תמונה באדיבות salone del mobile

מילאנו במספרים: מסכמים את שבוע העיצוב

הסלונה דל מובילה, אחד מן אירועים החשובים ביותר בעולם העיצוב, ננעל השבוע בנימה חיובית. השנה, הוא התקיים בצורה היברידית, צנועה יותר והנתונים מגבים את זה

אחרי מעל שנה מטלטלת, שבמהלכה בוטל האירוע בשנה שעברה, כל עולם העיצוב חיכה למאורע. הסלונה היה הראשון מבין שורת האירועים התרבותיים שנאלצו לשנות את פניהם או בוטלו לחלוטין עקב המגיפה, לכן, במובן מסוים, האירוע סימל השנה יותר מתמיד את ערך ההתחדשות; התחדשותה של איטליה, שקיבלה מכה קשה בעקבות נגיף הקורונה והחזרה לחיים של עולם העיצוב והעולם כולו. "אנו סוגרים את המהדורה הזו של סלונה דל מובילה בסיפוק רב וברגש עצום. היה חשוב לעשות את הצעד הראשון אך המכריע, כדי לגרום לנוכחותנו להיות מורגשת ולשלוח איתות למדינה כולה. עשינו זאת, הודות לעבודה הקשה שכולם השקיעו". אומרת מריה פורו, נשיאת הסלונה דל מובילה.

האירוע המיוחד של סלונה דל מובילה במילאנו, הסופר סלונה, הגיע השבוע לקיצו. על פי מארגניו, הוא נחל הצלחה והמספרים התעלו על כל הציפיות. יותר מ-60,000 מבקרים נכחו במשך ששת הימים של היריד, מחציתם היו קונים וסוחרים ועוד 1,800 עיתונאים מרחבי העולם. המספרים אמנם משמחים לאור המצב, אך אין מה להשוות לאירוע האחרון שהתקיים ב-2019 עם 386,236 משתמשים, ירידה של כמעט 85% בכמות המבקרים.

האירוע שכל העולם חיכה לו, תמונה באדיבות salone del mobile
תמונה באדיבות salone del mobile

מנה טובה של אומץ

האירוע נפתח בנאומו של נשיא איטליה, סרחיו מטארלה, ששיבח והדגיש את האומץ מאחורי ארגון היריד והאיכות שגלומה בו. במהלך האירוע כולו, ניכר מאמץ רב להקנות ביטחון למבקרים, על ידי אכיפת התו הירוק והצבת מרכזי בדיקות בכניסות, שאפשרו לעבוד ולבקר בו ללא סיכון. "ההחלטה להמשיך עם סופרסלונה, דרשה מנה טובה של אומץ ולקיחת אחריות רבה, על המערכת כולה ועל כל שרשרת האספקה, שזקוקה לאירוע פיזי וקונקרטי, לא רק סמלי ודיגיטלי. ללחוץ על המאיץ להפעלה מחדש, שכפי שראינו השבוע, כבר בהילוך. כמו כן, היינו צריכים להבטיח את התנאים הטובים ביותר מבחינת הבטיחות למבקרים שלנו" מספרת פורו.

סך הכל 425 מותגים שונים הציגו את מרכולתם במהלך היריד, הרוב  מאיטליה ורק 16% ממדינות אחרות. אפשר רק לשער שהמצב הלא יציב ואי הוודאות לגבי ההגבלות המשתנות מדי יום, תרמו לדבר. בנוסף למותגים הגדולים, לקחו חלק 170 צעירים, סטודנטים לעיצוב שהגיעו מ-22 מדינות שונות ועוד 39 מעצבים עצמאיים. 

תמונה באדיבות salone del mobile
הסלונה בממד הפיזי והדיגיטלי, תמונה באדיבות salone del mobile

לצד המספרים הדי נמוכים ביריד הפיזי, כפי שהזכרנו, השנה האירוע התנהל באופן שונה ורבות מהפעילויות עברו כפעילויות אונליין והוצגו בפלטפורמה דיגיטלית. שם, המספרים הרבה יותר מעודדים. אין ספק שזו היוותה גישה חדשה לאירועי התרבות, גישה שהעצימה את פעילות היריד וחשפה אותו למשתמשים רחוקים מרחבי הגלובוס. על פי הנתונים, מדובר בקהילה די דינאמית, כשמחצית מהכניסות לפלטפורמה מקורן באיטליה ומחציתן בינלאומיות. קוד ה-QR נסרק 22,000 פעמים ומיליון וחצי דפי אינטרנט נצפו על ידי 90,000 מבקרים וירטואליים.

מילאנו 2021, תמונה באדיבות salone del mobile
תמונה באדיבות salone del mobile

מאמצים את הפלטפורמה הדיגיטלית

"השקענו ותכננו, תוך התמקדות באיכות, קיימות והממד הדיגיטלי. ההתלהבות שלנו הייתה ברורה לעיני כל, היכולת שלנו ליצור מערכת ולהסתכל מעבר לעסקים כדי לספק חוויה גלובלית, אם כי בצורה אחרת, שמה שחשוב באמת היה חדשנות, מחויבות והִתלַכְּדוּת. הדלקנו את הפתיל ועוררנו תגובת שרשרת, שכללה את כל קהילת העיצוב הבינלאומית, את העיר מילאנו ואת המגזר כולו. כעת אנו מסתכלים על העתיד, עם הערכה מחודשת להיסטוריה של המורשת הקולקטיבית הזו, להוטים לאמץ את האתגרים החדשים על ידי יציאה לעבודה על המהדורה ה -60 של סלונה דל מובילה. מה-5 ל-10 באפריל 2022" סיכמה פורו. מארגני האירוע רתמו לצידם כל רשת מדיה אפשרית, חשבון הטיק טוק של הסלונה הגיע ליותר מ-630,000 צפיות, הפודקאסט שודר 2,000 פעמים ושאר הערוצים החברתיים רשמו 15 מיליון הופעות, 25,000 אינטראקציות ו-50,000 צפיות בווידאו.

Take you seat, תמונה באדיבות salone del mobile

"רק ביוני האחרון הבטחנו לכם סופר סלונה, אירוע ייחודי שאסור לפספס, שיהיה מסוגל למשוך את כל עולם העיצוב והריהוט במשך שבוע. היום אנו יכולים לומר שעשינו זאת, הודות לאמונה שנתן בנו הסלונה דל מובילה, זמינות החברות והמאמצים יוצאי דופן של צוות האוצרים שהראו לעולם לאן יכול ללכת עתיד התערוכות הגדולות. פתוח לקהל הרחב, לאינטראקציה דיגיטלית ולרכישות, עם פורמט תצוגה ברור שמעריך את המוצרים המוצגים, עם חומרי תצוגה שניתנים למחזור ופירוק לחלוטין. תערובת של אומץ, תשוקה ובהירות במרדף אחר המטרות, מנוף שיכול לשנות העולם" מסכם באופטימיות האדריכל והאוצר הראשי סטפנו בורי.

יש לכם רעיון? מחשבה? סיפור שתרצו לספר לנו? ~> כתבו לנו

אולי יעניין אותך גם...