זה לא הירוק שאתם חושבים, depositphotos

אף פעם לא חלמתם לצבוע את הסלון בירוק? כדאי שתתחילו!

אתם לא צריכים מברשת צבע ומניפת צבעים כי אנחנו מדברים פה על צביעה טבעית של חלל. עם צמחים אמיתיים, רהיטים ישנים והרבה נשמה. מחפשים תעסוקה לסגר? מצאתם.

שוב סגר ושוב אנחנו מבלים הרבה יותר בבית, וזה זמן מצוין לשדרג את הסלון או את המרפסת בצורה מאוד פשוטה. אתם ממש לא צריכים לעשות הרבה רק להיות קצת יצירתיים עם פריטים ישנים – סולם עתיק או בסיס מיטה שזמנו עבר. באמצעות ה'זבל' הזה, אנחנו נהפוך עוד אזור לירוק בבית במינימום מאמץ, נשמור על הסביבה ונפיח חיים ברהיט ישן, שזוהי תחושת סיפוק כשלעצמה.

 

מבסיס מיטה לקיר ירוק נפלא

 

אז מה צריך? 

  1. בסיס מיטה  \ רפסודה
  2. חבל שיעזור לנו לתלות את העציצים
  3. מספריים
  4. טוף ואדמה
  5. וכמובן עציצים וצמחים
נגיד, כזה. צילום סטודיו One Two Tree

תהיו יצירתיים!

רגע לפני שמתחילים כדאי שתחליטו היכן תרצו למקם את הקיר הירוק שלכם: יכול להיות שעון על הקיר, תלוי כמו ספריית מדפים, אפילו מחובר לתקרה. אפשר למקם אותו בתוך הבית וגם בחוץ, כל מקום עם קיר ריק יכול להיות הזדמנות נהדרת.

עכשיו צריך לבחור את הצמחייה הנכונה. שימו לב שהצמחייה צריכה להתאים לאזור ולתנאים בו – כמות האור במהלך היום ורמת החשיפה לשמש. אם יש לכם כמה עציצים שבא לכם למקם מחדש הם יכולים להיות התחלה מצוינת של הקיר שלכם.

 

בשלב הראשון תצטרכו טוף, אדמה, צמחים ועציצים, אנחנו ממליצות לבחור עציצים עם מדרגה (מיד תבינו למה), כמו למשל עציצי טרקוטה שניתן למצוא אותם במגוון צבעים ורצוי שיהיה חור בתחתית.

כל עציץ צריך טוף ואדמה, כסו את תחתית הכלי בשכבת טוף אחידה ובגובה של 2-1 ס"מ, הטוף יעזור להרחיק את תערובת השתילה מתחתית הכלי ומחורי הניקוז. הטוף יוליך את המים באופן יעיל יותר ולאחר יציאתם ישמור על רמת לחות מתאימה. 

*טיפ קטן לשתילה מסודרת – אחרי הנחת הטוף, הוציאו בעדינות את הצמח ממיכל הפלסטיק, מקמו את המיכל הריק באמצע העציץ, התחילו למלא אדמה מסביב למיכל ומידי פעם הדקו אותה עד שנוצר חור שיתאים בול לשתילת הצמח. 

תבחרו ספוט טוב

אחרי ששתלנו והצבנו את בסיס המיטה במקום, הגיע שלב התלייה, לא צריך מתלה מיוחד אלא רק חבל שיכול לעמוד בעומסים, אנחנו אוהבות להשתמש בחבל העשוי מ-hemp שהוא גם טבעי וגם אחד מהחבלים החזקים בעולם. גזרו חבל שאורכו שווה לקוטר העציץ (מתחת למדרגה) + גובה הקרש, החזיקו יחד את שני קצוות החבל

שלב 1
שלב 2
שלב 3
שלב 4

ותייצרו קשר לולאה פשוט. לאחר מכן, הקיפו את הקרש עם החבל והכניסו את קצה החבל העליון דרך הלולאה כך שתיווצר לנו לולאה נוספת שמקיפה את הקרש. סוג הקשר ייצור עיגול שאליו נכנס הצמח ומשקל העציץ יחזק את הקשר שיצרנו. מקמו את העציצים בתפזורת על הבסיס עד שתרגישו שאתם מרוצים, תשאירו מעט מרווחים כדי שלצמחים יהיה מרחב לגדול ולהתפתח. 

 

זוהי רק דוגמא אחת מתוך הרבה דרכים ורעיונות כיצד תוכלו גם אתם ליצור פינות לצמחים בבית ממוצרים שחיים סביבנו וכבר אין בהם שימוש. למשל, צמחים לא חייבים לשבת על הרצפה תוכלו לפתוח סולם, להניח את העציצים על המדפים ולייצר פינה ממש קסומה.

 

צמחים מוציאים מאיתנו את היכולת להסתכל על העולם קצת אחרת, לחשוב מה הם צריכים ואיך להציג אותם באופן שהכי מחמיא להם, והפעם על ידי שימוש בקיים. הצמחים שלנו יכולים לאתגר אותנו ולגרום לנו להיות יותר יצירתיים כל יום.

photo by alicia macias
תהיו יצירתיים! צילום סטודיו One Two Tree

 


 

הטור נכתב על ידי דורית פרוביזור וחן בוגין, בעלות סטודיו One Two Tree המתמחה בהכנסת צמחייה לחללים אורבניים.

אולי יעניין אותך גם...