מסכות חבל, סטודיו Bertjan Pot (צילום: יחצ)

המעצב Bertjan Pot התכוון לעצב שטיחים ויצאו לו מסכות

"האפשרויות אינסופיות ואנחנו מגלים פנים חדשות כל יום" מסביר פוט איך לפני 10 שנים נולדו המסכות כתוצאה מניסוי חומרים שהשתבש

במהלך ניסוי חומרים שגרתי בסטודיו, גילו המעצב ההולנדי ברטג'ן פוט (Bertjan Pot) והאסיסטנט שלו ושותפו לחוויה, ולדי רפפורט (Vladi Rapaport), טכניקה חדשה לתפירת חבלים. הטכניקה, שנוצרה יש מאין ובלי כוונה תחילה, הובילה אותם ליצירת מסכות פנים צבעוניות ומעניינות.

הכל היסטוריה (צילום: יחצ)

עדיין לא מנויים לניוזלטר של LEGIT? זה בדיוק הזמן להקליק

ערמה של חבלים

למרות שהמסכות נראות מלאות משמעות ומזכירות את אלו של שבטים קדומים, מעיד פוט שצורת הפנים שלהן היא בעצם תוצאה של ניסיון כושל לייצר שטיחים. כשניסו פוט וררפורט להפוך ערימה של חבלים צבעוניים לשטיחים, הם גילו שהם לא מצליחים לגרום לחומר להישאר שטוח. תוך כדי תנועה, הבחין רפפורט בסמפלים הגליים שנוצרו והציע לפוט לוותר על ייצור השטיחים ולהפוך אותם לפרצופים. רפפורט עיצב מסכה ראשונה ומשם הכל היסטוריה.  

שהתחילה מסמפלים גליים (צילום: יחצ)

שימוש חדש בחומר

"רציתי להבין אם באמצעות תפירה של חבלים זה לזה אני אוכל לייצר שטיח גדול ושטוח" אמר המעצב ברטג'ן פוט "אבל במקום להיות שטוחים, השטיחים יצאו גליים לגמרי. בזמן שכבר הייתי מוכן להרים ידיים ולוותר על השטיחים, נולד הרעיון של מסכות הפנים. בסופו של דבר, הבנו שגילינו דרך חדשה ונהדרת להשתמש בחומר".

דרך חדשה לשימוש בחומר (צילום: יחצ)
הביאה לטכניקה נהדרת

עד היום, כבר יצרו פוט ורפפורט כשלוש מאות מסכות בפרויקט מתמשך שהחל לפני כעשור. "האפשרויות אינסופיות ואנחנו פוגשים ומגלים פנים חדשות מדי יום" מסביר פוט. ואכן, השילוב בין צבעים וצורות, מקנה לכל מסכה אישיות ייחודית ומיוחדת במינה. חיבור חלקים של המסכה באמצעות תפירה, מאפשרת לשניים גם להפוך את המסכות לתלת ממדיות ולהקנות להן הבעות פנים שונות ומשונות.

בלי סוף הבעות פנים (צילום: יחצ)

תוצאה של מחקר חומרים

אם שמו של המעצב ברטג'ן פוט נשמע לכם מוכר, זה כנראה בזכות גוף התאורה שלו Random Light אותו עיצב בשנת 1999. משעשע לציין שגם גוף התאורה הוא מוצר שנולד כמעט במקרה. פוט מתחיל כל תהליך עיצוב במחקר אימפולסיבי של חומרים שנובע מסקרנות של איך הוא יוכל לקחת אותם עד הקצה ואיך הם יפעלו או יראו בסופו של תהליך. מסתבר, שהשיטה משתלמת, משום שהיום כבר נמצאים ברשימת הלקוחות שלו מותגי על כמו Moooi, Nike ו Arco.

נראה מוכר? (צילום: יחצ)

אולי יעניין אותך גם...