סלונה דל מובילה, תערוכה במילאנו, שבוע העיצוב במילאנו, שבוע עיצוב 2021
התערוכה האחרונה, לפני שנתיים, צילום יחצ

שבוע העיצוב מילאנו 2021: המדריך המלא

שבוע העיצוב במילאנו בשיאו, לרגל המאורע, הכנו את רשימת האירועים הכי מעניינים והתערוכות שהכי שוות ביקור

סלונה דה מובילה נפתח ושבוע העיצוב של מילאנו החל, האירוע שכל עולם העיצוב חיכה לו חוזר וזה קורה אחרי מעל שנה של דחיות וביטולים עקב נגיף הקורונה. מאחורי אוצרות התערוכה עומד האוצר המילאנזי סטפנו בוארי ולצידו, צוות של חמישה אוצרים בינלאומיים נוספים. אחד מן האירועים החשובים בתעשייה, מתקיים השנה באופן מעט שונה מן העבר ומתאים את עצמו לרוח התקופה, בפורמט פחות מסחרי ויותר צנוע ואינטימי. האירוע יהיה באופן היברידי וישולבו אירועים פיזיים, כמו גם דיגיטליים. קבלו את הרשימה האולטימטיבית של כל מה שכדאי לראות ומה אסור לפספס.

מחול אלטרנטיבי, צילום: יח"צ

1.Dancers for the XX Century 20 

תצוגת הריקוד של הכוריאוגרף בוריס צ'ארמאץ, מביאה אל הטריאנלה במילאנו הופעה שמציגה ארכיון חי וממריץ. מהאוונגרד, דרך בלט קלאסי, ריקודים מסורתיים וכריאוגרפיות קולנועיות. עשרים רקדנים ישלבו סגנונות מחול שונים מהמאה האחרונה ועד היום במופע שממחיש עד כמה ההיסטוריה של המחול עשירה ומעניינת. ההופעה צפויה להימשך שלוש שעות והקהל, מוזמן להיכנס ולצאת, לשוטט בחופשיות בין החללים ולחוות את הריקוד בדרך אחרת. בנוסף לכל, המופע ישודר בשידור חי להנאתו של הקהל הרחב.

Triennale Milano, Viale Alemagna 6 20121

תערוכת הפופ אפ, צילום: יח"צ
היסטריה, צילום: יח"צ

2.Alpha District

ממוקם על חורבות מותג הרכב האיטלקי אלפא רומיאו, משם שמו. הכירו את הרובע הצעיר והגדול ביותר מחוץ ליריד השנה. הוא מאופיין ברצון להתחיל מחדש ויוצגו בו פרויקטים שידברו עיצוב דינאמי, נגיש, ניסיוני ואינטראקטיבי. ביניהם, 'קתדרלי' הממוקם בפיאצה ג'ינו, תערוכות פופ אפ שמשחזרות מיני ארכיטקטורות בצורות וגדלים שונים ובהם יציגו את עבודותיהם יוצרים וקולקטיבים שונים. הפרויקט השני 'היסטריה' עוסק בנושאים חברתיים ואקטואליים, אך עושה זאת באירוניה וקלילות. שם התערוכה לקוח ממחלות פסיכולוגיות שיוחסו בעבר בשגגה לדמות הנשית. באותם זמנים המציאו פטנט, לכאורה פתרון למחלה הזו, הלא הוא הוויברטור. זוהי נקודת ההתחלה לתערוכה, עם קבוצת יוצרים שהוזמנו לעצב אובייקטים שמתחילים מצעצוע מיני ולתת להם פרשנות ולחקור דרכם את הנשיות, הנאה, אלימות מינית ועוד.

Piazza Gino Valle, Portello’s zone Alpha district

3.Affreschi & Affreschi

אוסף טפטים של האדריכל פאביו נובמבר. הטפטים עשויים עבודת יד ועליהם מן שכבת טיח מתערובת חומרים למשטח טבעי בעל טקסטורה ייחודית ומפתיעה למגע. עיצובם של הטפטים שואב השראה מהנופים האיטלקיים וגילוי הטבע מחדש, במיוחד בתקופה זו של ההיסטוריה האנושית. פרושים על גבי הקירות, כמו ציורי קיר עתיקים הם אלגנטיים, מעוררי השראה וקסם איטלקי פראי.

4.Marcel Wanders

הסטודיו ההולנדי של המעצב מרסל וונדרס, מזוהה עם עיצוביו הסוריאליסטיים שחוגגים עיצוב ומצליחים תמיד להפתיע ולבדר. השנה, הוא לוקח חלק בשבוע העיצוב ועיצוביו, מלאי הפנטזיה, יחכו לכם בארבעה מוקדים ותערוכות שונות ברחבי העיר.

/ Via Durini 22/ Piazza Luigi Vittorio Bertarell/  Audi City Lab, Via della Spiga 2 Spazio Lenovo, Corso Giacomo Matteotti, 10

5. The Makers Show

נתחיל בתערוכה שעתידה להתפרש על פני ארבעה ביתנים בסלונה, ובה סטודיואים לעיצוב יחד עם סטרטאפים ומעבדות שונות, מאחדים כוחות בתערוכה שמשלבת עיצוב וניסוי, טכניקות ייצור חדשות ומחקרים חומריים חדשניים. התערוכה תציג חפצים שנולדו מתוך מפגש מלאכת היד עם הליכים דיגיטליים. כחממה לנרטיבים חדשים. זו הזדמנות לגלות את מוצרי המחר בתצוגה, שמעוררת דיאלוג על ההיבטים השונים שמושפעים מעיצוב וגישות ניסיוניות, חדשניות ורב תחומיות שקיימות. 

Rho Fiera

6.The Lost Graduation Show

יוזמה חדשה בפורמט ראשוני ליריד, שמאפשרת לבוגרים מבתי ספר שונים מרחבי העולם, להציג את עבודות הגמר שלהם לציבור הרחב. כפי שכבר פרסמנו, בתערוכה יוצגו חמישה פרויקטים תוצרת כחול-לבן ממחלקת עיצוב תעשייתי במכללת שנקר. זו הזדמנות להציץ אל המוחות הטריים של עולם העיצוב, לראות את הנושאים הבוערים והעכשוויים ביותר ולחשוב מחדש לאן תחום העיצוב הולך.

Rho Fiera

7.Take Your Seat

בעיר מילאנו, עיר שכולה סובבת סביב עיצוב, נפתח בחודש מאי האחרון מוזיאון עיצוב חדש, ADI /Compasso d´Oro. המוזיאון שם לעצמו מטרה להציג את אבולוציית העיצוב האיטלקי לאורך עשרות השנים. הוא לבדו שווה ביקור, אך בנוסף, במהלך שבוע העיצוב תפתח תערוכה שעוסקת באובייקט אולי הכי אייקוני בעולם העיצוב, פריט הריהוט שנמצא בכל בית ושאין מעצב גדול שלא עיצב ורסיה משלו. זהו מיצב בשיתוף פעולה של הסלונה והמוזיאון והוא מוקדש כולו לכיסא, אובייקט שמשקף את הערכים והשינויים בעולם העיצוב לאורך השנים. ההשפעות של התרבות והחברה לאורך הזמן מתבטאות בעיצובים השונים של מאה ושלושים כסאות שמוצגים בתערוכה. דרכם, ניתן ללמוד רבות על התקופה והסוגיות השונות שהעסיקו את המעצבים באותה העת.

Rho Fiera

8.Be Water

מיצב של המגזין הבועט TOILETPAPER בשיתוף פעולה עם המותג האופנה הססגוני DESIGUAL. האסתטיקה הסוריאליסטית של האמן מאוריציו קאטאלן, הצלם פירפאולו פאררי והאנשים מאחורי המגזין הוויזואלי, תתפוס מקום בחלל הייחודי של בריכת השחייה העירונית ההיסטורית COZZI. זוהי היוזמה הראשונה מתוך סדרת שיתופי פעולה בין שני המותגים הגדולים.

Piscine Cozzi, Viale Tunisia 35, 20124

9.Snap & Do – Connections that make the difference

מיצב שמציג את היכולות החדשניות של המותג CANDY , שמציע כאן פתרונות חכמים מבוססי טכנולוגיית זיהוי תמונה. באמצעות אפליקציה פשוטה, מכשירי החשמל השונים של החברה מתעוררים לחיים. מספיקה תמונה פשוטה של ערמת הכביסה ועוזר וירטואלי יסייע וידריך אתכם אל עבר הפתרון. לא מדובר רק על הפעלה מרחוק, זה מאפשר אינטראקציה חדשה עם המכשירים לפתרון עבודות הבית השונות; שטיפה, ייבוש, אחסון, בישול ועוד. זהו מיצב המהווה חשיבה מחודשת על הפעלת המכשירים והפעילויות היומיומיות שלנו.

Superstudio Più

10.Superstudio Show

מדובר על פלטפורמה שנוסדה על ידי קבוצת עיצוב רדיקלית מאיטליה. השנה, הם מציגים שני אירועים במיקומים שונים. הראשון, R/Evolution. הפורמט מבוסס על מספר אוצרות של תערוכות שעוסקות בסוגיות אקטואליות לצד שני ביתנים אינטראקטיביים. האירוע השני, Design Beyond Design, מאגד תחתיו פעילויות רב תחומיות שונות החל מתערוכות צילום, עיצוב מוצר, הרצאות, פרפורמנס ועוד.

Superstudio Più in via Tortona

 

11.Materials Village

זוהי המהדורה השביעית של התערוכה, תצוגה שמקדמת הטמעת חדשנות וקיימות בפיתוח חומרים. היא תציג היבטים שונים של תמורות חומריות בחיי היום-יום שלנו ואת תשומת הלב לפרטים בתהליכים הקיימים. תערוכה שעוסקת כולה בחומרים וטכניקות ייצור, שמטרתם, ייעול ביצועים ויישום כלכלה מעגלית.

Superstudio Più – Via Tortona, 27

הנבחרת הבלגית, צילום: יח"צ
RAINBOWLIGHTING, צילום: Xavier Harcq

12.Belgium is Design

זהו מוסד שמאגד את העיצוב הבלגי בשבוע העיצוב האיטלקי. בתוכנית השנה, שני אירועים מרכזיים. הראשון, הוא בסרט בשם ‘The Object Becomes’, שממחיש את השפה העיצובית הבלגית. הסרט הוא על קורות חייהם של שישה מעצבים בלגים ומציג את הגישות, הרעיונות וההקשרים השונים הכרוכים ביצירת אובייקט. כמו גם, התערוכה  ‘The New Belgians- Salone Satelitte extra muros’עם פרויקטים מופלאים של מבחר מעצבים בלגים צעירים.

Opificio 31, via Tortona 31/ Cinema Anteo-Piazza XXV Aprile 8

13.Isola Design Festival

ISOLA הינה פלטפורמה שמוקדשת כולה למעצבים בינלאומיים שמתמקדים בנושאים של קיימות, חדשנות וחומרים ביולוגים חדשים. התוכנית השנה תכלול תערוכות דיגיטליות ופיזיות, הרצאות וסדנאות. בין התערוכות הפיזיות, Playful, Young, Design שמציעה הזדמנות לאינטראקציה עם פריטי ריהוט צבעוניים, מולטי-פונקציונאליים ומודולריים. תערוכה אחרת, Materialized, תאגד מגוון חומרים חדשניים, חומרי גלם טבעיים, חומרים אורגניים וידידותיים לסביבה. שם, יוכלו המבקרים לקבל הצצה אל עתיד תעשיית הרהיטים דרך עיניהם של המעצבים וחוקרי חומרים מרחבי העולם.

T8, Torneria Tortona in Via Tortona 30

צילום: יח"צ

14.Tortona Rocks

חממת מעצבים שנוגעת בנושאים עכשוויים ובעיצוב שמסתכל קדימה. המהדורה השישית השנה, תחת השם DESIGN AHEAD מוקדשת לפרויקטים שעוסקים בעתיד ומציעים דרך חדשה לחיות ולחוות את הערים והבתים שלנו, דרך אוסף מוצגים בינלאומיים המספקים תמונת מצב של עולם העיצוב. השנה, יתלווה לתערוכה סרטון בשם OPIFICIO 31. Agorà della Milano Design Week עם ארבעה סרטי תעודה וראיונות קצרים שחוגגים עיצוב.

Tortona district

האדם והמכונה, צילום: יח"צ

15.Icona Design Group

המותג האיטלקי ICONA יציגו השנה בהופעת בכורה בשבוע העיצוב במילאנו. המותג צפוי להציג במספר תערוכות, בלב רובע טורטונה, את מיטב החידושים בענף הרכב, התעשייה ועיצוב מוצר. בין הפרויקטים עליהם אחראי המותג אפשר למצוא מכונית קונספט אוטונומית, מכונות תעשייתיות חדשניות, שרשרת לנשימת אוויר נקי וטכנולוגיה לייצור מי שתיה. פרויקטים שמשלבים יופי ואסתטיקה לצד פונקציונאליות ושמים דגש על ייעול האינטראקציה בין האדם למכונה.

T8, Torneria Tortona in Via Tortona 30

הפמוטים בעבודה, צילום: Stefania Zanetti

16.A Flame For Research

תצוגה מאוד מיוחדת שטומנת בחובה מטרה נעלה היא של אמן המתכת האיטלקי דניאל מינגארדו. מינגארדו איגד עשרה שמות גדולים מעולם העיצוב ביניהם, פטרישיה אורקיולה, חיימה חיון, מרסל וונדרס ועוד רבים וטובים והזמין אותם לתרום למדע ולמחקר דרך עיצוב פמוטים ייחודיים. המעצבים השונים נתנו את פרשנותם וביטאו את סגנונם האישי בעיצוב האובייקט. אותם החפצים יעמדו למכירה והכסף שייאסף ממכירתם יועבר למכון המחקר הפרמקולוגי של מריו נגרי, שמסייע ותומך במלחמה נגד מחלת הסרטן. הפרויקט נוגע אישית למינגארדו, שאימו חלתה לפני מספר שנים בסרטן בלבלב. בחירת אובייקט הפמוט אינה מקרית, זהו חפץ סימבולי שמסמל את אש התקווה הבוערת, שמסוגל להאיר את החשכה.

Offstage, Piazza Luigi Vittorio Bertarelli 4

17.She Is Hot

עוד פרויקט ששם לעצמו מטרה חשובה, הינו זה של המעצבת אליאונורה אורלנדי. העבודה באה להעלות מודעות סביב נושא שנמצא כבר מספר שנים בכותרות, שינויי האקלים. 'היא' המוזכרת בשם התערוכה, כוונתה לכדור הארץ (EARTH), שלטענתה, הממשלות שלנו מתעלמות מדחיפות הטיפול בה. את המיצב עיצבה אורלנדי בשיתוף פעולה עם חברת טאון, שמספקת טכנולוגיה חדשנית למשאבות חום גיאותרמיות. שיתוף הפעולה ביניהם המשיך והתקדם לידי כך שאורלנדי עיצבה עבורם את TINA, משאבת חום גיאותרמית שמסוגלת להחליף את הדודים המוכרים לנו, בלי הפליטות המזהמות ונזקי האקלים המתלווים להם. בדרך זו, מאדירה אורלנדי את משאבת החום, מייחסת לה נראות וחשיבות כמו זו  של פריט אמנות והופכת אותה למוצר נחשק.

Room 9, Via Bergognone 34, Base

שיאומי בבית, צילום: יח"צ

18.Living Innovation/ Xiaomi

ענקית הטכנולוגיה הסינית, שיאומי, נותנת חסות השנה ל-Fuorisalone ומשתתפת בפרויקט שמוקדש לנושא חדשנות במרחב הביתי. פורמט המבקש לחקור את החדשנות כחלק בלתי נראה ובלתי מופרד מהיום-יום שלנו. על ידי הכנסת הטכנולוגיה לבית, היא מאפשרת לנהל פונקציות, צריכה וביצועים של חפצי היום-יום הביתיים. בנוסף, באזור בררה, Brera design apartment תארח את 'Casa Xiaomi', עם סדרה של תכנים דיגיטליים שמקרבים אנשים למערכת האקולוגית של המותג.

Casa Xiaomi – Brera Design District

19.The Future Is Already Here / Hyundai

נותנת חסות נוספת היא חברת המכוניות יונדאי. בקוריאנית פירוש שמה 'מודרניות' ואכן החברה עומדת מאחורי שמה ומציגה מכוניות קונספט שמתמקדות בהתקדמות וחדשנות. עם מיטב המודלים של המותג ומכוניות הקונספט שצופות אל העתיד, עם חזון לקחת חלומות ורגשות של אנשים למקום יותר אישי ומתוחכם ולהפכם למציאות. מכוניות עם אפס פליטות שמאפשרות ניידות בת קיימא אמיתית.

20.Galleria Rossana Orlandi

גלריית העיצוב של רוסלנה אורלנדי היא יעד חובה בכל ביקור בעיר. כעת, לכבוד שבוע העיצוב, היא מארחת במתחמה קבוצת יוצרים מוכשרים מרחבי העולם. בנוסף, יוצגו תוצריה של המהדורה השלישית של תחרות RoGUILTLESSPLASTIC . תחרות שמיועדת לקידום פרויקטים בעלי ערך מוסף לפתרון בעיית הפסולת בימינו, עם עבודות שנותנות חיים חדשים לפלסטיק משומש ופסולת תחת שלוש קטגוריות; עיצוב ריהוט עירוני וציבורי, חדשנות אחראית ורגשות על תקשורת. במהלך אירועי שבוע העיצוב יוצגו הפיינליסטים ויוכרזו שלושת הזוכים.

Rossana Orlandi Gallery, 14-16 via Matteo Bandello

Museo Nazionale Scienza e Tecnologia, Leonardo Da Vinci 21 via San Vittore

החוף בארמון, צילום: יח"צ

21.Design Variations

תערוכתם של סטודיו Moscapartners חוזרת להשתלט על בניין PALAZZO LITTA  ובמרכזו מיצב זמני בשם 'חוף בבארוק' של סטודיו איירס מטאוס (Studio Aires Mateus), שחוגג את המפגש המחודש של אנשים לאחר בידוד המגיפה. הפרויקט עוסק בצורך האנושי לחגוג קצת ופשוט להנות, עם מיצב משעשע שמביא את החוף בניגוד מוחלט לסביבה בה מוצב, חצר הארמון העתיק והפורמלי. בנוסף, עבודות של מבחר מעצבים, מותגים, בתי ספר ומוסדות עיצוב מרחבי העולם ימלאו את החללים ההיסטוריים של המבנה.

Palazzo Litta, Corso Magenta 24

ראיתם תערוכה נוספת ששווה ביקור? מיצב מרהיב שאסור לפספס? מוזמנים לכתוב לנו!

אולי יעניין אותך גם...