עודד דיזל, אנחנו, בית האמנים ירושלים (יחצ)

תערוכות ממשיכות להיפתח ברחבי הארץ

והפעם, רגע לפני סיום החופש הגדול, למה שלא תבקרו בבית גוברין, בת ים, ירושלים ובאר שבע?

קולנוע בעידן החדש

בבית הנסן של המרכז לאמנות ומחקר מעמותה, מוצגת התערוכה 'אולמות הקרנה לצופים יחידים'. בימים שבהם קורסים מוסדות שלטוניים ומגיפה עולמית מאיימת על תבניות הקיום המוכרות, קולנוע 'כתר' מציע להיבלע בקרירות האולמות, לשקוע בנוחות המושבים המרופדים ובד בבד להתבונן במבט מפוכח במציאות חיינו תחת מעטה הפיתוי של בית הקולנוע. 30 עבודות וידאו של אמנים ואמניות שחיים ויוצרים כאן, מאפשרות להביט אל תוך הסדקים – כלי נשק רב עוצמה בימים של שינוי. ב"קולנוע" יוקרנו סרטים שנבחרו מתוך 'התחרות לאמנות וידאו וקולנוע ניסיוני' מהעשור האחרון. 

/// אוצרת: יהודית שלוסברג יוגב. עד: 20/9. גדליהו אלון 14, ירושלים.

מאיה זק (יחצ)
אמיר יציב (יחצ)

עדיין לא מנויים לניוזלטר של LEGIT? זה בדיוק הזמן להקליק

מקבץ של גיבורי על 

במוזיאון בת ים לאמנות, מוצגת התערוכה 'אגדות אמיתיות' המיועדת לכל המשפחה. התערוכה, מתמקדת בחמישה גיבורי תרבות: צ'ייקובסקי, דארווין, כריסטינה מלכת שוודיה, פאטימה מוחמד אל פיחרי שהקימה את האוניברסיטה הראשונה והפסל יעקב אפשטיין. היצירות המוצגות בה, נוצרו על ידי חמישה מאיירים הפועלים בטכניקות שונות, חלקם במלאכת יד ואחרים במחשב, כמה בציור ואחרים בהדבקה, רישום ופיסול. התערוכה מרחיבה את מהות האיורים מעבר לגבולות הדף אל קירות חלל התצוגה.

/// אוצרת: הילה כהן שניידרמן. עד: 26/3/21. סטרומה 6, בת ים.

עידן ברזילי (יחצ)
חן לב (יחצ)

תערוכה במערה

תערוכה קצת שונה, היא זאת שמוצגת במערות הפעמון הדרומיות בגן הלאומי בית גוברין. התערוכה, 'צורות אנוש', היא של האמן האיטלקי איוו ביזיניאנו והיא משלבת וידאו ארט ואנימציה, טכניקות תאורה שמטילות צלליות על גבי קירות המערה ופסלי דמויות אנושיות עשויים עץ. סרטוני הווידאו ארט המוקרנים על קירות המערות, הם הקשר בין הצורה האנושית של הפסלים והעולם הרגשי, בדיוק כמו הקשר בין הגוף הארצי של בני האדם והנשמה האלוהית.

/// אוצר: רוברט כ. מורגן. עד: 10/10. הביקור ברישום מראש וכלול בעלות הכניסה לאתר. גן לאומי בית גוברין.

(צילום: שי אפשטיין)
וסרטונים (צילום: שי אפשטיין)

מוטיב העיגולים של טולדנו

'מרווחים' היא תערוכת הביכורים של האמן דניאל טולדנו המוצגת בגלריה 44 לתרבות ואמנות עכשווית. בתערוכה, יוצגו מיצבים העשויים משילוב של חומרים גולמיים וטבעיים שנוצרו בטכניקות מיוחדות שפיתח טולדנו במהלך חייו. אלו, משמשות אותו בעבודותיו האומנותיות וגם בעיסוקו היומיומי בתחומי האדריכלות, הפיסול והבנייה.

/// אוצרת: גילת אלקסלסי. עד: 26/9. חטיבת הנגב 44, באר שבע העתיקה.

ברזל ובטון (יחצ)
חלק מהתערוכה (יחצ)

ארבע באחד

בבית האמנים בירושלים, יפתחו בשבת הקרובה, 28/8, שלוש תערוכות. 'אחד ההרים' של טליה ישראלי היא תערוכה המורכבת מציורים גדולים על בד המצטרפים לרישומי נוף קונטרסטיים על לוחות עץ בפורמטים קטנים, וכל זה במנעד שבין שחור ללבן (אוצרת: יעל כץ בן שלום). התערוכה 'אלף ספל ועוד ספל' של מגדלנה חפץ היא מיצב המתייחס לסיפורי אלף לילה ולילה ומורכב מ 1,001 ספלים שנוצרו בתהליך ידני מסורתי, ועבודה דמוית כדור עטוי שברי חרס (אוצר: אילן ויזגן). 

עודד זידל, מציג את 'אנחנו' – תערוכת ציורי דיוקנאות אישיים וקבוצתיים המבוססת על צילומי אשת האמן שצולמו רובם בצל מגפת הקורונה (אוצר: אילן ויזגן). והתערוכה 'תחת השמש הקופחת' שבה חושפת ליטל מור רגעים חסרי משמעות לכאורה, המועלים לדרגת נוכחות ייצוגית, כזו הזרה לצופה בהקשר של תערוכת אמנות (אוצר: מארק ישאייב). 

/// עד: 7/11. שמואל הנגיד 12, ירושלים.

ליטל מור, העלמות בדכאון (יחצ)
ליהי וייס, כריסטינה (יחצ)

אולי יעניין אותך גם...