עבודתה של מיכל קליינרג, צילום: מיכאל שבדרון

מופע הסיום האבוד: המציגים הישראלים בשבוע העיצוב במילאנו

מהאקדמיה הישר לסלונה דל מובילה, חמשת הבוגרים ממכללת שנקר שצפויים להציג את עבודות הגמר שלהם ביריד החשוב ביותר של עולם העיצוב

שבוע העיצוב במילאנו, אחד מן האירועים החשובים בתחום, צפוי להתקיים בתחילת החודש הבא. השנה, אחת התערוכות המסקרנות ביריד סלונה דל מובילה היא 'The lost graduation show'. מדובר בתערוכה שתתפרש על פני ארבעה ביתנים ותאגד לא פחות ממאה ושבעים פרויקטי גמר מארבעים ושמונה בתי ספר לעיצוב מרחבי העולם.

 

זוהי פעם ראשונה שמוצג פורמט שכזה במסגרת שבוע העיצוב הוותיק. העבודות המוצגות נוגעות בהיבטים מגוונים בענף העיצוב, ריהוט, ספורט, עיצוב רפואי, ניידות, קיימות ומחקר חומרי. בין המשתתפים, חמישה נציגים ישראלים, בוגרי המחלקה לעיצוב תעשייתי במכללת שנקר.

גאווה מקומית

תאיר אלמור תציג פרויקט שמנסה לענות על שאלת תפקידה של המעצבת בחברה ועוסק בעיצוב נשי אל מול עיצוב לנשים. לצורך כך, רתמה אלמור לצידה מאה נשים בכדי לענות על שאלות בנושא גוף ומיניות האישה. את תשובותיהן היא כינסה לכדי עיצוב כד מקרמיקה הבנוי בשיטת תבניות מתחלפות, כשכל פרוסה מייצגת בעצם תשובה של אישה וכך נוצר כד מותאם אישית לכל משתתפת.

תפקידה של מעצבת בחברה, צילום: אורי שפרין ענבי

סט צעצועי החוף של בר כהן מציעים אלטרנטיבה חדשה וירוקה. ללא שימוש בפלסטיק שמזהם את הטבע והים, הצעצועים מתמוססים במים ונטמעים בחזרה בחול הרך תוך משחק ושמירה על הסביבה.

 

שגב כספי בחר להעלות את המודעות סביב בעיית ריכוז הפחמן הדו-חמצני באטמוספירה, דרך שיקום היערות בעולם. הוא פיתח סדרת רובוטים אחראים לייעור מחדש, כשלכל אחד מוגדר תפקיד בניהול ושימור היער.

אלטרנטיבה ירוקה, צילום: בר כהן

בפרויקט ספקולטיבי, גרג פסקלוב עיצב גם הוא רובוטים, הפעם, הם ייעודיים להקמת בסיסים על פני הירח. לרובוטים תנועת מפרקים ומבנה שלד פנימי מצופה עור סיליקוני שמדמים יצורים מעולם החי. זאת במטרה להעניק חוויה אינטואיטיבית ולהפחית את תחושת הניכור של האסטרונאוטים בזמן שהם רחוקים מהבית.

 

אחרונה חביבה, מיכל קליינר, תציג סדרת מוצרים שכוללת בקבוק חם לגוף, כלי לגידול מחמצת ומערכת לגידול צמחים. תולדה של חיפוש אישי אחר נחמה בביצוע פעולות יומיומיות ביתיות במהלך תקופת הקורונה. שלושת המוצרים עושים שימוש במים ויכולים לעבוד יחד כמערכת ביתית.

עבודתו של שגב כספי

תומכים בדור הצעיר

התצוגה כולה מתוכננת במחשבה ברת קיימא וללא בזבוז חומרי. הקמתה מתבססת על לבני בטון ממוחזרים מקומיים, שבסיומה יחזרו למחזור הייצור וימצאו חיים חדשים בענף הבניה. בנוסף, כלל העבודות יעלו לפלטפורמה דיגיטלית ויונגשו לקהל הרחב, לאלו שלא יצליחו להגיע פיזית ליריד.

 

"בכל שנה הביקור בסלונה דל מובילה במילאנו הוא מעיין אנרגיה ורעיונות חדשים" אומרת אנינה קויבו אוצרת התערוכה "עכשיו, לאחר הפסקה של שמונה עשרה חודשים, אנחנו בקושי יכולים לחכות להעלות את הקצב, להתחיל לייצר שוב, להיפגש פנים אל פנים ולהנות. אני בטוחה ש'הסופר-סלונה' יקצר את מצב ההמתנה בו כולנו הולכים ונמוגים" היא אומרת.

על פני הירח, עבודתו של גרגורי פסקלוב

"'מופע הסיום האבוד' יספק הזדמנות ייחודית לאסוף את חוטי השיח, להעריך בעיניים חדשות את הנושאים הדחופים ביותר בעיצוב שצריך להתמודד איתם והכיוונים שיש לנקוט. איזו דרך טובה יותר להתחיל מחדש מאשר בהתמקדות בשאלות הדור החדש של המעצבים ותשובותיהם? החשוב מכל הוא לגלות שהנושאים הקרובים לליבם של היוצרים הצעירים דומים באופן מפתיע בעולם כולו. להפגיש את כולם על במה גלובלית מייצג הזדמנות ללידה מחדש”.

 

זוהי דרכו של היריד לתמוך באקדמאיות, לקדם ולתת במה לדור המעצבים הצעיר ולעודד פרויקטים שמגלים אחריות ונגישות עם מחשבה על העתיד. תעקבו ותגלו בהמשך השבוע, את כלל ההמלצות שלנו, מה שווה לראות ואיפה כדאי לבקר השנה בסלונה דל מובילה.

יש לכם רעיון? מחשבה? סיפור שתרצו לספר לנו? ~> כתבו לנו

אולי יעניין אותך גם...