ההצעה של גד זהבי לתערוכת ReShuffle של הטרנדולוגית עדי יופה (יח"צ)

הטרנדולוגית עדי יופה קוראת לאמנים להציג פרשנויות לחיים שאחרי

"הקורונה היא מגה שיבוש ששינה את כל מה שהכרנו. עברנו מ 400 קמ"ש לחיים ב 0 קמ"ש" אומרת יופה רגע לפני חשיפת הדו"ח השנתי שלה

אין ספק שהמציאות הגלובלית עומדת להשתנות ושכמעט כל מה שנחווה בעתיד יהיה שונה ממה שהכרנו וחווינו בעבר וממה שאנחנו לומדים להכיר בהווה.

״כבר שנים שאני טוענת שהעולם משובש, ושהשיטות לחיזוי מגמות חייבות להשתנות" אומרת הטרנדולוגית עדי יופה רגע לפני השקת דו"ח המגמות השנתי שלה בסוף נובמבר הקרוב. "הקורונה היא מגה שיבוש, ששינה את כל מה שאנחנו מכירים ויצר הרבה אי וודאות ואיבוד שליטה במקומות הכי בסיסיים של החיים שלנו" היא מוסיפה.

נושא הדו"ח של הטרנדולוגית עדי יופה לשנה הקרובה (יח"צ)

עדיין לא מנויים לניוזלטר שך LEGIT? זה בדיוק הזמן להקליק

ותערוכה בצדו

הפעם, לצד הוצאת הדו"ח שלה לשנה הקרובה, החליטה יופה להרחיב את היריעה ולהציג תערוכה של עבודות אמנות המתכתבות עם התמה המרכזית שלו ReShuffle. לצורך כך, היא פרסמה קול קורא לאמנים שמזמין אותם לשלוח דימויים המפרשים מבחינתם את "חיים שאחרי המבול".

התערוכה, שתהיה ווירטואלית ברובה, תהווה מראה מגוונת של תפיסות עולם שונות לגבי העתיד ובנוסף, ייבחרו יועץ התוכן אייל דה ליאו יחד עם גלריה 3×3 לאמנות חברתית, את שלוש העבודות הרלוונטיות ביותר שיודפסו ויוצגו בחלון הראווה של הגלריה.

תערוכה קודמת בגלריה 3x3 (יח"צ)

עתיד אפשרי?

מה הביא אותך לייצר הפעם גם תערוכה?

״אני מרגישה עיסוק מתמיד, במיוחד בתקופה הזאת, עם העתיד ועם שאלות שקשורות לחברה, לכלכלה ולפוליטיקה בימים שאחרי הקורונה. היה נראה לי חשוב לייצר במה שעוסקת בתשובות לשאלות האלה מבחינה אמנותית״.

למה דווקא עכשיו?

״החיבור לסוף שנה ותחילת שנה, הוא אומנם תאריך קלנדרי, אבל הוא תמיד מסמן התחלות חדשות. אירוע ההשקה של הדו"ח השנתי מושך אליו הרבה אנשים, ורציתי לעורר עבורם השראה שהיא תולדה של עוד פרשנויות ולא רק הפרשנות שלי. אני גם חושבת שליצירה יש ערך בתקופה שמעוררת מחשבה בכל כך הרבה מובנים״.

One Way, העבודה המוצעת של גד זהבי (יח"צ)

למה חשוב לשתף אנשים בפעילות כזאת?

״חיזוי מגמות עתיד, הוא כלי הכרחי בעולם שאנחנו חיים בו. מחקרים מראים, שמדובר במיומנות הכרחית עבור כל אחד. שאלת הוודאות היא השאלה הגדולה: מה יהיה בעתיד? איך יראו החיים שלנו? איך כל המציאות הזאת תיבנה מחדש אחרי ה reshuffle של הקורונה. אני מנסה לתת לאנשים סוג של כיוון ולסמן עבורם עתיד אפשרי״.

(יח"צ)

החיים ב 0 קמ"ש

הדו"ח הקרוב של יופהיעסוק בתפיסת העולם לפיה ריחוק חברתי הוא בעצם הנורמלי החדש.

איך טרנדים מתיישרים עם המציאות החדשה?

״כמו בכל שנה בתקופה הזאת, וכמו שמקובל בעולם, אני מכינה את ד"וח המגמות השנתי לשנה הקרובה. זה פרויקט גדול שאני עובדת עליו מספר חודשים מראש והמטרה שלו היא לשרטט תחזית של המגמות הגדולות שישפיעו על כל תחום בחיינו ב 2021".

איך המצב השפיע על הטרנדים הבאים אם בכלל?

"כשאני מסתכלת על מגמות קדימה, אין ספק שמדובר פה באחד המשפיעים הגדולים על החיים שלנו. חלק מהדברים רואים כבר עכשיו. השאלה הגדולה היא, מה יישאר גם קדימה״.

באיזה תחומים נראה את ההשפעות האלה?

״בכל תחום. אנחנו כבר יכולים לראות שהקורונה הציפה הרבה שאלות גדולות על העתיד של החברה, הפוליטיקה, הכלכלה והתרבות. אבני יסוד בחשיבה שלנו ובהתנהגות שלנו נסדקו. עברנו מ 400 קמ״ש, שפע, טכנולוגיה וגלובליזציה, לחיים ב 0 קמ״ש – את המשמעויות של המציאות הזאת אנחנו עוד מנסים להבין ולהכיל״.

הטרנדולוגית עדי יופה (צילום: דני לרנר)

הדו"ח של יופה עוסק כבר שנים בהשפעות הגלובליות על תחומי החברה, העסקים והתרבות, משמש כלי למנהלים רבים במשק. השקת הדו״ח, הוא אירוע שמושך מאות משתתפים, אנשי מקצוע ויוצרים שמגיעים לקבל השראה וכלים להתמודד עם העתיד, שבימים אלו נראה שברירי מתמיד.

ספר הטרנדים השנתי של עדי יופה (יח"צ)

אולי יעניין אותך גם...