אדריכלות רוסית עכשווית, פסטיבל אדריכלות ישראלית

'החיים בעיר' הוא נושא פסטיבל אדריכלות ישראלית שיתקיים מחר

"התפקיד של האדריכלות בישראל של היום הוא ללמוד ולהוביל את כלל הכוחות המשפיעים על העירוניות החדשה" אומר אדריכל דביר דייטש, יו”ר FIA

מחר, יום שלישי, 4/6, יתקיים בביתן 1 שבאקספו תל אביב, 'פסטיבל אדריכלות ישראלית' ביוזמת התאחדות האדריכלים ובוני ערים בישראל (FIA). הכנס, שיתקים במסגרת הפסטיבל במעמדו של מר זאב ביילסקי, ראש מטה הדיור הלאומי, יתמקד בנושא ‘החיים בעיר LIVING IN THE CITY’ ויארח כשמונים דוברים מובילים מהארץ והעולם.

הכנס יעלה על סדר היום את תמונת מצב הערים בישראל וכן את האמצעים לצמצם את הפערים בין פריפריה ומרכז דרך תכנון אדריכלות המחר. “העיר היא עדיין הפתרון, אבל גורמי התכנון המסורתיים לא עובדים בוואקום” אומר אדריכל דביר דייטש, יו”ר FIA “בישראל של היום, לאדריכלות יש תפקיד חדש והיא חייבת להשתנות – לא להתעלם ולא להתכופף אל מול גורמים שאולי זרים לה, אלא ללמוד ולהוביל את כלל הכוחות המשפיעים על העירוניות החדשה. ההתאחדות שמה לה למטרה לקדם דיאלוג תכנוני וחוט מקשר בין גורמי הממשלה, השלטון המקומי לקהילת האדריכלים והמתכננים בארץ”.

קמפוס חינוך רמת גן, קיסלוב קיי אדריכלים

אורחים

בין באי הכנס, יגיעו מחו"ל האדריכל הגרמני סטפן בניש (Stefan Behnisch), מומחה עולמי לאדריכלות בת קיימא, אדריכלות ירוקה ובנייה חברתית וידידותית לסביב. הוא עטור פרסים בין לאומיים, בהם על ה- King Abdullah Financial District בריאד שבערב הסעודית. בייניש זכה לאחרונה בתחרות לבניית מרכז לחקר הסרטן בשווייץ, הוא אחראי לקומפלקס למדעים בהרווארד, ובתיק העבודות שלו בתי ספר ואצטדיונים לספורט ברחבי העולם.
בייניש הוא בנו של האדריכל הגרמני גונטר בייניש, מי שתכנן את אצטדיון אולימפיאדת מינכן בשנת 1972.  

קןמפלקס מדעים בהרווארד, אדריכל סטפן בייניש

עוד תגיע לכנס האדריכלית הניו יורקית סוזאן רודריגז (Susan Rodriguez) זוכת פרסי המצוינות של AIA ו-  Architectural Record Women in Architecture Design Leader Award. רודריגז חתומה על תכנון מבנים ציבוריים ומתמחה בפרויקטים של מוסדות ציבור, תרבות וחינוך כדוגמת בית ספר יסודי בזמביה אפריקה, אקדמיה לאמנויות ע"ש פרנק סינטרה בניו יורק, ומרכז לאמנויות פמיניסטיות בברוקלין ניו יורק.

בעבודתה בוחנת רודריגז את השימוש בחומרים חדשניים, בטכנולוגיות ובמערכות תוך הדגשת הטמעת המבנים והתמזגותם עם הסביבה ויישום אסטרטגיות ברות קיימא. בימים אלו היא מתכננת קמפוס חדש ועצום ממדים לחקר האוקיאנוס האטלנטי, שיוקדש לאקולוגיה אנושית ויבנה בתקציב של עשרות מיליוני דולרים ומתבסס על אוריינטציה סולארית, שימוש בחומרים מקומיים ממוחזרים ומקורות אנרגיה מתחדשים. בנוסף, נבחרה רודריגז כאחת מחמישים האמניות המשפיעות בספר 50 Contemporary Women Artists: Groundbreaking Contemporary Art from 1960 to Now.

אקדמיה לאמנויות, אדריכלית סוזן רודריגז

וזוכים

אורחת נוספת בכנס היא האדריכלית הטורקיה מליקה אלטיניסיק (Melike Altinisik), מתכננת מוזיאון הרובוטיקה בקוריאה שיבנה על ידי רובוטים.  

עוד ידונו בכנס בנושאים כגון: ערים שיחוברו להן מחדש, מנהיגות תכנונית, ערים בתנופה – חיפוש אחר זהות עירונית, עירוב שימושים – פרויקטים משני מציאות. כל ראשי הפקולטות לאדריכלות יכונסו על במה אחת לדיון על הדור הבא של האדריכלים, פינוי – בינוי בקנה מידה בינעירוני, חינוך מחדש – אדריכלות מוסדות חינוך, אדריכלות רוסית עכשווית, 100 שנה לבאוהאוס, עיצוב רבתחומי בישראל, אמנות רחוב, עיצוב חללי עבודה, אדריכלות נוף ועוד.

קריית חינוך יבנה (הדמיה רגבים)

לצד הכנס, יכלול הפסטיבל גם תערוכה וכן את טקס ‘אות האדריכלות’ בו יחולקו פרסים בקטגוריות: מבנה מגורים בניה רוויה, מבנה מגורים בניה פרטית, מבנה ציבור, מבנה חינוך, תכנון ועיצוב עירוני, אדריכלות המחר ופרס מפעל חיים על מצוינות תכנונית. לראשינה השנה, נוספו הקטגוריות מבנה מסחרי (משרדים / תעסוקה / מלונאות) וקטגוריית עיצוב פנים. 

הזוכים בפרס מפעל חיים כבר הוכרזו והם: אדריכלית פרופ’ ניצה סמוק, שזכתה על תרומתה הייחודית לשימור ולשיח המשמר בישראל, ואדריכל משה צור, שזכה על ארבעה עשורי פרויקטים שעיצבו את הנוף העירוני-אדריכלי בישראל.

אולי יעניין אותך גם...