מקום ראשון, בוגרת בצלאל, הדר סלסי (צילום יעל מושקוביץ)

פעיל באקדמיה: זכייה בינלאומית מכובדת והמון תערוכות

בוגרת בצלאל זכתה במקום ראשון ופרס יוקרתי ובמקביל במחלקה לאמנות השיקו מסורת של תערוכות בוגרים, באוניברסיטת תל אביב ובגלריית המדרשה יוצגו תערוכות חדשות

יש לנו זוכה

החיים בעידן הדיגיטלי' מולידים אתגרים חדשים שמעצבות ומעצבים צריכים לתת להם מענה כל הזמן. הדר סלסי, בוגרת טרייה של המחלקה לצורפות ואופנה בבצלאל, היא אחת כזו. סלסי, עיצבה נעליים היברידיות המשלבות טכנולוגיות מתקדמות וטכניקות קראפט מסורתיות. הנעליים, בנויות במארג של הדפסות תלת ממד ועור צמחי המעובד בהרטבה ומותאמות אישית לצורה הטבעית של הרגל. על הפרויקט שלה, Walk of mind, היא זכתה במקום הראשון ובפרס יוקרתי מטעם התחרות RESHAPE .Smart Product בקטגוריית הפרס ניתן לה כחלק מכנסIndustry Arena . גנית גולדשטיין, גם היא בוגרת טריה של המחלקה, נמנתה בין עשרת הפיינליסטיות.

תלת ממד ועור צמחי (צילום יעל מושקוביץ)

תחילתה של מסורת

המחלקה לאמנות בבצלאל פותחת במסורת טיפוח חדשה עבור בוגרי המחלקה. המחלקה, תציג בגלריות המחלקה סדרת תערוכות יחיד של בוגריה ומוסמכיה בתואר הראשון והשני. למעשה, מדובר בפלטפורמה המעמידה לרשות האמנים הצעירים חלל רחב ידיים, קהל רחב ותמיכה ארגונית ומקצועית של כל צרכיהם. חמש תערוכות יחיד מוצגות כעת. אליה כהן היא מוסמכת בצלאל ש זכתה בפרס קרן רוטשילד ובפרס מצוינות מטעם בצלאל, מציגה את 'אור יום'. גלעד גרינברג בוגר התואר הראשון שחזר ארצה אחרי שהות ארוכה בהולנד יציג את No. 1 is No. 1. שיר כהן בוגרת התואר הראשון והיא מסיימת כעת את לימודי התואר השני שלה ברויאל קולג' תציג את בתערוכה 'ציד אריות'. דניאל פילוסוף בוגר התואר הראשון בבצלאל העוסק באפן אינטנסיבי בציור קירות לפרנסתו יציג את 'צל קליפה'. רחל לויאן בוגרת התואר הראשון, זכתה במענק מטעם קרן רבינוביץ' והציגה במספר תערוכות, מציגה את 'נראה בסוף אופק קו החוף'

/// עורך הסדרה: יעקב קריספל, ראש המחלקה לאמנות, בצלאל. עד 22/11.

אליה כהן (יחצ)
דניאל פילוסוף, כרמל (יחצ)

תערוכה בליבה

ביום חמישי, 14/11, תפתח בספרייה למדעי החברה, לניהול ולחינוך באוניברסיטת תל אביב, התערוכה 'אישה בליבה'. שש שנים, עשרים מדינות שונות ואלפי רגעים חד פעמיים שהוקדשו לתיעוד המהות הנשית בפינות שונות של העולם. אלו החומרים היוצרים את התערוכה – מסע צילומי של האמנית אלה וולדמן. התערוכה כוללת שבעים צילומים שכולם פרשנות אישית מרתקת של תרבויות שונות, מנהגים וצורות חיים לא מוכרות.

"מה שבעיקר מושך את תשומת לבי הן הנשים" מספרת אלה וודמן "נתקלתי בנשים כובסות, עובדות בשדה, סוחבות אבנים כשתינוק קשור לגבן, מוכרות בשוק כשתינוק יונק משדן. כפות ידיהן מסגירות את העבודה הקשה, הקמטים מטשטשים את גילן האמיתי, רוך ועומק ניבט מעיניהן. מגיל צעיר, מלמדים ילדות את תפקיד האישה, התפקיד שיקנה להן את מקומן בחברה ויכין אותן לקראת העתיד. דרך הצילומים בתערוכה, אני פותחת צוהר לעולמן של נשים מדהימות שלעולם לא אפגוש שוב".

/// אוצר: זיו קורן. עד: 31/12. חיים לבנון 30, תל-אביב.

ללא מילים, מדגסקר (צילום אלה וולדמן)

שלוש במקום אחד

בגלריית המדרשה נפתחו בסוף השבוע שלוש תערוכות. התערוכה 'טרנסנדר' של אורי הולב היא מיצב הכולל מרחב צבעוני. זה, כולל שלטי ניאון, בדי לבד, עבודת וידאו, חווית מציאות וירטואלית, מדבקות, פסלי פלסטלינה וצעצועים. נקודת המוצא של הולבן היא קלישאות מגדריות של "חדר בנים" ו"חדר בנות", שמתעוותים ומתערבבים, מתאזנים ומחפשים מפלט (אוצר: אבי לובין). התערוכה 'וונדרלנד של ארקאן אוזגן מציגה מציגה את סיפורו של מוחמד. ילד חירש אילם בן 13 – פליט סורי שהגיע לטורקיה ומספר לאוזגן באמצעות גופו על האירועים האלימים שהיה עד להם (אוצר אבי לובין). התערוכה השלישית, היא 'ציורי ילדים' של רפי לביא בה הוא מחלק את תקופת שהייתו באכזיב, בגילאים 16-22, לשלוש: פיצוח קוד יצירתו, הנחמה שמצא בציור לאחר שהפך נכה צה"ל וציורי הילדים של לביא (אוצרים: בנו כלב ואבי לובין).

/// עד: 28/11. הירקון 19, תל אביב.

אורי הולבן, מיצג (צילום אורי הולבן)
ארקן אוזגן, עדות של פליט בן 13 (צילום ארקן אוזגן)
רפי לביא, ציורי ילדים (יחצ)

אולי יעניין אותך גם...