המתחם הססגוני, צילום: יח"צ

משרד האדריכלים שהופך ערים למגרשי שעשועים צבעוניים

סטודיו 100 אדריכלים ממשיך להפיץ שמחה בשטחים ציבוריים אורבניים עם גן משחקים חדשני ולא שגרתי

בעיר צ'נגדו, בירת מחוז סיצ'ואן הסיני, שוכן NEST, הפרויקט האחרון של סטודיו 100 אדריכלים. השם, תואם את הקונספט העיצובי ובו דמויות של שני גוזלים בקן, לצד אימם המלווה ומאכילה אותם. קשה לפספס את המתחם הססגוני הזה, הוא נועד למשוך את העין, להכניס צבע לשטחים העירוניים ולגרות את המשתמשים להתקרב ולחוות אותו.

 

למרות שהשם עשוי לרמוז אחרת, סטודיו 100 אדריכלים פועל משנחאי ומונה שישה עשר אדריכלים ומעצבים מרחבי העולם. את הסטודיו הכרנו בעבר דרך פרויקט Horse Land, מגרש משחקים רב שימושי מרהיב. עכשיו, הם עושים זאת שוב עם גן שעשועים עליז במיוחד.

100 אדריכלים, קן, ציפורים, גן שעשועים, מגרש משחקים
מושך את העין, צילום: יח"צ

הסטודיו שם לעצמו כמטרה לשפר את האזורים האורבניים בחיינו ואת חווית התושבים בערים, זאת על ידי עיצוב שטחים ציבוריים חדשניים ומשעשעים. עם התמחות בהתערבות עירונית, הם מעודדים אינטראקציות חברתיות ומלמדות. "אנו מאמינים שמשחק הוא הצורה הטהורה ביותר של יצירתיות" הם אומרים, "לכן, אנו מדמיינים ערים כמגרשי משחקים לאזרחים". הם מעצבים חללים ציבוריים המפיצים שמחה והנאה. בעיניהם מגרש משחקים אינו שייך רק לילדים והם דוגלים בהנגשתו לכולם כדי שכל אחד, גם הקטנים וגם הגדולים, ימצא את מקומו.

100 אדריכלים, קן, ציפורים, גן שעשועים, מגרש משחקים, פרוגרמה
התכנית, צילום: יח"צ
100 אדריכלים, קן, ציפורים, גן שעשועים, מגרש משחקים, חול
ארגז חול כמו שלא ראיתם, צילום: יח"צ

מגרש משחקים לקטנים ולגדולים

דמויות הציפורים מהוות אובייקטים ראשיים. האפרוחים והתולעים שהן מחזיקות בפיהן, הינם משחקים אנכיים בהם הילדים יכולים לטפס ולהחליק, לעלות ולרדת ולהוציא המון אנרגיה. סביבם, ישנם אלמנטים מעגליים שונים, שכל אחד מהם יוצר הזדמנות לאינטראקציה חברתית ומשחקית שונה. בין הפונקציות השונות, בור חול שקוע עם טריבונה סביבו לישיבה, כמו גם טרמפולינה שנטמעת במשטח. גם את המבוגרים לקחו בחשבון, עם מתחם לכושר ואימונים, שולחן שחמט סיני ושולחן פינג פונג צהוב ועגול גם כן.

100 אדריכלים, קן, ציפורים, גן שעשועים, מגרש משחקים, מגלשה
מפיצים שמחה, צילום: יח"צ
100 אדריכלים, קן, ציפורים, גן שעשועים, מגרש משחקים, טרמפולינה
צובעים את השטחי האורבנים, צילום: יח"צ

את הפעילויות והתחנות השונות מקיף ומחבר מסלול ריצה המתפתל ביניהן. הגן תחום באיים של צמחייה עגולים וירוקים, עצים, שיחים ופרחים, הממשיכים את השפה העיצובית ומהווים שכבת הגנה שמאפשרת לילדים להתרוצץ ולשחק בחופשיות לאורך הפארק. יריעות גומי עם גרפיקה, בולמות זעזועים ומרצפות את החללים השונים. אלמנטים של הצללה פוזרו במתחם כקליפות ביצים מהן בקעו האפרוחים. בלילה, המתחם מואר בתאורת לד ששומרת על הקסם של הגן גם עם רדת החשכה.

100 אדריכלים, קן, ציפורים, גן שעשועים, מגרש משחקים, תאורה
ברדת החשכה, צילום: יח"צ
100 אדריכלים, קן, ציפורים, גן שעשועים, מגרש משחקים, מתחם כושר
גם לגדולים, צילום: יח"צ

חיי העיר מבוססים על מפגשים עם אנשים שונים והמרחביים הציבוריים יכולים להוות פלטפורמה נהדרת להיכרויות ואינטראקציות חברתיות. שטחים אורבניים, שניכרת בהם מחשבה ויצירתיות, מצליחים להוציא את התושבים מביתם, לעודד חקירה ומשחק ולחוות את העיר בדרך חדשה.

100 אדריכלים, קן, ציפורים, גן שעשועים, מגרש משחקים, מבט על
ממעוף הציפור, צילום: יח"צ

יש לכם רעיון? מחשבה? סיפור שתרצו לספר לנו? כתבו לנו ~>

אולי יעניין אותך גם...