t-iwo-jima, יוסי למל, קורונה קייס (יח"צ)

מסע לפנדמיה: יוסי למל מציג תערוכה דיגיטלית ברוח התקופה

Corona Case, או בשמה העברי 'מקרה קורונה' היא תערוכה דיגיטלית חדשה וחדשנית של יוסי למל.

כאמן ומאסטר גרפי, ידוע למל בין היתר, בזכות העבודות הפוליטיות-חברתיות שלו ובסגנון נטול העכבות שמלווה אותו לאורך השנים.

הפעם, מתאר למל, בדאגה וחשש אמיתיים, אבל גם בשובבות ובהומור האופייניים לו, את נגיף הקורונה בתור "סתם עוד מחלה קטלנית ומשעממת".

corona case (יח"צ)

עדיין לא מנויים לניוזלטר של LEGIT? זה בדיוק הזמן להקליק

ישיר ועוצמתי

למל, מאסטר בכרזות ובעיצוב גרפי, מציף את המבקרים בתערוכה בדימויים ישירים, עוצמתיים ומלאי דימיון. את הדימויים, הוא יצר לאורך תקופת ההסגר הגלובלי, כמעט על בסיס יומי עד לכדי יצירת פסיפס עיצובי מרתק.

כיאה לו, גם כאן הדימויים ישירים וברורים, עוצמתיים ומלאי דמיון, אם כי הפעם הם המתייחסים ישירות אל נגיף הקורונה ומעוצבים כשלטי תעמולה.  

לא סתם בחר למל בפלטת צבעים אחידה וספציפית הכוללת אדום, שחור בלבן. למל התבטא בעניין ואמר שהצבעוניות הזו אינה מקרית ושהיא מרמזת על תחילת המגיפה בסין וכן את האפן המטאפורי שבו המגיפה כמו משרתת את הפוליטיקאים באשר הם ומשחקת את תפקיד אויב העם.

corona net (יח"צ)
corona crater (יח"צ)

זמן דיגיטלי

גלריית ויטרינה, שבה מוצגת התערוכה, הועתקה בשלמותה למרחב הדיגיטלי בעזרת פוטוגרמטריה – טכניקה המאפשרת ליצור תלת־ממד דרך צילום. את התערוכה, יצרו סמדר צוק ועופר גץ שהשתמשו בטכניקת מיפוי חדשנית המאפשרת למבקרים להכנס לחלל הגלריה שמעוצב ביחס של 1:1. בכך, מתקבלת תחושה של ביקור בחלל ממשי.

"מדובר בטכניקה הנפוצה בתחום המפות ובצילום אווירי, אותה אנו רותמים למען האמנות" אומרת סמדר צוק "בתקופה שבה מוזיאונים וגלריות נסגרים לציבור, אנחנו שואפים להרחיב את הפעילות שלהם למרחב הדיגיטלי ולאפשר את חווית הביקור והצפייה הקרובה ככל הניתן למציאות".

phon cage (יח"צ)
corona distance (יח"צ)

התערוכה, מוצגת בגלריה ויטרינה ופתוחה לכולם, כל הזמן, באפן מקוון.

אולי יעניין אותך גם...