חלומות על מרפסת (צילוםArtur aleksanian, unsplash)

חלומה של כל מרפסת: סטודיו One Two Tree מסדר לכם את הבלקון

לא משנה לאן היא פונה - צפון, דרום, מזרח או מערב, במרפסת יש אור ולפעמים גם שמש ישירה, אם התמזל מזלכם. בואו לגלות איך להפוך אותה לאחת עם אופי צומח וירוק

כמו שלמדתם להכיר, אנחנו חובבות מושבעות של צמחי פנים אבל, מרפסת היא חלום בכל עיר וגם אותה חובה להאיר, בצמחים כמובן. המרפסת מגיעה במגוון גדלים וצורות, לפעמים משונות, אבל מה שבטוח – מרפסת ללא צמחים היא לא אופציה.

 

אנחנו מרגישות שכדי להתחיל לטפח מרפסת ירוקה צריך עזרה ולכן החלטנו לרכז עבורכם מספר צמחים, חלקם מוכרים וחלקם פחות, שיעזרו לכם ליצור את המרפסת המושלמת. נסו להבין אילו מבין הצמחים שנציע הכי מתאימים לתנאים ולאווירה שאתם מחפשים.

איך העוברים והשבים רואים את המרפסת שלכם? (צילום סטודיו One Two Tree)

אחת, שתיים שלוש, צמח בטוח

נתחיל בצמח שאנחנו מאוד אוהבות –  דיכונדרה כסופה, כשמה כן היא, מלהיבה ומפתיעה, צורת עליה מזכירה לבבות והיא נוטה להתפשט במרחב, ליפול ולכסות שטחים, ולחיות בשכנות טובה באותה אדנית עם כל צמח. דבר אחד דבר אחד חשוב לדעת – הדיכונדרה רגישה לעודף השקיה, לכן, מומלץ להשקות אותה אחת לשבוע.

דיכונדרה כסופה (צילום סטודיו One Two Tree)

השניה היא הוינקה, נפילת הוינקה היא מחזה מרהיב, גם כצמח צעיר וגם כצמח בוגר, לכל עלה יש את המקום שלו, ללא צפיפות. הם מציגים שילובי צבעים נפלאים, ירוק, לבן ולפעמים גם קצת צהוב. הוינקה זקוקה לאור ושמש במהלך כל היום וגם היא לא דורשת הרבה מים, השקיה של פעם-פעמיים בשבוע ושווה לוודא שהאדמה מתייבשת בין השקיה להשקיה.

פורחת בכל עונות השנה

עוברים לסוזי שחורת העין, או בשמה הפחות ציורי תונברגיה מכונפת. הפרחים של סוזי הם אלו שנתנו לה את שמה, החלק הפנימי שלהם בצבע שחור בולט, וכשמסתכלים עליהם מרגישים שעיניהם מסתכלות בחזרה. אם אתם רוצים שהמרפסת שלכם תתמלא בירוק במהרה, סוזי היא בחירה מעולה, תטפס לגובה רב ותוכלו ללפף אותה על מעקה או לחבר אותה עם חוט לתקרה. היא מתאימה למרפסת מלאה בשמש או צל חלקי. שותה הרבה מים ופורחת כמעט בכל עונות השנה.

סוזי שחורת העין (צילום סטודיו One Two Tree)

הצמח הרביעי הוא פיקוס הגומי, כי אי אפשר ליצור מרפסת ירוקה בלי אחד מעצי הפיקוס. הוא עץ בעל עלים גדולים ומבריקים בצבעי ירוק בקבוק עמוקים. אל תפספסו את תהליך צמיחתו של כל עלה, מתחיל בנדן (העטיפה בה מתפתח העלה) בצבע ורוד עמוק עד שהעלה מבצבץ ויוצא בצבע ירוק. הוא יכול לגדול כמעט בכל מקום – חשוך או מואר ורצוי להשקות אותו כאשר השכבה העליונה של האדמה מתייבשת. מומלץ לשתול אותו בעציץ ולא ישירות באדמה כיוון ששורשיו חזקים ומשתלטים לכל עבר.

פיקוס הגומי (צילום סטודיו One Two Tree)

קסמים וסגולות רפואיות

החמישית היא הפפאיה והיא פה בזכות המראה הקסום שלה. לנו, היא תמיד מזכירה פרח בצורתה, גזע ארוך וגבוה כך שרק בחלקו העליון גדלים העלים המזכירים עלי כותרת. רבים חושבים שהפפאיה הוא עץ אך למעשה הוא עשב גבוה. הפפאיה רגישה לרוחות, קור ועודף השקיה אך אוהבת שמש מלאה.

פפאיה (צילום סטודיו One Two Tree)

רגע לפני סיום אנחנו עם הלבנדר מדריד, פרחיו סגולים ומהפנטים ואפילו מסייעים בהברחת מזיקים. מומלץ לשתול אותו באביב ולהשגיח עליו בחודשי הקיץ, כיוון שבמצבי חום כבדים הוא נוטה להתייבש. ריחו נעים ובעל סגולות רפואיות וכמובן שהוא גם אחלה תבלין.

הלבנדר (צילום סטודיו One Two Tree)

אחרונות חביבות הן הנענע והלואיזה, מלבד יופיין הפשוט הן משמשות אותנו לא מעט. הן דורשות השקיה מרובה – אחת ליומיים, אדמה לחה וניקוז כדי להימנע מריקבון. הן אוהבות שמש ורגישות לקור לכן בחורף ניתן להכניס אותן הביתה. חשוב לזכור שהנענע היא שתלטנית לא קטנה, מומלץ לתת לה את המקום שלה.

כדי ליצור מרפסת מגוונת ויפה כדאי שיהיו בה את כל צורות הצמחים – נופלים, מטפסים, עצים, פרחים ותבלינים. זכרו, צמחים במרפסת יעשו לכם טוב על הנשמה, יוסיפו אופי לבית ויהפכו אותה למיוחדת במינה.

 


 

הטור נכתב על ידי דורית פרוביזור וחן בוגין, בעלות סטודיו One Two Tree המתמחה בהכנסת צמחייה לחללים אורבניים.

אולי יעניין אותך גם...