פסטיבל העיצוב הלונדוני כבר כאן, תמונה: יח"צ LDF21

רשימת ההמלצות שלנו לאירועי פסטיבל העיצוב בלונדון

אנחנו ממשיכים עם אירועי העיצוב האירופאים והפעם, מבקרים בבירת הממלכה האנגלית. מה מומלץ לראות ועל מה אסור לוותר, הרשימה המלאה

החודש, פסטיבל העיצוב הלונדוני, שהפך בשנים האחרונות לאחד מאירועי העיצוב המובילים בתחום, חוזר אלינו ובגדול. כמו תמיד, אנחנו דואגים להשאיר אתכם מעודכנים בכל התערוכות והאירועים הכי מיוחדים ומעניינים, שאתם חייבים לראות. אז מה מחכה לנו?

ריקוד הכוורות, צילום: Mamou-Mani

Mellifera: The Dancing Bee Hives

במיצבו, האדריכל הצרפתי ארתור מאמו מאני, בחר לעסוק בנושא הדבורים בניסיון להחזיר אותן ואת הטבע לערים שלנו. שינויי האקלים, שימוש בחומרי הדברה ואובדן בית גידול הביאו את הדבורים בשנים האחרונות לידי סכנת הכחדה. מיצב של כוורות מסתחררות יעשו את דרכן מעלה אל עבר תקרה מוארת. הכוורות עשויות בהדפסת תלת ממד, בחומר שהוא ביו-פלסטיק המורכב מסוכר מותסס וניתן למחזור. חלק מהיצירות יוצעו למכירה בסוף התצוגה ומחצית מההכנסות יועברו לתמיכת אוכלוסיית הדבורים בבריטניה.

Fortnum & Mason at Piccadilly

תערוכת אודות הקרטון, צילום: יח"צ LDF21

The Unboxing Show

קרטון הוא אחד החומרים הנפוצים והיומיומיים שנמצאים בסביבתנו. לרוב הוא אורז פריטים אחרים ומושלך לפח מיד לאחר הפתיחה, אבל עם קצת דמיון אפשר לעשות פלאים בחומר הצנוע. קצת כמו ילדים שמשחקים עם קופסאות קרטון ורואים בהם בתים, רכבים וחלליות, התערוכה הזו ממחישה את הפוטנציאל הטמון בחומר. פיטר מריגולד, פרופסור לעיצוב ויזמות מאוניברסיטת מטרופולין שבלונדון, הוא האיש שעומד מאחורי התערוכה. במהלכה, יוצגו עבודותיהם של מעצבים ויוצרים, ביניהם שמות מכובדים כמו טום דיקסון, האחים קמפאנה, מרטי גישה ועוד רבים וטובים. למבקרים בתערוכה תהיה ההזדמנות לבנות את המודלים השונים בעזרתם של אסיסטנטים שיעמדו לרשותם במקום. אותם המודלים יהיו זמינים גם אונליין להורדה כקוד פתוח ליצירה בבית.

Lower Stable Street, Coal Drops Yard, N1C King’s Cross Design District

Soft Ground

במהלך ימי הפסטיבל, סטודיו ת'ור יציג עבודות על רציף צף בתעלת ריג'נטס המקומית. הסטודיו, עוסק בהתערבויות במרחבים הציבוריים, במטרה לעלות את ערכם ולתת פרספקטיבה חדשה עליהם. במסגרת הפסטיבל, יציג תמהיל עבודות חדשות בנושאים שונים, מרגעי ילדות קסומים על קשת וענן, דרך עיצוב אנטי קפיטליסטי. המכנה המשותף שיאחד את כולם, יהיה השימוש במלאכת עשה זאת בעצמך.

Regent’s Canal

The Cube, צילום: יח"צ LDF21

The Cube

המיצב, תוכנן על ידי משרד האדריכלים הדני הנינג לארסו וקורא לתושבי לונדון לבוא, להירגע ובעיקר להתנתק. העבודה ממוקמת בנקודת תצפית בגדה הדרומית בעיר, עם מבנה בעל פסיפס של חלונות על גגו. המבקרים, יוכלו לשלוט בתנועת החלונות באמצעות אפליקציה ולשחק עם דפוסי אור בזמן שהם נפתחים ונסגרים. כדי להיטמע בחוויה, היצירה תלווה בצלילים רגועים בהשראת האוקיינוס, הגשם והרוח.

Observation Point, Southbank, SE1 9PP

Tactile Baltics

תערוכה שחושפת את סצנת העיצוב של שלוש מדינות בלטיות; אסטוניה, לטביה וליטא. עם פרויקטים בעיצוב עכשווי ועבודות שונות לדוגמת כלי אוכל, טקסטיל, ריהוט, תאורה, תכשיטים ועוד. התערוכה תכלול שמונה עשר פרויקטים, שישה מכל מדינה, שישקפו את החיבור החזק של האזור לטבע. מיצבים שונים יעסקו בנושאים אחרים עליהם העיצוב הבלטי מתבסס כמו קיימות, חומרים חדשניים, מסורת ומלאכת יד. כפי שמרמז שם התערוכה, יינתן דגש על חוש המישוש והמבקרים יוכלו לחוש את סביבתם ולחוות את התצוגה עם כלל החושים.

Dray Walk, Off Brick Lane, London, E1 6QL

The Future of Home

תערוכה שחוגגת את סצנת העיצוב העכשווי של שכנתה של בריטניה, סקוטלנד. היא מאגדת כארבעים פריטי עיצוב לבית ולסביבת העבודה הכוללים ריהוט, תאורה ואובייקטים במלאכת יד. זוהי פלטפורמה שמציגה עיצובים מקוריים ומרעננים של עשרים מעצבים סקוטים, שממחישים תהליכים ניסיוניים ומושגים מתפתחים בעיצוב.

Brompton Design District, 6–7 Thurloe Place, SW7 2R

Rainbow After the Storm, צילום: יח"צ

Rainbow After the Storm

מדובר במיצב ססגוני ואינטראקטיבי, זוכה תחרות ה- Pride Pop Up, שלקחה חלק מפסטיבל האדריכלות בלונדון. המיצב, תוכנן על ידי צוות אדריכלים צעירים ממשרד האדריכלות המוביל Foster&Partners וצפוי להיחשף ב-12.9 ולהישאר עד לסיום הפסטיבל. היצירה חוגגת את תרומתם של האדריכלים הלהט"בים ושואפת להזכיר כי עוד לפני מגפת הקורונה, ששיתקה אוכלוסיות רבות, הייתה מגיפה אחרת, האיידס, שהשפיעה על רבים מהקהילה הלהט"בית וקרוביהם. הצבעוניות העזה מסמלת את הצבעים של דגלי הקהילה, כמו גם את התקווה.

the gardens of St Anne’s Church, Soho

 

מוזיאון העיצוב A&V הוא אחד המוקדים החשובים באירוע הלונדוני. המוזיאון המוביל עתיד לארח השנה פרויקטים נבחרים והמרחבים האייקונים שלו יקבלו את פניהן של יצירות ומיצבים עכשוויים בינלאומיים, שהוזמנו במיוחד למאורע. כמו כן, סוף שבוע עיצוב דיגיטלי חוזר גם השנה בתאריכים 25, ו-26 לחודש עם הרצאות וסדנאות, שחוקרות את המפגש בין טכנולוגיה לעיצוב. אלה הבחירות שלנו משם-

Between Forests and Skies

השנה, המיצב המרכזי יתמקד באתגרים של שינויי האקלים דרך עיצוב. מדובר במיצב סביבתי מאת הסטודיו לעיצוב המולטי דיסציפלינרי Nebbia Works. היצירה עשויה אלומיניום מופחת פחמן וממחישה את חוזקו ועמידותו של החומר. העבודה נראית כאילו צפה במרכז בריכת הגנים והמבקרים יוכלו לשוטט בתוכה ולהתרשם ממנה. 

The John Madejski Garden, South Kensington

Sou Fujimoto, Tin Drum
A+R by Tin Drum and Sou Fujimoto

Medusa: Architecture + Reality

המיצב הבא הוא תולדה של שיתוף פעולה בין Tin Drum, סטודיו שממזג מציאות עם פיתוח טכנולוגיות והאדריכל היפני  Sou Fujimoto. הרעיון מאחורי המיצב הוא בחינת תפקיד הטבע באדריכלות המודרנית. העבודה ממחישה את ההקשרים בין החיים המודרניים, עיצוב חללים ושינוי האקלים. היא הולכת ומשתנה עם תנועת והתקדמות המבקר במיצב ותתלווה בצלילים טבעיים ולחנים מקוריים.

Raphael Gallery, V&A South Kensington

Biomimicry Collection

עוד בתוכנית, הקולקציה 'ביומימיקה' של הסטודיו לאופנה Auroboros, מותג שמשלב מדע וטכנולוגיה מתקדמת עם אופנה עילית. במרכז הקולקציה תעמוד שמלת קוטור מרהיבה, שמחקה את מחזור החיים והולכת וצומחת בזמן אמת, היא תגדל ולבסוף תתפרק במהלך התצוגה. מי שידגמן את השמלה היא Ai-Da, האמנית הרובוטית הראשונה בעולם. העיצובים הפיזיים יהיו זמינים אונליין כדי שהצופים יוכלו להתנסות בהם באמצעות טכנולוגיית מציאות מדומה.

Fashion, Room 40, V&A South Kensington

London Design Fair

יריד מסחרי ומקצועי, שיעשה את הופעת הבכורה שלו השנה בפסטיבל. המקום יהווה קנבס מושלם למבחר גדול של רהיטים, גופי תאורה ומוצרי בית, שיוצגו יחד עם שיתופי פעולה מסקרנים ובהשתתפות המותגים המובילים בתחום. זהו המקום לפגוש את ספקים, סוחרים, מעצבים, לראות את המהדורות עיצוב האחרונות ולבחון את המגמות העכשוויות. אחד האירועים השווים ביריד הוא 'Discussions at Design London', את האירוע יפתח האמן האנגלי- ניגרי אינקה אילורי (Yinka Ilori), שיקבל את פני האורחים דרך מנהרה צבעונית כקלידוסקופ.

Design District, Greenwich Peninsula

מעבר לאירועים הרשמיים, רחובות העיר יצבעו ביצירות אמנות. עשרת רובעי העיצוב של לונדון יתחדשו בפסלים אמנותיים פרי יצירתם של סטודנטים ובוגרים טריים מבתי ספר לעיצוב, ששיתפו פעולה עם Designposts, American Hardwood Export Council ויצרני הרהיטים  Benchmark להפיכת חזונם למציאות. בנוסף, הקמפיין Let’s Do Design של ראשות העיר, יציג שורה של פרויקטים ציבוריים ששמים את העיצוב במרכז. גם כאן מככב האמן הרב תחומי אינקה יורי, שימלא בצבע את מדרכות העיר בעבודותיו השובבות. פקחו את עיניים כי העיר הולכת להתמלא הפתעות.

יש לכם רעיון? מחשבה? סיפור שתרצו לספר לנו? ~> כתבו לנו

אולי יעניין אותך גם...