שושנות המים של הצלם הווייטנאמי טראנג הוי פאם

על פרחי השדים שמעתם? מסתבר שהם צומחים בווייטנאם

"להישאר ער כל הלילה במטרה לצלם רגע קסום הפך אצלי לנורמלי החדש" אומר הצלם טראנג הוי פאם

בכל סתיו, אזור Mekong Delta שבווייטנאם מתמלא בחבצלות מים ארוכות גבעול. מתחילת ספטמבר ועד אמצע נובמבר, חוואים באזור Lonf An מעבירים את ימיהם בקצירת הפרחים העדינים. הצלם טראנג הוי פאם (Trung Huy Pham) דואג להימצא שם עם מצלמת הרחפן שלו בדיוק בשביל להעביר את כל היופי הזה הלאה.

חג הקציר, טראנג הוי פאם

למרות החום הכבד והמים העמוקים שמכסים שדות אורז, מצליח פאם לתפוס את הקונטרסט היפהפה שבין המים הכהים, הפריחה הצבעונית והכובעים המסורתיים שחובשים החוואים. רב החבצלות הן בגוני ורוד עמוק או לבן, ומכיוון שהלבנות פורחות רק בלילה – הן נקראות לעיתים קרובות "פרחי השדים".

פריחה וכובעים, טראנג הוי פאם

עדיין לא רשומים לניוזלטר של LEGIT? זה בדיוק הזמן להקליק

החוואים אוגדים את החבצלות, שצומחות ללא צורך בטיפול מיוחד, ויוצרים מהן חבילות על גבי הסירות שלהם. כך, הם מבטיחים לעצמם עוד הכנסה מעבר לזו שהם מרוויחים משדות האורז. את הפרחים קונים גם חובבי היופי והאסתטיקה וגם מי שאוהב להשתמש בגבעולים להכנת תה.

חובבי היופי ושותי התה, טראנג הוי פאם

"צלם חייב לאכול ולישון את העבודה שלו, במיוחד צלם נוף כמוני" אומר הצלם טראנג הוי פאם, שבא בכלל מרקע של אלקטרוניקה וטלקומוניקציה "להישאר ער כל הלילה במטרה לצלם רגע קסום הפך אצלי לנורמלי החדש".

רגע קסום, טראנג הוי פאם

לפני 14 שנה החליט פאם לשנות כיוון, ומאז הוא מסתובב ברחבי וייטנאם ומצלם את המגוון הטבעי של ארצו. בהתחלה, הוא עשנ את זה עם מצלמה ואחר כך "עם רחפן והרבה בטריות רזרביות".

"מעולם לא חשבתי שאני אקום לפני הזריחה, אתפס על הרים, ואחווה את כל החוויות שהצילום מקנה לי. היום, זו התשוקה שלי ואחריה אני הולך לכל מקום. בזמן הזה, גיליתי גם שווייטנאם עוד הרבה יותר יפה ממה שדמיינתי.

הרבה יותר יפה, טראנג הוי פאם

טראנג הוי פאם, זכה במספר פרסי צילום לאומיים ובינלאומיים.

אולי יעניין אותך גם...