100 architects, Horseland (צילום: יחצ)

כאלה גני שעשועים מגיעים גם לילדים שלנו

כשמדובר בילדים, כולנו רוצים את הכי טוב בישבילם. בינתיים, אנחנו ירוקים מקנאה. ככה זה נראה בסין. מתי נזכה לכאלה גם כאן?

בחודשים האחרונים, וגם עכשיו, כולנו חווים חוסר וודאות בנוגע למרחב הציבורי בכלל ובנוגע למתחמי משחק ושעשוע לילדים בפרט. מה עושים עם הילדים בשעות הפנאי? איך מאפשרים להם להוציא אנרגיות? איפה הם פוגשים חברים? מה מותר? מה אסור? הכל מאוד, אבל מאוד מאוד מבלבל.

באותו זמן במקום אחר, אי שם בסין הרחוקה, נחנך, קצת לפני פרוץ הקורונה, פרויקט בשם HorseLand. מדובר במרחב ציבורי שמשלב בין תכנון ועיצוב נוף לבין מתקני חוץ. בין היתר, יש בו מתקני ספורט, מתקני שעשועים לילדים ומתקני פנאי למבוגרים כמו אזורי ישיבה ומנוחה.

המון שימושים (צילום: יחצ)

עדיין לא מנויים לניוזלטר של LEGIT? זה בדיוק הזמן להקליק

רוץ בן סוסי

עיצוב המתחם הרב שימושי מדמה גיאומטריה אבסטרקטית של סוס כשמסתכלים עליו ממעוף הציפור. ההשראה, לקוחה מהשרטוט הבסיסי בקווים מעוגלים שעושים בו שימוש להמחשת האנטומיה של בעלי חיים.

אותם מעגלים הפכו לגיאומטריה הבסיסית להמחשת חלקים שונים בגופו של הסוס ולאסטרטגיה של חלוקת המתחם לאזורי משנה קטנים ופונקציונאליים. עיגולים קטנים יועדו לפעילויות פשוטות, והגדולים יותר לפעילויות מורכבות יותר. בכך, הפך המקום למתחם רב שימושי לרווחתם של ילדים ומבוגרים.

חלוקה לפונקציות (צילום: יחצ)
והדבר האמיתי (צילום: יחצ)

המון אפשרויות

בין הפעילויות המוצעות במקום לילדים, יש אמפיתיאטרון להצגות, קירות טיפוס ומגרש מיני כדורסל. עם זה, האזור הבולט מכולם, הוא המעגל הגדול והמרכזי שמכיל טבעת עגולה העשויה בעצמה ממתקנים שונים כמו סולמות ומוטות מתח. על הטבעת תלויים גם שקי אגרוף, חבלי טיפוס ונדנדות.

המעגל המרכזי (צילום: יחצ)
עם שלל פעילויות (צילום: יחצ)

מוקף בירוק

צורת הסוס של המתחם מוקפת בריאות ריאות שנשתלו בתוך ערוגות עגולות גם הן. תאורת הרחוב שמלווה את הפרויקט, עוצבה בצורת עצים עם גופי תאורה עגולים המשלימים את שפת העיצוב המעגלית.

ריאות ירוקות באותה רוח (צילום: יחצ)

ולא פחות חשוב – בטיחות

בטיחות הילדים גם נלקחה בחשבון כשלצורך כך, חופה רב השטח ביריעות איטום חזקות וגמישות עשויות גומי בגימורים של גוונים שונים שגם מעוררים חיוך על השפתיים וגם יוצרים את ההפרדה בין אזורי הפעילות השונים. השטחים הנותרים חופו באבן אפורה ובכך הם מבליטים את צורתו של הסוס.

סוג של רקורטן משובח (צילום: יחצ)

המתחם תוכנן על ידי משרד 100 Architects שיושב בשנחאי. הוא ממוקם ב Chongqing ושטחו קרוב ל 1,500 מ"ר.

כזה צריך להיות (צילום: יחצ)
בכל שכונה בישראל (צילום: יחצ)

אולי יעניין אותך גם...