Andrew Wagner, Context Forgotten, ויטרינה, המכון הטכנולוגי חולון (יחצ)

לקראת פתיחת שנת הלימודים: בניין, תואר, דיוויד ברוזה ותערוכות

באקדמיה למחול ולמוסיקה ייבנה בניין חדש, דיוויד ברוזה יקבל את תואר יקיר אורנים, בסמינר הקיבוצים, בבסיס ובמכללת הדסה מציגים תערוכות ובספיר נפתח מסלול לתואר שני בלימודי תרבות

בניין חדש 

ב-31 באוקטובר ייערך טקס הנחת אבן הפינה של בניין לי ומאריי קושנר באקדמיה למוסיקה ולמחול בירושלים. הטקס יתקיים במעמד בני משפחת קושנר, האדריכלים ארז אלה ומטיאס הולוויץ', ראש העיר משה ליאון והגב' רות בך. הבניין החדש עתיד להיות מושלם באוקטובר 2021 ויספק לסטודנטים הלומדים באקדמיה מבנה חדיש המתוכנן בקפידה, כדי להצעיד אותם לתוך המאה ה-21 עם התשתית הטובה ביותר בעולם העונה על הצרכים של סטודנטים למוסיקה ולמחול בימינו. הבניין, שתוכנן על ידי משרד האדריכלים HQ Architects ושהחזית שלו תוכננה על ידי משרד HWKN New York, יכיל אולמות חדישים למוסיקה ולמחול, חדרי לימוד וחדרים להוראה פרטנית.

"בניין משפחת קושנר החדש יאפשר לסטודנטים שלנו ליהנות ממתקנים ותשתית ברמה הגבוהה ביותר שלה זוכים סטודנטים למוסיקה ולמחול בעולם" אמר נשיא האקדמיה, פרופ' ינעם ליף "החללים השונים יספקו להם מקום ללמידה מתקדמת ונוחה כמו גם במה להצגת התוצרים האמנותיים שלהם".

JAMD_Kushner Building_Atrium_HQ Architects
JAMD_Kushner Building_Circulation & Opera Hall_HQ Architects

יקיר אורנים

אות יקיר אורנים 2019 יוענק השנה לזמר דיוויד ברוזה. הטקס יתקיים ביום חמישי, 31/10, במכללה שבקריית טבעון. את האות יקבל השנה המוזיקאי דיוויד ברוזה, על פעילותו לגישור בין ישראלים ופלסטינאים באמצעות המוזיקה.

בשנת 2013, הגיע ברוזה לאולפן הקלטות פלסטיני במזרח ירושלים יחד עם מוזיקאים ישראלים, פלסטינים ואמריקאיים, במטרה לממש חלום ישן ולחבר בין פלסטינים וישראלים באמצעות מוזיקה. במשך שמונה ימים, הקליטו את האלבום 'מזרח ירושלים – מערב ירושלים', והיצירה המשותפת שתועדה הפכה לסרט. הסרט משקף, כמו שאמר ברוזה באחד הראיונות שנעשו איתו "הבזק אוטופי, חלומי, משהו שיכול לקרות אם אתה מנסה לגשר דרך מוזיקה".

דיוויד ברוזה (יחצ)

רוח מזרחית

'שַׁרְקִייה' היא תערוכה חדשה של המחלקה לאמנות במכללת סמינר הקיבוצים שנפתחה לפני מספר ימים, בחלל 'המעבדה' הפועל בחסות רשת מלונות ישרוטל.

"התערוכה מתחקה אחר הרוח המזרחית הנשית דרך יצירותיהן של 11 אמניות החוקרות עוגני זהות, בחיפוש אחר הגדרה עצמית של תחושת שייכות והשתייכות, ויצירת שפה חזותית עצמאית" אמרה ד"ר זמירה פורן ציון ,מרצה במחלקה לאמנות של מכללת סמינר הקיבוצים ואוצרת שותפה לצד שרון תובל, אוצר רשת מלונות ישרוטל "הסטודנטיות מציגות עקבות של זיכרון משפחתי ונוקטות עמדה סוציו תרבותית ביקורתית אך לרב נוסטלגית ורכה. המוצגים, שנבחרו בקפידה , מציעים מנעד מדיה רחב בין ציור מופשט לראליסטי, צילום וידאו, פיסול מיצבי ורקמה מסורתית".

/// אוצרים: ד"ר זמירה פורן ציון, שרון תובל, אוצר רשת ישרוטל. הרצל 119, תל אביב.

דנה חי - אלעזר- שמן על בד 70X100 - 2019
שני שר אביבי - יא בינתי - סטילס מתוך וידאו 2019

לימודי תרבות

תואר שני חדש בלימודי תרבות יפתח השנה במכללה האקדמית ספיר. תכנית הלימודים החדשה תהיה בדגש על מנהיגות ויזמות בתרבות ותהיה ייחודית ובלעדית בישראל, בנתיב המוביל לפריצת דרך בפעילות ובמחקר בתחומי התרבות. זו תהיה התכנית האקדמית היחידה בארץ למנהיגות בעולם התרבות. מטרת התכנית היא פיתוח מנהיגות אינטלקטואלית ומקצועית, על ידי שילוב לימודים עיוניים בתחום לימודי התרבות ולימודים בדגש על מנהיגות ויזמות תרבות.

תואר שני בלימודי תרבות, ספיר

יופי של נביא

עוד תערוכה היא 'יד ראשונה מנביא' בגלריה עזריאלי שבמכללה האקדמית הדסה. התערוכה הקבוצתית, תפתח ביום רביעי, 30/10, תבחן את החלופה המתמדת שמעמידה דרך הנביאים בפני המלך ולנוכח שלטונו דרך הצגת מבט מורכב על ההיסטוריה העשירה של האיזור, על ההווה המורכב שלו ועל השאלות שיכולות להישאל ביחס לנבואה, מלוכה, ומקומן בחברה היום.

/// אוצרות: טל שוורץ, רואי רביצקי. הנביאים 39, ירושלים.

אסי משולם, אורקל (יחצ)
מיכאל סגן כהן, לווייתן (יחצ)

תכנון בעקבות ליאונרדו

בגלריה ויטרינה שבמכון הטכנולוגי חולון, תפתח ביום ראשון, 3/11, התערוכה 'תכניות לאוטופיה: גישות בתכנון ערים בעקבות לאונרדו דה וינצ'י'. בתערוכה, יוצגו עקרונות מפתח בתכנית העיר האידאלית של לאונרדו דה וינצ'י, לצד עשרים וחמישה קונספטים לאוטופיות אורבאניות מרחבי העולם. הרעיונות המוצגים, משקפים תקופות והלכי רוח שונים, מעת הרנסנס ועד העתיד הקרוב, ומציגים פנטזיות לכינון עיר אידאלית דרך חיפוש השלמות הגאומטרית של המרחב. עוד בתערוכה עיסוק בביומימטיקה וטבע מלאכותי, תפיסת העיר כמכונה, כינון חברה חדשה יש מאין, והתבוננות עכשווית על הריסות ושרידי חזון העבר.

/// אוצרת: תום כהן. עד 31/12.

FR-EE Architects, Border City (יחצ)
Eric Wong, Cohesion (יחצ)

פשט

בגלריה בסיס נפתחה ביום ששי, האחרון התערוכה הקבוצתית 'פשט'. התערוכה מנסה לבחון את הוראותיו והיבטיו השונים של המונח "פשט" ובראשם, במשתמע ובהשאלה, את קריאת הפשט של המקרא. בתערוכה יוצגו עבודות פיסול, וידיאו, צילום ומייצבים תלויי חלל.

/// אוצרת: שלומית ברויר. עד: 21/12. המדע 14, הרצליה.

אפרת נתן, גשרי הירדן (צילום- דגנית ברסט)
ורד נסים, אם אספר לכם קורות חיי, דמעות יוצאות לי מעיני (יחצ)

אולי יעניין אותך גם...