מים הוא שותה וכמובן את שמו. היא תעזור לכם לאסוף את הצמח הנכון במהירות ולהתקדם לבחירה הבאה.

לא לשכוח להסתכל מקרוב (צילום סטודיו One Two Tree)

אז כמו שכבר הבנתם הבחירה חשובה והיא לגמרי בשליטתכם, תבחרו נכון וכבר שיפרתם את סיכויי ההצלחה בגידול יער קסום ונפלא. כל שנותר לנו הוא לאחל לכם טיול נעים ומוצלח, תתחדשו!!

הבייביז החדשים שבאים איתנו הביתה! (צילום סטודיו One Two Tree)

הטור נכתב על ידי דורית פרוביזור וחן בוגין, בעלות סטודיו One Two Tree המתמחה בהכנסת צמחייה לחללים אורבניים.

יש לכם רעיון? מחשבה? סיפור שתרצו לספר לנו? כתבו לנו ~>

אולי יעניין אותך גם...