מופע על חומות מגדל דויד, צילום מתוך עמוד האינסטגרם towerofdavid@

חופש גדול, אתגר לא קטן: 10 פעילויות שוות לשרוד את הקיץ עם הילדים

אספנו לכם את הפעילויות החווייתיות והיצירתיות ביותר, שירחיקו את ילדכם לרגע מהמסכים וימלאו אותם בהשראה והנאה- רשמו ביומנים

1.מתחם אינטראקטיבי חדש

הילדים צמודים לטלוויזיה? למה לא לתת להם הצצה לצד השני של המסך? מתחם אינטראקטיבי חדש ומלא בקסם נפתח החודש וחושף בפניכם את הסודות בתהליך יצירת סרטים וטלוויזיה. המתחם כולל קיר מסך ירוק הניתן לטיפוס עם רקעים משתנים למשחק, התנסות בטכנולוגיות חדשות וישנות ליצירת סרטים ואפילו אולפן למשדר חדשות.

אולפן הקסם, מעל גיל 3, אולפני הרצליה

2.מוזרזיבר וחיות הפלא בספארי

הספארי פותח את הקיץ עם מייצגים מיוחדים מידיה של עדי אנה טלז'ינסקי, מעצבת התלבושת שעבודותיה המרהיבות הגיעו לפריים טיים בתוכנית הטלוויזיה 'זמר במסכה'. בעולם דמיוני בשם מוזרזיבר, שמונה ספרי פופ אפ עם חיות פלא המורכבות מצמד חיות אהובות ומוכרות אשר יחד יוצרות חיה חדשה ומפתיעה. מייצגי התערוכה שזורים לאורך שבילי גן החיות, זמינים למבקרי הספארי ובשבתות ובחגים ילוו בפעילות חווייתית לכל המשפחה.

ספארי, ברמת גן

3.מפגש מוסיקלי עם יהונתן גפן

איך שיר נולד? יהונתן גפן בכבודו ובעצמו יגלה לכם, במופע בליווי שיריו המפורסמים ובשיחה אודות תהליך הכתיבה. זהו מפגש מוסיקלי בגובה העיניים המתקיים כחלק ממופעי הקיץ בפארק אריאל שרון. בלוח המופעים תמצאו גם את ההרכב מג'יקל בנד עם שירי ביטלס בעיבוד המתאים לכל המשפחה, הקאמרית בגרסה מיוחדת לאיה פלוטו ועוד.

מופעי מוסיקה שונים על פי לוח האירועים, פארק אריאל שרון. בתשלום

יהונתן גפן, איך שיר נולד, פארק אריאל שרון
איך שיר נולד? צילום: יח"צ

4.מסע ירושלמי במנהרת הזמן

הכירו את ירושלים על חומותיה. מראות וצלילים מוקרנים על חומות המצודה של מגדל דויד מספרים את הסיפור ההיסטורי של העיר תחת כיפת השמיים. תוכלו לבחור אחד משני מופעים, 'דוד המלך' הסוקר את תולדות המלך בונה ומייסד ירושלים או 'החיזיון הלילי' בו ירושלים העתיקה קמה לתחייה לערב אחד. באותה הזדמנות תוכלו לסייר בתערוכות המוזיאון עם תערוכת 'הבנאים זאת המנגינה שלנו' על יצירתם התרבותית של בני משפחת בנאי המפורסמת, 'ירושלים במעוף הציפורים' עם דגמים היסטוריים של העיר המתארים את השינויים שחלו בה בחלוף השנים או 'תעלומת ארמון הורדוס והקישלה', במסע מימי בית המקדש הראשון ועד ימינו. 

מופעי הלילה במוזיאון מגדל דויד. בתשלום

5. עבודת ידיים בסדנת נגרות

בית MOLET הינו מרכז עיצוב, תרבות וקיימות. הקיץ, מפעילים סדנאות יצירתיות בעבודה במשטחי עץ ממוחזרים, בהן הילדים יוכלו לבנות במו ידיהם פריטים לקחת איתם הביתה בגאווה. פעילות יצירתית ומהנה ובנוסף לכל ידידותית לסביבה. 

מולט, 26.7, 9.8 ,23.8, מגיל 4 ומעלה

 

סדנת נגרות, מולט
סדנת נגרות במולט, צילום: ח"צ

6. לסייר בתערוכה וליצור בהשראתה 

הכירו את אלכסנדר קאלדר, אחד האמנים המעניינים של המודרניזם במאה העשרים, אשר לזכותו, המצאת המובייל, הפיסול הקינטי. בסיור משפחתי חוויתי בתערוכה 'שמש גדולה צהובה' במוזיאון תל אביב יוכלו הילדים להתרשם מעבודותיו במדיות שונות וליצור בהשראתן. ישנה גם אפשרות לרכוש ערכת פעילות המתאימה לילדים מעל גיל חמש וכוללת דף פופ אפ עם סט מדבקות, איתה תוכלו לשוטט עצמאית בתערוכה.

שמש גדולה צהובה עד ה-15.8, מוזיאון תל אביב לאמנות. בתשלום

7. מסכות צבעוניות ומשמחות

מסכות צבעוניות מעטרות את התערוכה 'ליצן החצר' של האמן צחי נבו. וודאי נתקלת במסכות הססגוניות המפורסמות של נבו, לצידן, מוצגות בתערוכה עבודות בממדים שונים ובהשראת עולמות תוכן מגוונים כמו אופנה, אוכל, צעצועים וטבע. בעבודותיו יש פן משחקי ועליז, כך שכל המשפחה תוכל להנות מהן. בנוסף, בשבתות תתקיים פעילות ילדים מיוחדת הכוללת סיור וערכה ייחודית, בה כל משתתף ירכיב לעצמו מסכה אישית.

ליצן החצר 17.6-17.7, מוזיאון יפו העתיקה. כניסה חינם

8. הרפקה בחלל 

אולי הקיץ תגיעו לירח? מתחם חדש נפתח בארנה במחווה למשפחת רמון. מופע אור קולי מרהיב ימחיש לכם את המסע לירח ב-360 מעלות. בנוסף, חמישה עשר חדרי צילום עוצבו כעולמות קסומים החל מחדר כדור דיסקו, אמבטיית קצף מוצף ברווזונים או חדר שינה מלא דגי זהב. הילדים (וכנראה גם ההורים) ישמחו להצטלם ולנצור כמה רגעים מיוחדים.

ספייס פנטזי, מגיל שנתיים בתיאום מראש, מתחם ארנה, הרצליה

9. הופעות שקיעה על גדות האגם

רשות הטבע והגנים מזמינה אתכם לסדרת הופעות מוסיקה באוויר הפתוח על רקע שקיעה מרהיבה, נשמע טוב לא? על כר הדשא בגדות אגם הירקון, יתקיימו הופעות מחווה לזמרים ולהקות הגדולים מכל הזמנים, מופעים שגם ילדים וגם מבוגרים יהנו מהם. קאברים של להקת כוורת האהובה, מופע להיטי ביטלס לכל המשפחה, חגיגה מוסיקלית כמחווה לצמד המנצח שלום חנוך ואריק איינשטיין ועוד.

הגן הלאומי ירקון- תל אפק, ימי חמישי במהלך יולי-אוגוסט. בתשלום ובתיאום מראש

 

גן לאומי ירקון, צילום באדיבות רשות הטבע והגנים

10. קייטנת באוהאוס

בית ליבלינג מזמין אתכם לחוות קיץ יצירתי עם קייטנות בעקבות זרם הבאוהאוס. קייטנת אדריכלות, נותנת הצצה אל עולם האדריכלות עם סדנאות מעשיות וסיורים מעוררי השראה. בקייטנת רחוב אודות העיר, בה ילמדו הילדים להתבונן באופן חדש על הסביבה שלנו וקייטנת אמנות, החושפת אותם לחומרים וטכניקות מגוונות בשילוב אמנים אורחים. 

קייטנות באוהאוס, בית ליבלינג. לגילאי 8-12

קייטנת באהאוס, צילום: יעל שמידט

יש לכם רעיון? מחשבה? סיפור שתרצו לספר לנו? ~> כתבו לנו

אולי יעניין אותך גם...